رزمایش مشترک آمریکا و مغرب با نام «شیر آفریقایی»

کد خبر: 1156013

ارتش‌های مغرب و آمریکا رزمایش مشترکی را با نام «شیر آفریقایی ۲۲» در مناطق مختلف مغرب و در نزدیکی صحرای غربی برگزار می‌کنند.

رزمایش مشترک آمریکا و مغرب با نام «شیر آفریقایی»

 رزمایش مشترک موسوم به «شیر آفریقایی ۲۲» که گفته می‌شود بزرگ‌ترین رزمایش در قاره سیاه است، از فردا دوشنبه با مشارکت نیروهای ارتش آمریکا و مغرب در نقاط مختلف مغرب و در نزدیکی صحرای غربی آغاز می‌شود.

در این رزمایش ۷۵۰۰ نظامی مغرب و آمریکا و تعدادی از کشورهای همپیمان شرکت خواهند کرد و قرار است بخشی از این رزمایش در تونس، سنگال و غنا برگزار شود اما اسپانیا در آن مشارکت نخواهد داشت.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، این رزمایش برای دومین سال متوالی از فردا دوشنبه در مناطق آموزشی در قنیطره(شمال) و أکادیر، طانطان، تارودانت و غریر البوهی- واقع در مرز صحرای غربی- آغاز می‌شود و تا روز ۳۰ ژوئن (۹ تیر) ادامه خواهد داشت.

برگزاری این رزمایش در مناطق نزدیک به صحرای غربی در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در دسامبر ۲۰۲۰ اعلام کرد که حاکمیت مغرب بر این منطقه را به رسمیت می‌شناسد و به دنبال آن ارتش آمریکا نیز اعلام کرد که این رزمایش‌ در منطقه غریر البوهی واقع در فاصله پنجاه کیلومتری غرب اردوگاه‌های تندوف (اراضی الجزائر) که اهالی صحرای غربی در آن سکونت دارند، برگزار می‌شود.

فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکا در آفریقا (افریکام) نیز اعلام کرد که رزمایش جدید «شیر آفریقایی» شامل اجرای تمریناتی در مناطق عملیات زمینی، هوایی و دریایی مختلف و نیز عملیات پاکسازی(هسته‌ای، رادیولوژیکی، بیولوژیکی و شیمیایی) خواهد بود./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها