رئیسی: عدالت در توزیع آب نکته مهمی است

کد خبر: 1153360

رئیس جمهور گفت: تجربه نشان داده انگیزه مدیران بسیاری از مشکلات را می‌تواند حل کند؛اگر مدیر بخشی توانایی و کارآمدی ندارد در حاشیه قرار داده شود .

رئیسی: عدالت در توزیع آب نکته مهمی است

رییس جمهور در  نشست شورای اداری استان چهار محال و بختیاری گفت: در نظام اداری به تاخیر انداختن امور یکی از آفات است و حق الناس مساله مهمی است که باید قابل توجه باشد.

حجت الاسلام رئیسی گفت: یکی از مشکلات ما در نظام اداری، کوتاهی در زمان است. مسئولین مربوطه زمان را از دست ندهند و از شنبه کار را شروع کنند.

رئیس جمهور می گوید: مصوبات سفر برای رفع کامل دغدغه‌هایی که بیان شد کافی نیست، اما اولین شرط و الزام مصوبات، داشتن روحیه تحول گرایی و انگیزه مدیران است و کارگزاران ادارات در استان است؛ من در این شرط سهم بسزایی بیش از اعتبارات و برنامه قائلم. تجربه نشان داده است انگیزه مدیران بسیاری از مشکلات را می‌تواند حل کند؛ باید به خواصی که آماده اند در این میدان خطر کنند و کارنامه موفق داشته باشند اعتماد کرد. نباید احترام به شخص باعث شود احترام به نظام و اعتماد به مردم از بین برود.

به گفته رئیسی، احترام به کارآمدی نظام اداری در پرتو همراهی اتفاق می‌افتد وقتی مردم احساس کنند نظام اداری کارآمد است. تاکید میکنم که در نظام اداری به تاخیر انداختن کار‌ها یکی از آفات در کشور است و نباید حقوق مردم ضایع بشود و حق الناس صورت نگیرد.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به سفر سال‌ها پیش مقام معظم رهبری به منطقه لبد گفت: مردم این منطقه در دیدار امروز هنوز از حضور رهبر معظم در منطقه تشکر می‌کردند و خواستند پیام تشکرشان را اینجانب به مقام عظمای ولایت برسانم؛ مردم این منطقه بزرگوار و دارای روحیه شکرگزاری بسیار بالایی هستند که من شرمنده مردم هستم. مشکلاتی داشتند که باید سریع در جهت رفع این مشکلات گام برداشت.

رئیس جمهور گفت: مسئله آب مهم است، زمانی آب زیادی بود که امسال آب کمتر شده و این نوع مسائل پیش آمده است چه در این استان چه در استان‌های همجوار باید همت کرد و مدیریت کرد.

طرح جامع بهره مندی از «آب» تهیه شود، شفاف و مبتنی بر عدالت

رئیس جمهور گفت: نوبت مدیریت آب است؛ با همکاری مردم و نخبگان می‌توانیم آب را مدیریت کنیم و گره‌ها را باز کنیم. الگوی کشت مناسب داشته باشیم؛ همراهی مردم، شرط توفیق دولت است؛ عدالت در توزیع آب نکته مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد از طرف دیگر سرمایه گذاری برای استان بسیار ضروری است چه سرمایه گذاری داخلی و چه خارجی.

حجت الاسلام رئیسی  گفت: رشد اقتصاد دو پایه اساسی دارد یک افزایش سرمایه گذاری و دیگری افزایش بهره وری. برای جذب سرمایه در استان باید تلاش شود؛ این استان در زمینه گردشگری بسیار ظرفیت دارد.

او می گوید: باید نسبت به بهره برداری از سد باباحیدر اقدام شود، هدایت، حمایت و نظارت از سمت دولت باشد و میدان دست مردم باشد.

رئیس جمهور گفت: مهندسان کشورمان در کارخانه حجاب شهرکرد که امروز رفتم گفتند ما می‌توانیم ظرفیت تولید را در کارخانه بالا ببریم و نیاز کشور را برطرف کنیم. وقتی در کشورمان تولید با کیفیت هست چرا باید واردات محصول داشته باشیم. انگیزه هست و حتما پیگیری شود که این اتفاق بیفتد و تولید کارخانه افزایش یابد.

دستور فوری رئیس جمهور به وزیر کشاورزی برای ساماندهی وضعیت کشتارگاه جونقان

حجت الاسلام رئیسی گفت: در کشتارگاه دام جونقان هم گفتند از ده درصد ظرفیت استفاده می‌کنیم. این درحالیست که اهالی روستای مجاور این کشتارگاه از بیکاری رنج می‌برند.

رئیس جمهور خطاب به وزیر جهادکشاورزی گفت: به سرعت با کمک دانشگاه و مسئولان کنار تولید قرار بگیرید و کارفناورانه انجام دهید.

او می گوید: نباید نگاه فقط به وزارت کار باشد؛ خط تولید باید افزایش یابد و به جای یک نفر هزار نفر را به کار گرفته شود. باید تلاش کنیم ظرفیت‌ها احیا شود تا دغدغه خانواده‌ها زیادی برطرف شود.

رئیس جمهور گفت: چهارمحال و بختیاری معادن بسیاری دارد باید دنبال کنید بهره برداری درست از معادن انجام شود البته به دور از خام فروشی.

رییس جمهور خطاب به حاضران در نشست شورای اداری گفت: این کشور، کشور امام رضاست و نگاه بسیاری به این کشور دوخته شده است ما با این تحریم‌ها هرگز متوقف نخواهیم شد.

رئیس جمهور می گوید: به گستردگی همه داشته هایمان ما امروز مورد تهدید هستیم نیرو، صنایع، کشاورزی... نمی‌خواهند نظامی به نام اسلام و قرآن باشد. بزرگترین موفقیت ما این است که سخنگوی کاخ سفید اعلام می‌کند اعمال سیاست‌های فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است.

حجت الاسلام رئیسی گفت: امروز در سنگر تولید کشاورزی علم و فناوری و... همه می‌توانند کاری بکنند که مردم امیدوار شوند و دشمن ناامید انشاالله.

رئیسی گفت: اگر به هر دلیل به موانعی برخورد کردید با قدرت، قوت و انگیزه هماهنگ و اجازه توقف امور را ندهید.

شورای اداری باید مصمم شود اهداف سفر رییس جمهور را محقق کند

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: شورای اداری باید مصمم شود و عزم جدی و راسخ از درون خودش ایجاد کند که اهداف سفر رییس جمهور را محقق کند و حق مردم را که بر گردن آنان است ادا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: این شورا با تحقق بخشیدن به اهداف سفر عمل صالح از خو بجا بگذارد، ما می‌خواهیم اهداف این دولت را با نگاه مومنانه و عزم جدی به فضل الهی به بار بنشانیم.

او گفت: باید تلاش کنیم این دولت به اهدافش برسد، راجع به حوزه‌های علمی، دستگا‌های فرهنگی، ستاد امر به معروف بودجه می‌خواهند و نیاز به حمایت دارند.

در این نشست همچنین فعالان و منتخبان حوزه‌های مختلف دیدگاهها، نظرات و انتقادات خود را ارائه دادند.

آقای راستینه نماینده مردم شهرستانهای شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای مصوبلات مهم است و خواهشمندیم تخصیص های استان چهارمحال و بختیاری سریعتر محقق شود.

 نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی هم گفت: مردم این استان تنها پناهگاه خود را در دولت سیزدهم برای تحقق انتظارات خود می بینند و امیدواری بر حل مشکلات دارند .

حجت الاسلام جعفری خطاب به رئیس جمهور گفت: آنچه در مورد آب استان بوده در زمان سکانداری جنابعالی بر قوه قضائیه بیان شد چهارمحال و بختیاری عقب ماندگی هایی دارد که یکی از این موارد این است که اجازه استفاده از قابلیتهایش ندارد .

آقای حمزه نماینده مردم شهرستانهای اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه گفت : امیدواریم با رفع این مشکلات، شاهد به ثمر نشستن مصوبات این سفر باشیم.

 وزیر نیرو  نیز در این نشست گفت: در موضوع آبرسانی روستایی، دو موضوع مطرح است یکی قراردادهای پیمانکاری و دیگری طرح جهاد آبرسانی که در حال اجراست اما به نظر می رسد باز هم نیاز به تقویت دارد؛ ما مبلغ قرار داد را به دو برابر افزایش می دهیم این به غیر از اعتبار طرحهای آبرسانی روستایی است.

او گفت: تکمیل طرحهای نیمه تمام نظیر سد باباحیدر نیز سرعت گرفته اما راضی نیستیم و امسال باید آبگیری این آغاز شود؛ اجرای عملیات سد گهرو هم سرعت خواهد یافت. آبیاری سورک بابا حیدر و چشمه زنه هم جزو طرحهای مصوب است .  تکمیل طرحهای فاضلاب هم پیش بینی شده است؛ برخی روستاها برق ندارند که تعداد این روستاها کم است و  دستور داده شد که در همین تعداد هم برق رسانی انجام شود .

او می گوید: با توجه به تعداد جمعیت عشایری استان چهارمحال و بختیاری، تعداد پنل های خورشیدی را هم افزایش می دهیم و امسال دو هزار پنل به استان اختصاص می دهیم که بخشی تامین شده است.

ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی هم گفت: چهارمحال و بختیاری یکی از قطب‌های امنیت غذایی، بویژه در دامداری است؛ این استان کلکسیونی از تولیدات اساسی برای مردم است و ظرفیت‌های بسیاری در تولید خوراک دام و طیور دارد.

او گفت: امروز با بهره برداری از کارخانه خوراک آبزیان ما از واردات این محصول بی نیاز شدیم؛ پرورش ماهی در قفس از ظرفیت‌های کارون چهار است و تولید محصولات دیم و دارو‌های گیاهی هم از دیگر ظرفیت‌های استان چهارمحال و بختیاری است.

 معاون امور معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: مشارکت اقتصادی مردم و بویژه بانوان این استان در صحنه‌های مختلف اجتماعی و سازندگی جامعه و خانواده، که مزین به ۲۴۰۰ شهید است و سردارانی مثل بی بی مریم را در خود پرورش داده، بیش از متوسط کشور، اما بیکاری ۴ واحد بیش از متوسط کشور است.

خزعلی گفت: زنان سرپرست خانوار در این استان در صدر زنان سرپرست خانوار تک نفره در بازه سنی ۶۵ سال به بالاست؛ امیدواریم از طرحی که برای کسب و کار پایدار خانواده محور تدارک دیده شده استفاده شود و فرزندان این زنان به کار گرفته شوند، چون این زنان در سنی نیستند که برای اشتغال خود پیگیر شوند.

او گفت: بازماندگی از تحصیل در این استان کم است، اما همین مقدار هم باید تدبیری دیده شود، خودکشی به نسبت سال‌های گذشته کاهش یافته است، اما در مقابل ترک و فرار از خانه زیاد شده است، اعتباری که در نظر گرفته شده برای خانه‌های امن انشاالله بتواند تقویت کننده و بازگرداننده این بانوان به خانه باشد.

خزعلی گفت: توانمندی‌های زیادی را در کارآفرینی استان چهارمحال و بختیاری چه در بخش صنایع خلاق و دانش بنیان و چه در بخش کار‌های سنتی شاهد هستیم کارآفرینان توانمند که رتبه‌های ملی دارند همینطور زنان ورزشکار و مدال آوران.

چهارمحال و بختیاری مرکز فرهختیگانی است که در بی نشانی نام و نشان گرفتند

معاون اجرایی رئیس‌جمهور  گفت: چهارمحال و بختیاری مرکز فرهیختگانی است که در بی نشانی نام و نشان گرفتند مثل بی بی مریم بختیاری؛ واین به واسطه عرق مذهبی و تعهدات دینی و همیت ملی بوده است.

مرتضوی گفت : چهارمحال و بختیاری از مزیت‌های نسبی بسیار مناسبی برخوردار است آب و هوای استان بستر ساز گردشگری طبیعی است که در جای خود می‌تواند تمامی تهدید‌های غیر اشتغال زا را به فرصت تبدیل کند.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: در اسناد آمایش و سند بالادستی استان چهارمحال و بختیاری موضوع کشاورزی و دامپروری از مزیت‌های نسبی این استان است که می‌تواند به شکوفایی استان کمک شایانی بکند.

مرتضوی گفت: تعداد ۲۰۸ توافق در قالب ۷۰ طرح عمرانی و اجرایی به تصویب رسید که این توافق نامه طرح‌ها با ۲۳ دستگاه اجرایی مبادله شد به تایید رسید.

به گفته مرتضوی، ۳۱ طرح در حوزه زیربنایی این طرح‌های حوزه زیربنایی استان چهارمحال و بختیاری است که در مرکز ایران و بن بست قرار دارد که با اجرای این طرح‌ها به فضل الهی از بن‌بست خارج خواهد شد. در حوزه آب و خاک و کشاورزی ۲۴ طرح در حوزه بهداشت درمان ۱۴ طرح در حوزه صنعت و معدن ۵ طرح در حوزه رفاه اجتماعی و اشتغال ۴۵ در حوزه فرهنگی، آموزشی، ورزشی در حوزه گردشگری ۵۲ طرح و در سایر حوزه‌ها هست.

او گفت : حسب دستور رییس جمهور در راستای نهضت ملی مسکن سالانه افزون بر ۱۰ هزار واحد مسکن شهری هم زمینش تامین شده است سه هزار و ۵۰۰ واحد روستایی و در سایر حوزه‌ها مخصوصاً در حوزه بهداشت و درمان تصمیماتی که اتخاذ شده است استان چهارمحال و بختیاری را از حیث ضریب تخت بیمارستانی به متوسط کشور و بلکه بالاتر از آن خواهد رساند.

مرتضوی گفت: برای ازدواج جوانان در استان چهارمحال بختیاری افزون بر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج دیده شده است که به مرور زمان در طول سال ۱۴۰۱ انشالله پرداخت خواهد شد.

در پایان نشست شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری، رئیس جمهور در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ داد و به سفر یکروزه خود به چهارمحال و بختیاری پایان داد./باشگاه خبرنگاران

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها