هشدار صهیونیست‌ها درباره انتقام ایران/ترکیه در لیست کشورهای پرخطر

کد خبر: 1150872

آخرین اقدامات رژیم صهیونیستی برای در امان ماندن از تبعات ترور شهید صیادخدایی

هشدار صهیونیست‌ها درباره انتقام ایران/ترکیه در لیست کشورهای پرخطر

 «چند روز پیش که به قم سفر کرده بودم همه مردم خواهان این بودند که انتقام خون شهید صیادخدایی را بگیریم؛ همچنین در روز تشییع پیکر این شهید نیز مردم بر انتقام از قاتلان شهید صیادخدایی مُصِر بودند. ان‌شاءالله انتقام او را از دشمنان خواهیم گرفت.» سخنان روز گذشته فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  در دیدار با خانواده سردار شهید حسن صیادخدایی و تکرار عزم جدی ایران بر انتقام خون ریخته شده در جنایت اخیر صهیونیست‌ها نشان داده که مقامات کشورمان در این مسیر مصمم بوده و آمران این واقعه را مجازات خواهند کرد. حالا خبرها حاکی از آن است که هراس به جان مقامات رژیم صهیونیستی افتاده است.

ترکیه در لیست کشورهای پرخطر برای صهیونیست‌ها

این رژیم تلاش دارد تا وانمود کند که با آمادگی خود را از هرگونه اقدام ایران در امان نگه خواهد داشت، با وجود این آنها بارها از همان جایی که تصورش را نمی‌کردند، ضربه خورده‌اند. نگرانی‌ها از انتقام ایران باعث شد رژیم صهیونیستی اعلام کند که ترکیه از جمله کشورهای پرخطر برای صهیونیست‌هاست و شهروندان خود را از سفر به این کشور برحذر داشت. ترکیه از جمله کشورهایی محبوب برای گردشگران صهیونیست است که با بهبود روابط این رژیم با آنکارا، به مقصدی جدی برای آنها تبدیل شده، اما دولت بنت معتقد است که ممکن است اسرائیلی‌ها در ترکیه توسط ایران مورد هدف قرار بگیرند.

روزنامه تایمز اسرائیل گزارش کرد، شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی شدیدی کرده که جمهوری اسلامی ممکن است در پی ترور یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تهران، شهروندان اسرائیلی را هدف قرار دهد. در بیانیه شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با هشدار درباره سفر صهیونیست‌ها به ترکیه آمده است: ‌«از چند هفته پیش و حتی بیشتر از زمانی که ایران، اسرائیل را برای کشته شدن افسر سپاه پاسداران در هفته گذشته مقصر دانست، نگرانی فزاینده‌ای در دستگاه دفاعی درباره تلاش‌های ایران برای آسیب رساندن به اهداف اسرائیل در سراسر جهان وجود دارد.»

شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی همچنین تأکید کرد این کشور و دیگر کشورهای هم‌‌مرز با ایران، «سطح بالایی از خطر را برای اسرائیلی‌ها در این روزها به همراه دارد.» مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند که این هشدارها به دنبال «تهدید واقعی برای اسرائیلی‌ها» در ترکیه است که البته هیچ توضیحی در این باره ندادند. در بیانیه شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تأکید شده است: «شهروندان اسرائیلی هنگام سفر به یکی از این کشورها باید هوشیار بوده و اقدامات احتیاطی لازم را رعایت کنند.» پیش از این نیز، رژیم موقت صهیونیستی از ساکنان اراضی اشغالی فلسطین خواسته از انجام سفرهای غیرضروری به امارات و بحرین خودداری کنند.

گزارش کار به امریکا

در همین حال یک پایگاه خبری در سرزمین‌های اشغالی بامداد پنجشنبه فاش کرد که مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی نسبت به درز اطلاعات به امریکا درباره ترور شهید صیاد خدایی در تهران غافلگیر شده و از این اقدام بسیار خشمگین هستند. تارنمای الکترونیکی «وای‌نت» در سرزمین‌های اشغالی گزارش داد این افشاگری که توسط روزنامه امریکایی نیویورک تایمز نسبت به مسئول قلمداد شدن اسرائیل در ترور صیاد خدایی رخ داده، موجب غافلگیری نهادهای امنیتی اسرائیل شده است. این غافلگیری همزمان با آن صورت می‌‌گیرد که پیش‌تر رژیم صهیونیستی ترس آن داشت که با پاسخ ایران به اهداف خود روبه‌رو شود. نیویورک‌تایمز در این‌باره گزارش داده بود مقام‌های رژیم صهیونیستی به دولت امریکا اطلاع داده‌اند که ترور شهید صیادخدایی، کار مأموران این رژیم بود.این روزنامه در گزارش خود نوشته بود: «سخنگوی نخست‌وزیری اسرائیل از اظهار نظر در مورد این قتل خودداری کرد. اما به گفته یک مقام اطلاعاتی آگاه، اسرائیل به مقامات امریکایی گزارش داده که عامل این قتل بوده است» نیویورک تایمز همچنین خبر داده بود که زمان برنامه‌ریزی‌ها برای هدف قرار دادن سرهنگ خدایی احتمالاً حداقل به جولای ۲۰۲۱ برمی‌گردد. در همین ارتباط سردار سلامی گفته است: «دشمن از قلب کاخ سفید و تل‌آویو او را ماه‌ها و سال‌ها، خانه به خانه و کوچه به کوچه تعقیب کرد تا در نقطه‌ای او را به شهادت برساند.»

گفتنی است ساعاتی پس از ترور شهید خدایی شبکه «العربیه» خبر داد، رژیم صهیونیستی در جبهه شمالی یعنی مرز فلسطین اشغالی با لبنان و سوریه حالت آماده‌باش اعلام کرده است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز پیامدهای این اقدام را برای این رژیم خطرناک توصیف کردند. به نحوی که شبکه خبری «نیوز وان» رژیم صهیونیستی، با اشاره به ترور شهید صیاد خدایی، از اعلام حالت آماده‌باش در سفارتخانه‌های این رژیم در جهان خبر داد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها