مالکی: یکجانبه‌گرایی رو به افول است

کد خبر: 1157761

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: شکل گیری اقتصادهای مکمل بر پایه تامین منافع مشترک می تواند خط بطلانی بر یکجانبه گرایی محسوب شود.

مالکی: یکجانبه‌گرایی رو به افول است
فداحسین مالکی ، در رابطه با محور سخنان رییس جمهور کشورمان در نشست ویدئوکنفرانسی سران کشورهای گروه بریکس، گفت: امروزه برگزاری نشست های چندجانبه برای بررسی مسائل توسعه ای جهانی امری ضروری است از این رو حضور کشورمان در نشست گروه بریکس بیانگر جایگاه ایران در دنیا است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین باید اذعان کرد مشارکت در پیشرفت صلح و توسعه در دنیا امری مهم محسوب می شود و می تواند به حل چالش ها کمک کند.

وی با اشاره به اینکه امروزه کشورهای متعددی تحت تاثیر تحریم های ایالات متحده و دنیای غرب هستند، ادامه داد: این مهم در حالیست که کشورهایی مانند چین، روسیه، برزیل و غیره در که در بریکس حضور دارند به عنوان اقتصادهای قوی و نوظهور تلقی می شوند که می توانند معادات سنتی غربی ها و آمریکایی ها را تغییر دهند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع شکل گیری اقتصادهای مکمل بر پایه تامین منافع مشترک می تواند خط بطلانی بر یکجانبه گرایی محسوب شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین در شرایط کنونی همه کشورها باید به سمت ابتکارات جدید و شکل دهی گروه ها و ائتلاف ها همانند بریکس حرکت کنند تا کشورها بتوانند بر اساس ظرفیت های داخلی و منطقه ای خودشان ایفای نقش کنند./

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها