وزیر ارشاد: حرکت نهضت اسلامی مردم هر روز قدرتمندتر می‌شود

کد خبر: 1152043

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نهضت اسلامی مردم ایران با پشتوانه بزرگ این مردم هر روز قدرتمندتر از روز قبل به سوی قله عزت و عظمت حرکت می‌کند.

وزیر ارشاد: حرکت نهضت اسلامی مردم هر روز قدرتمندتر می‌شود

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد ظهر امروز در جمع راهپیمایان ۱۵ خرداد ورامین، این قیام تاریخی را مبدا انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: در روز ۱۳ خرداد سال ۱۳۴۲ و پس از سخنرانی عصر عاشورای امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) و دستگیری حضرت امام راحل، فضای سیاسی کشور ملتهب‌ شد.

وی گفت: در آن زمان شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های صوتی و تصویری به این شکل نبود و حداقل امکانات موجود در اختیار رژیم ستمشاهی بود، اندک رسانه‌ای هم  که موجود بود در اختیار جریان نهضت نبود.

وزیر فرهنگ و ارشاد افزود: باید دید چه اتفاقی افتاد که در این دیار حسینی، چندین هزار نفر کفن پوش، روز ۱۵ خرداد در اعتراض به بازداشت و دستگیری امام راحل به طور کفن پوش راهی تهران شدند، این اقدام دلیلی جز غیرت دینی، دفاع از مرجعیت و همت حسینی نداشت.

اسماعیلی ضمن بیان اینکه یک جریان قوی دینی و حسینی پشت حرکت ۱۵ خرداد سال ۴۲ بود، بیان کرد: شبکه گسترده و به هم پیوسته فرهنگی مردمی و دینی به عنوان یک شبکه زنده و پویا وارد عمل شد و کمتر از ۲۴ ساعت یک قیام بزرگ و تاریخ ساز را در کشور ما پایه ریزی کرد.

وی گفت: دیار ۱۵ خرداد، هم زمان با تهران، قم و برخی شهرستان‌های دیگر پیشتاز نهضت شد و پیر، جوان و خردسال در کنار هم کفن پوشیدند و برای آزادی رهبر نهضت انقلاب حرکت کرده و در تاریخ، نهضت و جریان سازی کردند.

وی ادامه داد: این حرکتی که مردم ولایی و انقلابی این دیار انجام دادند، جز عظمت و عزت نبود، امروز در آستانه ۶۰ سالگی این قیام، کاری جز ابراز ارادت و شرمندگی در برابر ایثار بزرگ این مردم نمی‌توان داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: نهضت اسلامی مردم ایران با پشتوانه بزرگ این مردم هر روز قدرتمندتر از روز قبل به سوی قله عزت و عظمت حرکت می‌کند.

اسماعیلی در ادامه بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی و نهضت امام خمینی با رهبری رهبر فرزانه و شجاع خود مسیر آرمان‌های ۱۵ خرداد را طی می‌کند، حرکت رو به جلو در تاریخ این انقلاب با پشتوانه مردمی انجام شده است تا این انقلاب را به صاحب اصلی آن که امام زمان(عج) است تحویل دهد.

منبع: فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها