محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با «فردا»:

بحث هسته‌ای بهانه است؛ هدف غربی‌ها تضعیف ایران است

کد خبر: 1154672

محمدصالح جوکار گفت: امروز همه دریافته‌ایم که این مذاکرات آورده‌ای برای کشورمان ندارد و وقت آن است با تمام قوا به ظرفیت‌های داخلی خودمان متکی باشیم.

بحث هسته‌ای بهانه است؛ هدف غربی‌ها تضعیف ایران است

گروه سیاست سایت فردا: با صدور قطعنامه ضدایرانی شورای حکام به نظر می‌رسد که روند مذاکرات رفع تحریم‌ها قدری با ابهاماتی روبه‌رو شده است؛ غربی‌ها از یک‌سو فشار بر ایران را افزایش داده‌اند و از سوی دیگر می‌گویند که به میز مذاکره برگردیم و ایران هم در قبال تصمیم اخیر شورای حکام که مستند به گزارش غیرواقعی آژانس بود، دوربین‌های آژانس را خاموش کرده است.

محمدصالح جوکار، نماینده مجلس، درباره این موضوع گفت: «غربی‌ها از طریق رسانه‌های خود سعی می‌کنند تا طوری القاء کنند که به نتیجه‌رسیدن مذاکرات را تقصر ایران است؛ در صورتی که این آمریکا بود که از برجام خارج بود و این اروپایی‌ها بودند که به تعهداتشان عمل نکردند. واقعا غربی‌ها با محوریت آمریکا غیرقابل اعتمادند. اکنون هم می‌گویند که هیچ تضمینی برای ادامه برجام در دولت بعدی آمریکا وجود ندارد؛ یعنی اگر دو سال بعد دولتی جمهوری‌خواه در آمریکا روی کار آمد، بازهم باید منتظر خروج غیرقانونی این کشور از برجام باشیم؛ خب چنین توافقی اصلا توافق است یا پذیرش حرف زور؟»

او ادامه داد: «حالا غربی‌ها آمده‌اند در شویی در شورای حکام با هماهنگی رژیم جنایتکار صهیونیستی قطعنامه‌ای سیاسی و نه اجرایی را علیه ایران تصویب کردند تا به نوعی مستندسازی علیه ایران کرده باشند تا بعدها بتوانند با استناد به این قطعنامه مشکلاتی برای ایران به وجود آورند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «ما تعهداتی فراپادمانی را پذیرفته بودیم. اصلا نیازی نبود که دوربین‌های نظارتی آژانس نصب شود اما ما پذیرفتیم اما نتیجه این اعتمادسازی‌ها چه شد؟ آنکه مدیرکل آژانس به ایران بیاید و حرف‌های قشنگ بزند اما به محض آنکه از ایران خارج می‌شود نزد صهیونیست‌ها می‌رود، از آنها گزارش می‌گیرد و با استناد به گزارش صهیونیست‌ها علیه ایران حرف می‌زند و گزارش ارائه می‌دهد».

این نماینده مجلس اظهار کرد: «همان‌طور که 10سال پیش رهبر انقلاب فرموند، بحث هسته‌ای بهانه است و به فرض که این بحث هم تمام شود، موضوعاتی از جمله حقوق بشر، صنعت موشکی و... مطرح می‌شود زیرا هدف غربی تضعیف ایران، ملت ایران و نظام ایران است».

جوکار در پایان گفت: «وقت آن رسیده است که مجلس بررسی کند که از تعهدات فراپادمانی خارج شویم. امروز همه دریافته‌ایم که این مذاکرات آورده‌ای برای کشورمان ندارد و وقت آن است با تمام قوا به ظرفیت‌های داخلی خودمان متکی باشیم و در ابعاد بین‌المللی هم ظرفیت‌های جدیدی از جمله ظرفیت‌های منطقه‌ای را فعال کنیم».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها