عباسی: اصلاح سیاست ارز ترجیحی باید منجر به افزایش بهره‌وری در کشاورزی شود

کد خبر: 1155649

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با مهم دانستن روحیه جهادی در تمامی فعالیت های کارکنان جهاد کشاورزی گفت: لازمه پیشرفت کشور در تمامی عرصه ها داشتن روحیه جهادی است.

عباسی: اصلاح سیاست ارز ترجیحی باید منجر به افزایش بهره‌وری در کشاورزی شود

علیرضا عباسی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به مناسبت سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی به مجموعه کارکنان و بهره برداران جهاد کشاورزی تبریک گفت.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تشکیل جهاد سازندگی توسط امام بزرگوار به این دلیل انجام شد که پس از پیروزی انقلاب، اقدامات اساسی برای کشور لازم بود و سازندگی کشور می بایست  به صورت جهادی رخ می داد بر این اساس جهاد سازندگی را که ستون اصلی حرکت جهادی در کشور بود را تاسیس کرد و با هدف سازندگی از عموم ملت به ویژه متخصصین، مهندسین و نیروهای توانا در اقتصا، صنعت و کشاورزی دعوت به عمل آورد.

عباسی در ادامه بیان کرد: تحول شگرف در جنگ تحمیلی هشت ساله و محرومیت زدایی در دورترین روستاهای کشور را می توان حاصل تفکر جهادی و جهاد سازندگی دانست، واضح است که داشتن روحیه جهادی و حفظ آن ضامن پیشرفت و سامان کشور است؛ روحیه ای که باعث شد امام راحل، جانفشانی ها و درخشش بی نظیر جهادگران دفاع مقدس را «سنگر‌سازان بی‌سنگر» نام گذاری کند؛ بنابراین هر جا با روحیه جهادی به مقابله با مشکلات پرداختیم سرافراز شدیم و توانستیم بر مشکلات فائق آییم و از بن بست ها خارج شویم.

وی با اشاره به این نکته که تحقق امنیت غذایی در شرایط پیچیده کنونی برای هر کشوری مهمترین اصل است و باید در اولویت برنامه‌ریزی کلان دولت‌ها قرار داشته باشد ادامه داد: قطعا در کشور ما نیز با دارابودن اقلیم چهار فصل همچنین خاک حاصلخیز و مدیریت منابع آبی، رسیدن به خودکفایی در محصولات اساسی مهمترین اصل است که این قابل دستیابی است.

عباسی به این مورد هم اشاره کرد و گفت: اصلاح سیاست ارز ترجیحی که باید منجر به افزایش بهره‌وری در کشاورزی شود می تواند اثرات مثبتی در حوزه تولیدات بخش کشاورزی داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، گفت: با توجه به اهمیت موضوع الگوی کشت که متاسفانه با بی توجهی در دولت های قبل به فراموشی سپرده شده است این مسئله باید در سیاست های اعمالی توسط دولت سیزدهم لحاظ شود و در سیاست گذاری ها لازم است خودکفایی کشور در محصولات اساسی به صورت ویژه دیده شود.

وی با مهم دانستن روحیه جهادی در تمامی فعالیت های کارکنان جهاد کشاورزی افزود: لازمه پیشرفت کشور در تمامی عرصه ها داشتن روحیه جهادی است.

عباسی با اشاره این موضوع که ادغام دو وزارتخانه جهاد سازندگی با کشاورزی و اهمیت کم به بخش سازندگی سبب شده است امروز ما شاهد گم شدن این نهاد انقلابی در بدنه اجرایی کشور باشیم، گفت: با این حال اگر مجددا همه وارد میدان کار و تلاش شوند و از ظرفیت تشکل های جهادی در بخش کشاورزی استفاده شود کشور می تواند سریعتر به اهداف خود برای تحقق عدالت و پیشرفت دست پیدا کند./

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها