سردار باقرزاده: با دشمن نسیه حساب نمی‌کنیم پاسخ ما نقد و آنی است

کد خبر: 1151644

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز هر تهدید یا رفتار دشمن را در بالاترین سطح پاسخ می‌دهیم گفت: پاسخ ما به دشمن نقد و آنی است و مجال عرض اندام به هیچ دشمنی را نمی‌دهیم.

سردار باقرزاده: با دشمن نسیه حساب نمی‌کنیم پاسخ ما نقد و آنی است

سردار سیدمحمد باقرزاده شامگاه پنجشنبه در نخستین سالگرد شهادت مدافع حرم سردار سعید مجیدی و شب هفت شهید اقتدار و صنعت دفاعی احسان قدبیگی با اشاره به عظمت شهدا اظهار داشت: بر اساس فرهنگ، هندسه و فلسفه سیاسی امام(ره) اسلام تنها نماز خواندن، روزه‌گرفتن، مسجد رفتن، دعا کردن یا حج رفتن نیست بلکه مهم‌ترین بخش مسئله عمل به احکام است که امام(ره) همه حیات سیاسی خود را در این مسیر سپری کردند.

وی افزود: امام(ره) با تکیه بر احکام الهی همت کرد و انقلاب اسلامی را بر اساس آن پی ریزی کرد و مظهر آن نظام مقدس جمهوری اسلامی شد که جزو روح کلی حرکت امام(ره) است و در حقیقت پیامی که امام(ره) برای ما و همیشه در طول تاریخ دارد مسئله عمل به وظیفه و احکام الهی است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: امام راحل عمل به تکلیف را بارها متذکر شدند، وقتی جنگ به یک نقطه پیچیده‌ای رسید و احساس شد که اهداف عملیات‌ها به طور کامل محقق نشده امام(ره) فرمودند ما مامور به وظیفه هستیم نه نتیجه بنابراین این خط مبارزاتی ملت ایران در طول 4 دهه گذشته بوده است.

باقرزاده تصریح کرد: ما یک تکلیفی داریم که خدا همانگونه که برای ائمه مشخص کردند فارغ از اینکه در این مقطع زمانی به نتیجه می‌رسیم یا نمی‌رسیم مکلف به قیام برای عمل به تکلیف شدیم و این همان رمز عزت ملت ایران و مهمترین درسی است که شهدای ما دادند.

وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس زمانی که دشمن هجمه کرد مردم معمولا خودسر می‌شوند به عبارتی هر جا که جنگ شود این گونه است و بین تسلیم شدن یا جنگیدن می‌مانند، در جنگ خصوصیتی است که شهید مصطفی چمران فرمود زمانی که شیپور جنگ نواخته شود مرد از نامرد شناخته می‌شود.

مردم نشان داده‌اند که در مسیر انجام تکلیف لحظه‌ای تردید نمی‌کنند

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: مرد کسی است که در برابر دشمن سینه سپر می‌کند و به دنبال وادادگی نیست بلکه به دنبال شهادت‌طلبی است، در جنگ حقیقت‌ها و میزان صداقت‌ها مشخص می‌شود.

باقرزاده ادامه داد: امروز مراسم برای تکریم و بزرگداشت دو شهید عزیز است که به زیبایی صداقت خود را نشان دادند و در این مسیر استقامت ورزیدند و با خون خود صدق در وفا و پیمان الهی را نشان دادند، اینکه ما بنده خدا هستیم و به حکم او سر تعظیم فرود می‌آوریم.

وی افزود: جنگ میدان زورآزمایی جبهه استکبار با ماموریت صدام ملعون بود که در مقابل نظام اسلامی شکل گرفت و مردم نشان دادند که در مسیر انجام تکلیف لحظه‌ای تردید نمی‌کنند و به دور از اینکه مقدورات جنگ مهیا باشد یا نباشد، قدم برمی‌دارند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: مردم دست خالی جنگیدند، نهضت آفریدند وگلزارهای شهدای سراسر کشور سندهای گویای این عزت‌آفرینی از همه اقشار ملت است اما دشمن این درس را در دفاع مقدس فراموش کرد که وقتی جریان بیداری اسلامی در کشورهای عربی ظهور و بروز پیدا کرد دوباره تلاش کردند با جریان انقلاب اسلامی زورآزمایی داشته باشند.

باقرزاده عنوان کرد: آنها بخت سیاه خود را یک بار دیگر آزمایش کردند و در میدانی وسیع‌تر و جبهه‌ای قوی‌تر در سوریه، عراق و یمن خود را در مصاف جریان مقاومت قرار دادند تا یک بار دیگر شانس خود را آزمایش کنند اما غافل از اینکه کوله‌بار ملت مقاوم اسلامی ما سرشار از تجارب در طول 8 سال دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: نبردهای زمینی در سوریه ژنرال‌های روسی را مبهوت کرد و آنها پذیرفتند که در نبردهای زمینی نیروهای ما نسبت به آنها سرآمد هستند و در تهدیدات زمین‌پایه حرف اصلی را در منطقه سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌زند، از ما سوال کردند که شما چه کردید که یک نفر که از شما شهید می‌شود 100 نفر جای او را پر می‌کند؟ این چه راز و رمزی است؟

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: شهادت شهید سعید مجیدی نخستین شهادت نبود و پس از او هم شهادت استمرار پیدا کرد و هیچ زمان جبهه ما در سوریه و عراق خالی نشد.

ضربت متقابل نظام جمهوری اسلامی و فرزندان غیور ملت ایران نقد است

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: اگر با رفتن فخری‌زاده راه گم می‌شد نباید دیگر دانشمندان ما در این مسیر حرکت کنند در صورتی که این طور نیست البته ما یک مورد را به دشمنان ثابت می‌کنیم و آن این است که با دشمن نسیه حساب نمی‌کنیم بلکه از این به بعد معاملات ما نقد است.

باقرزاده تصریح کرد: آنچه اکنون در منطقه اتفاق می‌افتد حکایت از این دارد که ضربت متقابل نظام جمهوری اسلامی و فرزندان غیور ملت ایران نقد است و به آینده نامعلوم موکول نمی‌کنیم، این موضوع ثابت شده و در حدود 3 سال اخیر مشخص شده و پس از شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی این موضوع به خوبی ثابت شده است.

وی خاطرنشان کرد: به دشمن مجال داده نمی‌شود که بخواهد این گمان را داشته باشد که ما در برابر این حرکات موزیانه، شیطنت‌ها و شهادت‌هایی که برای ما رقم می‌خورد، بخواهیم غفلت و فراموش کنیم، یاد این شهیدان سرمایه بزرگی برای ما است و شناخت شهدا و معرفت به شهیدان مقدمه‌ای است که ما کشش‌های لازم را در جامعه برای پیمودن راه شهیدان ایجاد کنیم.

در پرتو بینش نسبت به زندگانی شهدا کشش‌هایی به وجود می‌آید

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در پرتو بینش نسبت به زندگانی شهدا کشش‌هایی به وجود می‌آید و این کشش‌ها کوشش‌هایی را به ارمغان می‌آورد و ثمره نهایی منش و رفتاری است که شهیدان داشتند و درواقع درس بزرگی برای نسل جوان است.

باقرزاده بیان کرد: این بینش همچون بینش زندگی شهیدان کشش‌هایی را به همراه دارد و کشش‌ها پشتوانه کوشش‌ها است و زمانی که کوشش‌ها ساماندهی شود منش شهدا را می‌تواند در جامعه به ارمغان آورد، ما در درس‌های شهیدان نقاط نورانی فراوانی داریم که یکی از درس‌ها به عنوان سرلوحه زندگانی فردی و اجتماعی مسئله ولایت‌پذیری در کنار استقامت است.

وی تصریح کرد: نباید اینگونه باشد که در پرتو فشارها و ناملایماتی که در موضوعات معیشتی و غیره حاصل می‌شود بازگشت به گذشته نه چندان مطلوب داشته باشیم بنابراین ولایت‌پذیری به این معنا است که در صحت تصمیمات امام مسلمین و سطحی که به عنوان راهبرد نظام اسلامی تعیین کردند که بخشی از آن در گام دوم انقلاب اسلامی تعیین شده تردید نکنیم چراکنه همه عزت‌ها در پرتو همین اطاعت‌ها است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: به سرمایه‌ها و داشته‌های گرانقدر از جمله شهیدان که در راه امام(ره) قدم برداشتند افتخار می‌کنیم زیرا بزرگترین سرمایه‌های ملت هستند و سرمایه باید رو به فزونی برود بنابراین فرهنگ شهید و شهادت‌ را برای ویترین‌ها نمی‌خواهیم بلکه برای زندگانی دنیوی و اخروی می‌خواهیم زیرا همه ستاره‌های هدایت برای ما هستند.

باقرزاده افزود: همه مردم ستاره‌ها را می‌بینند اما همه راه پیدا نمی‌کنند مگر افرادی که مقصد ستاره‌ها ومسیر حرکت آنها را بشناسند، مقصد شهدا دین و عمل به احکام دین بود و مسیر آنها مسیر امام(ره) بود.

هدف مقاومت رسیدن به نقطه بازدارندگی است

باقرزاده با اشاره به اینکه مسئله ولایت فقیه یک امر عقلی است و عقل فرمان می‌دهد که در راس هرم باید چنین شخصیتی باشد، گفت: افرادی که از عقل پیروی نمی‌کنند نمی‌دانند که ملت ایران بر اساس یک قاعده عقلی آن را پذیرفتند و مردم برای این نظام خون دادند و فرامین مقام معظم رهبری را همچون فرمان معصوم اطاعت می‌کنند.

وی افزود: افراد دین‌زدا جزئی از ملت حساب نمی‌شوند، این ملتی که وفادار به ارزش‌های شهدا هستند نمی‌پذیرفتند که بر خلاف مشی رهبری نظام در کشور رقم بخورد بنابراین ایستادگی و مقاومت می‌کنند که منحصر به موضوع دشمن نیست البته دشمن‌شناسی هم بخشی از هدف ما است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند هدف مقاومت رسیدن به نقطه بازدارندگی در حوزه اقتصاد، سیاسی، اجتماعی و نظامی است، یک مقاومت فعال از بین بردن میل به جنگجویی در دشمن است و در این صورت میتوان گفت که پیروز شدیم بنابراین این مبارزه ادامه دارد و این جانفشانی‌ها جز لاینفک جریان مقاومت است.

منبع: تسنیم

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها