«فردا» گزارش می‌دهد

استقبال از بازداشت سیاه‌نویسان

کد خبر: 1155406

بازداشت ادمین‌های کانال‌هایی که مدعی دسترسی به اطلاعات دست‌اول بودند اما در اصل با اخبار و تحلیل‌های خود، موجب بروز شکاف و اختلاف‌افکنی می‌شدند با استقبال فعالان رسانه‌ای و چهره‌های سیاسی مواجه شده است.

استقبال از بازداشت سیاه‌نویسان

گروه سیاست سایت فردا- در دو سه روز گذشته اخباری درباره دستگیری ادمین‌های کانال‌های «نیمه‌محرمانه»، «سرائر» و «سایه‌نویس» توسط سازمان اطلاعات سپاه منتشر شد. بازداشت ادمین‌های کانال‌هایی که مدعی دسترسی به اطلاعات دست‌اول بودند اما در اصل با اخبار و تحلیل‌های خود، موجب بروز شکاف و اختلاف‌افکنی می‌شدند با استقبال فعالان رسانه‌ای و چهره‌های سیاسی مواجه شده است.

روزنامه رسالت در این رابطه نوشته: خسارت، دشمنی و خطر اینان به‌مراتب از دشمنیِ آشکار امثال آمدنیوز بیشتر بود. امثال گردانندگان، راهبران و آمران این کانال‌ها به‌معنای واقعی کلمه فتنه‌گر و مفسدند.

این روزنامه ادامه داده: مردم از ریا و تزویر خسته شده‌اند. امروز که مسئولان نظام در جای جای این کشور از دولت و مجلس تا قوه قضائیه و شوراها و شهرداری‌ها در حال تکاپو و تلاش برای برگرداندن قطار کشور به ریل خدمت و انقلاب‌اند نباید اجازه داد عده‌ای به‌صرف منافع شخصی و گروهی اقداماتی از جنس کارهای این کانال‌ها انجام دهند. اگر مجازات عاملان و آمران، سنگین و بازدارنده نباشد، بیم تجری سایرین به ارتکاب چنین خبط و خطاهایی می‌رود و بیم بزرگ‌تر، در صورت عدم دفاع از مجنی‌علیهم و اعاده حیثیت و جبران خسارت معنوی مناسب، دلسرد شدن افرادی است که با آبروی آنان بازی شده است.

روزنامه صبح نو در این خصوص نوشته: بازداشت این ادمین‌ها که ازسوی رسانه‌های ضدانقلاب به‌شکلی جهت‌دار روزنامه‌نگار و فعال رسانه معرفی می‌شوند، اقدام خوب و پسندیده‌ای است که می‌تواند در ادامه جلوی هرگونه اقدام خلاف عرف و اخلاق ازسوی برخی به‌ظاهر فعالان حوزه رسانه را بگیرد.

این روزنامه افزوده: اقدام سپاه پاسداران در بازداشت برخی به ظاهر فعالان رسانه، مقدمه خوبی برای تنظیم رفتار هنجارشکنان خواهد بود و باعث می‌شود تا ارائه بی‌مبنای اطلاعات در مجازی، دست‌کم با کاهش محسوس مواجه شود. از سوی دیگر، این دستگیری‌ها سرمشقی خواهد بود که هر کسی مسوولیت نوشته‌ها و خبرهای خود را برعهده بگیرد و با ادعاهای بدون سند، خبرپراکنی نکند.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها