تأکید بر گسترش مناسبات پارلمانی فی مابین جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا

کد خبر: 1151945

گسترش دوستی و مناسبات پارلمانی فی مابین تهران و کاراکاس در سفر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ونزوئلا مورد تاکید قرار گرفت.

تأکید بر گسترش مناسبات پارلمانی فی مابین جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به همراه یک هیئت از فعالان دانش بنیان با هدف معرفی توانمندی‌های بخش پزشکی، دارویی، تجهیزات و لوازم بیمارستانی و همچنین سایر توانمندی‌های این  بخش اعم از خدمات پزشکی، گردشگری سلامت، به ونزوئلا سفر کرده است.

در این سفر، نشست‌های متعدد برای هدف گذاری و برنامه ریزی  با بخش‌های مختلف مرتبط با حوزه دارو، درمان و پزشکی در هما هنگی با کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا در تهران با حضور بخش‌های علاقمند و ذینفع با نگاه به چالش‌ها و راهکارهای همکاری بین دو کشور در بخش خصوصی برگزار شده است.

نقاط ضعف و قوت، سوابق مفید و موثر، شرایط جهانی و سایر موضوعات در نشست‌های الهیان به عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است؛ از سوی دیگر حضور شرکت‌های فعال و علاقمند در بازار ونزوئلا هم در ابعاد مختلف توسط وی و سایر اعضای هیئت همراه مورد مداقه قرار گرفته و در نتیجه مقرر گردید که هیئت با سفر به ونزوئلا ضمن بررسی بیشتر بازار این کشور  امکان تعاملات بیشتر را فراهم نمایند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران از این اقدام استقبال کرده و با برنامه ریزی در کاراکاس ملاقات‌هایی را نیز با مقامات و مسئولین دولتی و بخش خصوصی تدارک دیده است؛ در عین حال، سازمان توسعه تجارت نیز در استقبال از این اقدام دستور صدور مجوز برای  هیئت اعزامی از ایران را برای روان سازی و استفاده بهینه از مناسبات اقتصادی را صادر کرده است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مجموعه جهاد دانشگاهی و تعدادی از فعالان  بخش خصوصی در این سفر حضور دارند.

بنابر این گزارش، هیئت اعزامی از کشورمان در طی این سفر با تعدادی از سازمان‌های مردم نهاد دیدارهایی داشته اند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها