رییس جمهور وارد خراسان شمالی شد/رئیسی: تکمیل پروژه های نیمه تمام در اولویت قرار دارد/تشکر آیت‌الله رئیسی از کادر درمان

کد خبر: 1156986

آیت الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور در بیست و ششمین سفر استانی دولت سیزدهم، صبح امروز پنجشنبه دوم تیر وارد استان خراسان شمالی شد.

رییس جمهور وارد خراسان شمالی شد/رئیسی: تکمیل پروژه های نیمه تمام در اولویت قرار دارد/تشکر آیت‌الله رئیسی از کادر درمان

 آیت الله سیدابراهیم رییسی صبح امروز در فرودگاه شهدای بجنورد از سوی حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد استاندار و شماری از مسوولان مورد استقبال قرار گرفت.

در این سفر وزیر کشور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر نیرو، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر راه و شهرسازی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، رییس دفتر رییس جمهور، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری عضو شورای هماهنگی ارتباطات با حوزه روحانیت، عضو شورای هماهنگی ارتباطات با حوزه و روحانیت رییس جمهور را همراهی می کنند.

بازدید از بخش های مختلف عمرانی و اقتصادی، بازدیدهای سرزده، دیدار با اقشار مردمی و نخبگان و همچنین شرکت در شورای اداری استان از برنامه های سفر یک‌روزه رئیس جمهور به خراسان شمالی است.

از روز گذشته شماری از نمایندگان تام الاختیار وزارتخانه ها در برخی نقاط استان حضور یافتند و با برپایی میزهای ارتباطات مردمی علاوه بر دیدار چهره به چهره با مردم و بررسی شکایات و پیشنهادها، خواسته ها و نامه های مکتوب مردمی را نیز دریافت کردند.

بیست و پنجمین مقصد سفر رییس جمهور و هیات دولت استان اصفهان بود که هفته گذشته انجام شد و خراسان شمالی بیست و ششمین مقصد سفر استانی آیت الله رییسی انتخاب شده است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی به مرکزیت بجنورد، شامل هشت شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، رازوجرگلان، فاروج، جاجرم و گرمه است.

خراسان شمالی در سال ۸۳، پس از تقسیم استان خراسان به سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، در جغرافیای سیاسی کشور پدیدار شد./منبع: ایرنا

رییس جمهور: تکمیل پروژه های نیمه تمام خراسان شمالی در اولویت قرار دارد

رییس جمهور گفت: پروژه های نیمه تمام خراسان شمالی همانند سایر استان های کشور که مردم را رنج می دهد در اولویت قرار دارد و اکنون دولت نهضت اتمام پروژه ها را راه انداخته است سعی در اتمام این طرح ها دارد.

به گزارش ایرنا، آیت الله رییسی روز پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه بجنورد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خراسان شمالی دارای مردمی خونگرم و پرتلاش است که در تمامی عرصه های مختلف انقلاب از جمله دفاع مقدس خوش درخشیده اند.

وی تصریح کرد: خراسان شمالی استانی نوپاست اگرچه پس از گذشت سالها از تاسیس آن اما همچنان بدلیل محرومیت شرایط یک استان را ندارد.

رییس جمهور افزود: تمامی مسائل و چالش های خراسان شمالی توسط کارشناسان دولت، استاندار و مسوولان مورد بررسی قرار پرفته است کماحصل این بررسی ها توجه خاص به این استان است.

وی اضافه کرد: پروژه های نیمه تمام مثل سایر استان های کشور خراسان شمالی را نیز رنج می دهد و این دولت جهادی دنبال کلنگ رنی نیست و سعی داریم آنچه را که نیمه تمام است، سامان دهیم.

آیت الله رییسی با بیان اینکه خراسان شمالی قطب کشاورزی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: باید به بخش کشاورزی رسیدگی شود، ضمن اینکه این استان دارای مرز مشترکی با کشور ترکمنستان است و راه اندازی بازارچه مرزی می تواند بر شرایط اقتصادی این خطه تاثیرگذار باشد.

وی بیان کرد: خراسان شمالی دارای چهره های تحصیلکرده و نخبگان زیادی است که اگر شغل درخور شان این استان فراهم شود بیشتر می تواند در توسعه استان تاثیرگذار باشد و گاهی زمینه کار در این استان فراهم نیست و در استان های همجوار فعالیت می کنند.

رییس جمهور ادامه داد: باید از تمامی ظرفیت ها و پتانسل های استان در سال اشتغال و دانش بنیان استفاده و اشتغال ایجاد کرد.

وی افزود: دولت در عرصه های مختلف از تولید حمایت و تسهیلات لازم را در اختیار سرمایه گذار قرار می دهد  و آنچه را که در پاییتخت و این استان بررسی شد سعی در اجرای مصوبات درخور استان است تا شرایط اقتصادی مردم این خطه بهبود یابد.

به دنبال عادلانه کردن دستمزدها هستیم

آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز در جمع اقشار مختلف مردم خراسان شمالی با اشاره به وضعیت مهار کرونا اظهار داشت: علی رغم اینکه در برخی کشورها کرونا همچنان صدها کشته می‌گیرد٬ در ایران این وضعیت بسیار مناسب شده است.

وی با تقدیر از تلاش کار درمان برای مهار کرونا٬ افزود: باید از کادر درمان و همه پزشکان و پرستاران صمیمانه تشکر کنم آن‌ها در مهار کرونا مجاهدانه خدمت کردند.

رئیس جمهوری به وضعیت آغاز کار دولت سیزدهم گفت: در آغاز کار دولت با کسری شدید 480 هزار میلیاردی مواجه بودیم. هر ماه 10 تا 13 هزار میلیارد تومان هزینه‌های دولت‌های قبلی را پرداخت می‌کنیم. فاکتورهای دولت‌ قبلی را پرداخت می‌کنیم. ماهانه متوسط 12 هزار میلیارد تومان فاکتورهای دولت قبلی را پرداخت می‌کنیم.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: دولت موفق شده صادرات نفتی را به یک حد قابل قبول برساند به طوری که درآمد کشور افزایش پیدا کرده اما بدهی کسری بودجه 480 هزار میلیارد تومانس را از این ردیف پرداخت کرده است. امروز رشد اقتصادی به 4 درصد رسیده و این یک نوید برای پیشرفت و رشد اقتصادی کشور است. تلاش ما تقویت پول ملی است و حتما وضعیت تورم مهار خواهد شد.

وی به رویکرد دولت سیزدهم برای عدالت در پرداخت‌ها گفت: عدالت در پرداخت همه را راضی می‌کند و ما خود را ملزم به عدالت در پرداخت می‌دانیم. در سفرهای استانی مسائل را از نزدیک بررسی می‌کنیم. البته  می‌شود به صورت تصویری و به صورت تریبونی مسائل و مشکلات را بررسی کرد اما شنیدن کی بود مانند دیدن؟

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: بنده تجربه با مردم بودن در کنار مردم بودند و از نزدیک سخن مردم شنیدن را دارم و این تجربه را افتخار می‌دانم و تا وقتی که در دولت هستم بنا دارم ارتباط نزدیک خود را با دولت حفظ کنم و سخن مردم را از نزدیک بشنوم.

وی گفت: در میان مردم هستم و از وضعیت زندگی مردم مطلع هستم و شبانه روز تلاش می‌کنیم برای کاهش مشکلات مردم اقدام کنیم. ما امروز یک سرمایه بزرگ داریم که بعد از توکل به خدا و اعتماد رهبری٬ سرمایه بزرگ ما امروز پشتیبانی ملت و پشتیبانی زنان و مردان کشور است. ما هر کاری که بعضی‌ها معتقدند مگر می‌شود٬ آن را به تبعیت از شهدای بزرگوار و 2600 شهید خراسان شمالی و سرداران سرافراز این استان و تمام استان‌های کشور و عزیز دل ما٬ شهید سلیمانی٬ انجام می‌دهیم. شعار ما این است که ما به کمک مردم و با اتکا به خداوند اعتماد ملت و مشارکت مردم می‌توانیم بر همه مشکلات فائق شویم.

رئیس جمهور در ادامه به سیاست های دشمنان ایران اشاره کرد و گفت: امروز سخنگوی کاخ سفید می‌گوید سیاست‌های آمریکا در قبال مردم ایران شکست خورده و این یعنی پیروزی بزرگ ملت ایران. تحریم‌ها و تهدیدها بی اثر است و شاهد هستند که اتفاقی نیفتاده است.

آیت الله رئیسی خطاب به دشمنان ایران اسلامی٬ ادامه داد: ما به اروپایی‌ها و غربی های می‌گوییم که با ملت ایران با زبان زور سخن نگویید. ما حتما در این جنگ اقتصادی که دشمن دنبال یاس مردم است٬ پیروز خواهیم شد. همه باید بدانند در جنگ رسانه‌ای دشمن باید با جهاد تبیین به مقابله با دشمن بروند. امروز همه باید به مردم امید را تزریق کنند.

وی خاطرنشان کرد: من به عنوان خدمتگزار مردم با همه وجود به این خدمتگزاری افتخار می کنم و همه تلاش ما بهبود وضعیت فرهنگی٬ اقتصادی و اجتماعی طراز ملت ایران بشود.

رئیس جمهور به سفر دولت به خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: خراسان شمالی باب الرضا علیه السلام است و مردم این استان عاشقان و دلدادگان حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام هستند شما مردم خراسان شمالی همسایه امام رضا هستید و باید بابت این نعمت قدردان خداوند باشید. خراسان شمالی مردمان بسیار با بصیرت و با احساس مسئولیت و مردمان خونگرم و کسانی که روحیه پذیرایی از زائران علی بن موسی الرضا علیه السلام را دارند.

وی افزود: در این سفر اولویت‌ها مشخص شده و با نظارت مردم و رسانه‌ها این مصوبات اجرایی خواهد شد. در این کشور اندازه 50 سال پروژه و کار نیمه تمام داریم که ما سراغ کارهای شدنی و اتمام این طرح‌ها رفته‌ایم و امیدواریم با کمک شما این طرح محقق شود./منبع: تسنیم

رئیسی: استقلال اقتصادی موجب افزایش مقاومت می‌شود

رئیس جمهور گفت: با استقلال اقتصادی و تولید عالی، دیگر دست کشور جلوی بیگانگان دراز نخواهد بود و در مقابل تکانه‌های اقتصادی مقاوم هستیم.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح پنج شنبه در نخستین برنامه کاری خود در بجنورد، در جمع کارگران پتروشیمی خراسان حضور یافت.

رئیس جمهور در این بازدید ضمن استماع نظرات کارگران، اظهار کرد: توسعه پتروشیمی نیازمند کار جهادی و انقلابی است.

وی افزود: تلاش شما کارگران و کارکنان این واحد تولیدی برای کشور قدرت، امنیت و عزت ایجاد می‌کند.

رئیسی گفت: با استقلال اقتصادی و تولید عالی، دیگر دست کشور جلوی بیگانگان دراز نخواهد بود و در مقابل تکانه‌های اقتصادی مقاوم هستیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: گام‌هایی همچون جایگزینی پساب به جای آب شرب که در حال حاضر در این واحد تولیدی استفاده می‌شود، افزایش تولید و اشتغال و حل مشکل مسکن کارگران برای توسعه این واحد تولیدی لازم و ضروری است.

رئیس جمهور همچنین بر ضرورت استفاده از نیروی بومی در طرح توسعه پتروشیمی خراسان تاکید کرد./منبع: مهر

حضور رئیس جمهور در مسجد محله جوادیه بجنورد

 رئیس جمهور با حضور در مسجد محله جوادیه بجنورد، پای درد دل مردم کم برخوردار نشست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر پنج شنبه در مسجد محله جوادیه بجنورد حضور یافت.

رئیس جمهور در این مراسم با اقشار مختلف مردم دیدار کرد و سخنان آنان را شنید.

جوادیه از جمله محله‌های کم برخوردار بجنورد است که از مشکلات متعدد شهری رنج می‌برد.

حضور رئیس‌جمهور در یکی از محلات حاشیه‌ای بجنورد برای اقامه نماز جماعت

رییس جمهور: مشکلات دامداران در شورای اداری خراسان شمالی بررسی می شود

 آیت الله سیدابراهیم رئیسی با حضور در شهرک دامپروری «قارلق» بجنورد بر ضرورت بررسی درخواست‌های دامداران در جلسه شورای اداری تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رییس جمهور در ادامه برنامه سفر به استان خراسان شمالی، با حضور در شهرک دامپروری «قارلق»، ضمن بازدید از چند واحد دامپروری از نزدیک با دامداران و فعالان این حوزه گفتگو کرد و در جریان مشکلات، خواسته‌ها و مسائل آنها قرار گرفت.

رییس جمهور در این بازدید که سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهادکشاورزی نیز او را همراهی می‌کرد، ضمن شنیدن مشکلات و پیشنهادات دامداران، بر ضرورت بررسی درخواست‌های چون نحوه تامین نهاده‌های دامی، خرید تضمینی دام و تسهیل در پرداخت وام‌های کشاورزی در جلسه شورای اداری استان خراسان شمالی که عصر امروز برگزار می شود، تاکید کرد.

خراسان شمالی قطب دامداری و دامپروری کشور است و در این استان ۲ میلیون و ۳۶ هزار راس دام سبک شامل یک میلیون و ۷۲۳ هزار راس گوسفند، حدود ۳۱۳ هزار راس بز و ۸۱ هزار و ۸۸۰ راس گاو و گوساله، ۲ هزار ۳۵۰ نفر شتر و در مجموع ۸۴ هزار و ۲۳۰ راس دام سنگین و در مجموع حدود سه میلیون واحد دامی در استان نگهداری و پرورش داده می شود.

رییس جمهور در بیست و ششمین سفر استانی، صبح روز پنجشنبه، دوم تیرماه وارد استان خراسان شمالی شد.

دیدار با اقشار مختلف مردم، ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا، برگزاری شورای اداری، بازدید از برخی پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی و خدماتی و برگزاری نشست خبری در پایان سفر از مهمترین برنامه‌های سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور به خراسان شمالی است.

رییس جمهور را در این سفر وزرای کشور، نیرو، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان محیط زیست، معاون اجرایی و رئیس دفتر رئیس جمهور همراهی می‌کنند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی به مرکزیت بجنورد، شامل هشت شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، راز و جرگلان، فاروج، جاجرم و گرمه است.  

خراسان شمالی در سال ۸۳، پس از تقسیم استان خراسان به سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، در جغرافیای سیاسی کشور پدیدار شد.

رئیسی: تحریم‌ها و تهدیدها بی اثر است

رئیس جمهور گفت: امروز سخنگوی کاخ سفید می‌گوید سیاست‌های آمریکا در قبال مردم ایران شکست خورده و این یعنی پیروزی بزرگ ملت ایران. تحریم‌ها و تهدید‌ها بی اثر است و شاهد هستند که اتفاقی نیفتاده است.

سید ابراهیم رئیسی امروز در جمع اقشار مختلف مردم خراسان شمالی با اشاره به وضعیت مهار کرونا اظهار داشت: علی رغم اینکه در برخی کشورها کرونا همچنان صدها کشته می‌گیرد٬ در ایران این وضعیت بسیار مناسب شده است.

وی با تقدیر از تلاش کار درمان برای مهار کرونا٬ افزود: باید از کادر درمان و همه پزشکان و پرستاران صمیمانه تشکر کنم آن‌ها در مهار کرونا مجاهدانه خدمت کردند.

رئیس جمهوری به وضعیت آغاز کار دولت سیزدهم گفت: در آغاز کار دولت با کسری شدید 480 هزار میلیاردی مواجه بودیم. هر ماه 10 تا 13 هزار میلیارد تومان هزینه‌های دولت‌های قبلی را پرداخت می‌کنیم. فاکتورهای دولت‌ قبلی را پرداخت می‌کنیم. ماهانه متوسط 12 هزار میلیارد تومان فاکتورهای دولت قبلی را پرداخت می‌کنیم.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: دولت موفق شده صادرات نفتی را به یک حد قابل قبول برساند به طوری که درآمد کشور افزایش پیدا کرده اما بدهی کسری بودجه 480 هزار میلیارد تومانس را از این ردیف پرداخت کرده است. امروز رشد اقتصادی به 4 درصد رسیده و این یک نوید برای پیشرفت و رشد اقتصادی کشور است. تلاش ما تقویت پول ملی است و حتما وضعیت تورم مهار خواهد شد.

وی به رویکرد دولت سیزدهم برای عدالت در پرداخت‌ها گفت: عدالت در پرداخت همه را راضی می‌کند و ما خود را ملزم به عدالت در پرداخت می‌دانیم. در سفرهای استانی مسائل را از نزدیک بررسی می‌کنیم. البته  می‌شود به صورت تصویری و به صورت تریبونی مسائل و مشکلات را بررسی کرد اما شنیدن کی بود مانند دیدن؟

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: بنده تجربه با مردم بودن در کنار مردم بودند و از نزدیک سخن مردم شنیدن را دارم و این تجربه را افتخار می‌دانم و تا وقتی که در دولت هستم بنا دارم ارتباط نزدیک خود را با دولت حفظ کنم و سخن مردم را از نزدیک بشنوم.

وی گفت: در میان مردم هستم و از وضعیت زندگی مردم مطلع هستم و شبانه روز تلاش می‌کنیم برای کاهش مشکلات مردم اقدام کنیم. ما امروز یک سرمایه بزرگ داریم که بعد از توکل به خدا و اعتماد رهبری٬ سرمایه بزرگ ما امروز پشتیبانی ملت و پشتیبانی زنان و مردان کشور است. ما هر کاری که بعضی‌ها معتقدند مگر می‌شود٬ آن را به تبعیت از شهدای بزرگوار و 2600 شهید خراسان شمالی و سرداران سرافراز این استان و تمام استان‌های کشور و عزیز دل ما٬ شهید سلیمانی٬ انجام می‌دهیم. شعار ما این است که ما به کمک مردم و با اتکا به خداوند اعتماد ملت و مشارکت مردم می‌توانیم بر همه مشکلات فائق شویم.

رئیس جمهور در ادامه به سیاست های دشمنان ایران اشاره کرد و گفت: امروز سخنگوی کاخ سفید می‌گوید سیاست‌های آمریکا در قبال مردم ایران شکست خورده و این یعنی پیروزی بزرگ ملت ایران. تحریم‌ها و تهدیدها بی اثر است و شاهد هستند که اتفاقی نیفتاده است.

آیت الله رئیسی خطاب به دشمنان ایران اسلامی٬ ادامه داد: ما به اروپایی‌ها و غربی های می‌گوییم که با ملت ایران با زبان زور سخن نگویید. ما حتما در این جنگ اقتصادی که دشمن دنبال یاس مردم است٬ پیروز خواهیم شد. همه باید بدانند در جنگ رسانه‌ای دشمن باید با جهاد تبیین به مقابله با دشمن بروند. امروز همه باید به مردم امید را تزریق کنند.

وی خاطرنشان کرد: من به عنوان خدمتگزار مردم با همه وجود به این خدمتگزاری افتخار می کنم و همه تلاش ما بهبود وضعیت فرهنگی٬ اقتصادی و اجتماعی طراز ملت ایران بشود.

رئیس جمهور به سفر دولت به خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: خراسان شمالی باب الرضا علیه السلام است و مردم این استان عاشقان و دلدادگان حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام هستند شما مردم خراسان شمالی همسایه امام رضا هستید و باید بابت این نعمت قدردان خداوند باشید. خراسان شمالی مردمان بسیار با بصیرت و با احساس مسئولیت و مردمان خونگرم و کسانی که روحیه پذیرایی از زائران علی بن موسی الرضا علیه السلام را دارند.

در جمع نمازگزاران مسجد امام خمینی (ره) محله جوادیه بجنورد مطرح شد

تقدیر رئیس جمهور از تلاش گروههای مردمی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی

رئیس جمهور بر ضرورت انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه با محوریت تذکر به دستگاه‌های اجرایی برای انجام هر چه بهتر وظایف خود تاکید کرد.

به گزارش ایسنا،آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر دولت مردمی به استان خراسان شمالی، ضمن اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد امام خمینی (ره) محله جوادیه در حاشیه شهر بجنورد، در جمع نمازگزاران این مسجد با گرامیداشت ۲۳ ذی العقده روز زیارتی امام رضا (ع) ضمن تشکر از تلاش گروههای مردمی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در منطقه جوادیه گفت: مومنین نسبت به آسیب‌های اجتماعی در جامعه دارای احساس مسئولیت و دغدغه‌مندی هستند.

رئیسی با ضروری دانستن انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه با محوریت تذکر به دستگاه‌های اجرایی برای انجام هر چه بهتر وظایف خود، تصریح کرد: فرهنگ غنی دینی ما به آحاد جامعه متذکر شده که در مقابل تخلفات، کوتاهی ها و ترک فعل مسئولان و مدیران جامعه نباید بی تفاوت باشد و در اصلاح این مسیر مسئولیت دارد.

رئیس جمهور تاکید کرد: هر جا مردم حضور داشتند و کارها به آنان واگذار شده، نتیجه موفقیت آمیز بوده است.

پیش از سخنان رئیس جمهور، امام جماعت مسجد امام خمینی (ره) توضیحاتی درباره فعالیت‌های جهادی بسیجیان این مسجد برای محرومیت زدایی و مقابله با آسیب های اجتماعی در سطح منطقه ارائه کرد.

آیت‌الله رئیسی در نشست با جمعی از نخبگان استان خراسان شمالی:

در مالیات‌سِتانی مبنا اعتماد به اصناف است/ وقتی صحبت از دولت مردمی می‌کنیم حتماً باید نگاه مردم و نخبگان در اداره کشور تأثیر داشته باشد/ یکی از ضرورت‌های خراسان شمالی توسعه زیرساخت‌های ریلی است

رئیس جمهور مردمی‌سازی دولت را ضروری خواند و اظهار داشت: تردید ندارم نظرات و دیدگاه‌های نخبگان می‌تواند برای دولت منشأ تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های خوبی باشد. وقتی صحبت از دولت مردمی می‌کنیم حتماً باید نگاه مردم و نخبگان در اداره کشور تأثیر داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه در نشست با جمعی از نخبگان استان خراسان شمالی با گرامیداشت روز بیست و سوم ذی‌القعده و بیان اینکه این روز، روز زیارت مخصوص حضرت رضا (ع) است، خاطرنشان کرد: سال‌ها مردم استان خراسان شمالی مهربانانه و مشتاقانه میزبان زائرین امام رضا(ع) بودند و این سعادت بزرگی برای مردم این استان است.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت بهره گرفتن از نظرات نخبگان در اداره کشور، خطاب به آنان گفت: شما نخبگان در ارتباط گرفتن با دولت به این نوع جلسات بسنده نکنید و سعی کنید پیشنهادات خود را به دولت منتقل کنید.

رئیس جمهور با تأکید به استاندار خراسان شمالی مبنی بر برگزاری مداوم جلسه با نخبگان استانی، خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از نظرات و ایده‌های مطرح شده در این نوع جلسات می‌توان تدابیر خوبی برای حل مسایل و مشکلات استان بکار گرفت. تردیدی ندارم که شما نخبگان خیرخواه کشور هستید و باید به نظرات شما به چشم غنیمت نگاه شود. هر جا مردم در میدان بودند کشور توفیقات زیادی پیدا کرد.

آیت‌الله رئیسی در ادامه تصریح کرد: استان‌های خراسان شمالی و جنوبی همزمان با یکدیگر به استان تبدیل شدند، اما علیرغم کارهای خوبی که انجام شده، استان خراسان شمالی کمبودهای زیادی دارد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی دارای ظرفیت‌های زیادی در زمینه کشاورزی است، گفت: کشت گیاهان دارویی و توسعه آن در این استان می‌تواند یک ظرفیت اقتصادی بسیار بزرگ در کشور باشد. توسعه کشت گیاهان دارویی نباید در حد حرف باشد.

دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنانش درباره تلاش دولت برای رفع مشکلات زنان بدسرپرست و بدون سرپرست، اظهار داشت: موضوع زن و خانواده بسیار مهم است که تنها یکی از مسایل آن مشکلات زنان بدسرپرست است. در این دولت صندوق حمایت از زنان بدسرپرست را تشکیل دادیم و نیاز است دفتر امور زنان و خانواده در استانداری‌ها فعال شوند.

رئیس جمهور خطاب به استاندار خراسان شمالی افزود: زمینه ارائه محصولات و صنایع دستی را که در خانه‌ها توسط بانوان ساخته می‌شود، فراهم و ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع دستی، ارائه تسهیلات و خرید این نوع محصولات را در استان پیگیری کنید.

رئیس جمهور با تشریح اهمیت نقش مالیات در اداره و تقویت اقتصاد کشور و اهمیت مقابله موثر و جدی با فرار مالیاتی، بر لزوم حمایت از اصناف در این زمینه تأکید و خاطر نشان کرد: پیش از این هم به متولیان امور مالیاتی تاکید کردم که در تعامل با اصناف، بنا را بر اعتماد به اصناف بگذارند.

آیت‌الله رئیسی افزود: مهم این است که ممیزان مالیاتی از فرار مالیاتی جلوگیری کنند. دلالانی هستند که درآمد زیادی دارند اما مالیات آن را نمی‌دهند.

دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با مهم و موثر توصیف کردن فعالیت گروه‌های جهادی در رفع مشکلات کشور، گفت: در حسینیه جماران هم گفتم برخی از دختران و پسرانی که در گروه‌های جهادی فعالیت می‌کنند، ماه عسل خود را برای خدمت به مناطق محروم می‌روند. ارزش جهاد در بین ملت ما هنوز بسیار بالاست و این ارزش امروز در گروه‌های جهادی دنبال می‌شود. دولت وظیفه دارد از گروه‌های جهادی حمایت کند.

رئیس جمهور یکی دیگر از ضرورت‌های استان را توسعه زیرساخت‌های ریلی برشمرد و گفت: توسعه ریلی بخصوص در بخش‌ مسافری ضرورت بسیاری دارد.

آیت‌الله رئیسی در مورد گران شدن اقلام و کالاهای اساسی گفت: اصلاح نحوه تخصیص یارانه‌ها تنها یکی از عوامل گرانی این نوع محصولات بود و همزمان قیمت‌های جهانی نیز افزایش پیدا کرد که یکی از عوامل آن جنگ اوکراین است.

دکتر رئیسی افزود: برخی از کشورهای اروپایی نیز به دلیل گرانی کالاهای اساسی روش تخصیص کوپن را برای توزیع کالا در پیش گرفتند و برخی کالاها را بدین شکل در کشورشان توزیع می‌کنند.

آیت الله رئیسی با ضروری دانستن کنترل قیمت‌ها و کاهش تورم، گفت: زمانی که دولت را تحویل گرفتیم، تقریبا تمام مبلغ ۸ میلیارد ارز ۴۲۰۰ تومانی که برای تامین کالاهای اساسی در سال ۱۴۰۰ اختصاص یافته بود، در همان ۵ ماهه اول سال توسط دولت قبل هزینه شده بود و دیگر پولی برای ما نمانده بود، اما با این وصف ۷ ماه کشور را مدیریت کردیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت اصلاح الگوی کشت، اجرای این کار را صرفا با کمک کشاورزان امکان‌پذیر دانست و تأکید کرد: باید کالاهای اساسی مورد نیاز کشور را در داخل تولید کنیم و برای تحقق این هدف باید کشاورزی را برای کشاورزان قابل‌ پیش‌بینی کنیم. در بسیاری از روستاها تمامی امکانات زندگی وجود دارد، اما به دلیل اینکه اقتصاد روستا برای روستائیان صرفه اقتصادی ندارد، این عزیزان روستاها را ترک می‌کنند.

دکتر رئیسی تصریح کرد: باید کاری کنیم که اقتصاد روستا برای روستائیان صرفه داشته باشد و یکی از برنامه‌های دولت مردمی فعال کردن اقتصاد روستا است.

رئیس جمهور تأکید کرد: اکیداً از مدیران می‌خواهم افراد بدون انگیزه و فاقد روحیه تحول‌گرا را در مناصب مهم قرار ندهند و راه را برای افراد متخصص، متعهد و تحول‌گرا باز کنند.

رئیس جمهور:فاز دوم پتروشیمی خراسان شمالی با جدیت آغاز شود

رئیس جمهور سیاست دولت را میدان دادن به بخش خصوصی دانست و گفت: فاز دوم پتروشیمی خراسان شمالی با جدیت آغاز شود زیرا منجر به ایجاد اشتغال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر پنج شنبه در شورای اداری خراسان شمالی اظهار کرد: مردم خراسان شمالی ولایتمداری خود را اثبات کرده‌اند و این مسئله مسئولیت دولت در قبال این استان را مضاعف می‌کند لذا خدمتگزاری برای مردم استان یک افتخار است.

رئیس جمهور ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی بر مبنای توحید است لذا ارتباط مردم باید بر اساس عدالت باشد؛ از این رو دولت باید عدالت را پیاده کند.

وی افزود: در شرایط فعلی عمل به قانون و از بین رفتن فقر، فساد و تبعیض شاخص عدالت هستند.

رئیسی گفت: باید فاصله وضع موجود با وضع خوب را کاهش دهیم و این مسئله نیازمند عزم و اراده همگان است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه شورای اداری پس از بررسی مشکلات شکل می‌گیرد، بیان کرد: مدیران بدانند اجرای مصوبات به دست آنها است.

وی افزود: مردم انتظار ندارند در گام دوم انقلاب، شاهد نیمه تمام ماندن پروژه‌ها باشند؛ این مسئله زیبنده نیست.

رئیسی داشتن روحیه تحولی را لازمه اجرای پروژه‌ها دانست و گفت: اگر این روحیه نباشد صرفاً به زدن یک و دو نامه و زنگ اکتفا می‌کنیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: مدیر کارآمد تحول خواه و تحول آفرین در صدر ویژگی‌های پیشرفت است؛ برای اعتبارات نقش قائل هستم اما نقش مدیران بیشتر است.

وی عقب ماندگی خراسان شمالی در شاخص‌ها را تأیید کرد و افزود: قطعاً پس از استان شدن خراسان شمالی، اتفاقاتی رخ داده اما همچنان در زیرساخت‌ها مشکل وجود دارد.

رئیسی گفت: دولت سیزدهم دولت حل مسئله است و نه پاک کردن مسئله؛ در غیر این صورت می‌توانستیم از کنار پروژه‌های به راحتی عبور کنیم.

رئیس جمهور بر کنار زدن مسئولان بی تفاوت تاکید کرد و ادامه داد: این افراد را کنار بگذارید تا راه پیشرفت باز شود.

وی با اشاره به بازدید از منطقه جوادیه، افزود: دستگاه‌ها همواره گزارش عملکرد دارند؛ اما در میدان چه خبر است؟ نمی‌گوییم گزارشات دروغ است اما شرایط در میدان متفاوت است.

حجت الاسلام رئیسی بر ضرورت زمینه سازی رشد نیروهای بومی تاکید کرد و گفت: سلسله مراتب اداری را قبول داریم اما باید توجه داشت که استانداری اختیارات زیادی دارد لذا نباید استان را معطل مرکز گذاشت.

رئیس جمهور با اشاره به استفاده از آب شرب توسط پتروشیمی خراسان، تاکید کرد: مگر نمی‌شود در این مجموعه پساب استفاده کرد؟ مدیران تلاش کنند تا آخر سال مسئله را رفع کنند.

وی این مسئله را مصداق عدم مدیریت آب دانست و افزود: استفاده از پساب را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم لذا وعده دادند ظرف چند ماه آینده پساب جایگزین آب چاه‌های پتروشیمی شود.

رئیسی اذعان کرد: صنایع تبدیلی نیاز خراسان شمالی است لذا در قطب دامداری باید صنایع لبنی رونق یابد.

رئیس جمهور با اشاره به برگزاری جلسات با رئیس جمهور ترکمنستان، گفت: حجم مبادلات با این کشور کاهش پیدا کرده است و بازار ما را برخی دیگر کشورها تصاحب کرده‌اند؛ اما باید این مسئله تغییر کند زیرا طرف مقابل نیز آمادگی تجارت با ایران را دارد.

وی با اشاره به رقم بالای بیکاری در استان، افزود: ایجاد بازار دائمی برای صنایع دستی خراسان شمالی در اولویت قرار بگیرد و این خواسته ما از استاندار است.

رئیسی گفت: راه آهن گرگان مشهد سال‌هاست که مطرح می‌باشد که باید اجرا شود.

رئیس جمهور از وزارت جهاد کشاورزی خواست خرید تضمینی محصولات دامی مردم خراسان شمالی را پیگیری کند و بیان داشت: باید زنجیره تأمین تکمیل شود.

وی افزود: سیمان سمنگان از طریق آستان قدس پیگیری شود زیرا تبدیل به یک مسئله شده لذا باید موضوع را به نقطه قطعی برسانیم.

رئیسی با تاکید بر اینکه بروکراسی اداری خسته کننده است، تصریح کرد: برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصد جذب سرمایه گذاری و افزایش بهره‌وری واجب است؛ اما افزایش بهره‌وری با این بروکراسی اداری در تضاد است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: رفع بروکراسی اداری با مدیران انقلابی، کارآمد و تحول آفرین ممکن است.

وی سیاست دولت را میدان دادن به بخش خصوصی دانست و گفت: نظارت، هدایت و حمایت وظیفه دولت است.

وی افزود: باید به مردم نقش دهیم؛ هر جا به مردم نقش دادیم موفق شدیم و هر جایی که خواستیم خودمان کار کنیم موفقیتی به دست نیاوردیم.

رئیسی گفت: فاز دوم پتروشیمی خراسان با جدیت آغاز شود زیرا منجر به اشتغال بالا خواهد شد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تنها وزارت کار متصدی ایجاد کار نیست بلکه تمامی دستگاه‌ها باید اشتغال‌زا باشند.

وی افزود: با استخدام نیرو در دستگاه‌ها و بزرگ کردن دولت نمی‌توان بیکاری را رفع کرد بلکه باید خط تولید راه اندازی شود؛ لذا به دنبال آمار اشتغال غیر واقعی نیستیم؛ اگر هم نتوانستید به مردم بگویید که کار ایجاد نشده؛ نه اینکه با آمار غلط کار خود را توجیه کنیم.

سفر استانی به خراسان شمالی منجر به تصویب ۱۱۹ مصوبه شد

 رئیس جمهور ضمن تشریح برخی از مصوبات سفر به خراسان شمالی، گفت: در مجموع ۱۱۹ مصوبه در سفر به خراسان شمالی تصویب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید ابراهیم رئیسی عصر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی با اشاره به حادثه زلزله در افغانستان، اظهار کرد: اگر امریکایی‌ها افغانستان را به حال خود می‌گذاشتند، یقیناً با پیشرفتی که در این کشور حاصل می‌شد، در برابر زلزله امروز این فاجعه رخ نمی‌داد؛ مردم افغانستان بسیار مظلوم هستند که در زلزله اخیر نیز بسیار داغدار شدند.

رئیس جمهور گفت: اداراتی چون هلال احمر مساعدت‌های لازم را به مردم افغانستان داشته باشند.

وی در ادامه ظرفیت خراسان شمالی در حوزه کشاورزی و دامداری عنوان کرد و افزود: زنجیره تولید در این حوزه‌ها شکل نگرفته است و صنایع تبدیلی به حد کافی وجود ندارد؛ لذا با بودجه‌ای که در این بخش قرار دادیم سعی شد رونق جدی رقم بخورد.

رئیسی گفت: دولت خرید تضمینی دام را پیگیری می‌کند تا دامداران با خیال آسوده دام را پرورش دهند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه خراسان شمالی با مشکل مدیریت آب و نه کمبود آب مواجه است، بیان کرد: حداکثر تا پایان سال پتروشیمی خراسان باید به پساب متصل شود.

وی با تاکید بر اینکه خراسان شمالی از صنایع دستی مناسبی بهره مند است، افزود: اکنون سود ساخت صنایع دستی به جیب دلال می‌رود لذا استاندار موظف شد بازار دائمی صنایع دستی را راه اندازی کند.

رئیسی تصریح کرد: مصوبات سفر در تمامی وزارت خانه‌ها توزیع شده و در مجموع ۱۱۹ مصوبه در سفر به خراسان شمالی منعقد شد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه رفع بیکاری و ایجاد اشتغال برنامه محوری دولت است، گفت: محور بودجه ریزی سال ۱۴۰۱ سند آمایش سرزمینی قرار گرفت تا بودجه به صورت عادلانه توزیع شود.

وی در انتها خاطرنشان کرد: همچنین صندوق عدالت و پیشرفت برای نخستین بار در کشور ایجاد شده است که مدیریت آن در دست استاندار خواهد بود و اعتبار آن در جهت پروژه‌های نیمه تمام هزینه می‌شود.

 رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان خراسان شمالی: امروز انتظار از مدیران این است که یک کار تحولی انجام داد

دولت ما باید دولت حل مسئله باشد

اگر همکاری دارید که روحیه تحولی ندارد حتما کنارش بگذارید

 تشکر آیت‌الله رئیسی از کادر درمان

رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان خراسان شمالی: کادر درمان حقیقتا برای کشور افتخار آفریدند

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها