لاوروف: آمریکا به دنبال تضعیف اتحادیه اروپا است

کد خبر: 1159034

وزیر خارجه روسیه با مقایسه تحریمهای آمریکا و اروپا علیه مسکو تاکید کرد که واشنگتن نه تنها به دنبال تضعیف روسیه بلکه به دنبال تضعیف اتحادیه اروپا به عنوان یک رقیب است.

لاوروف: آمریکا به دنبال تضعیف اتحادیه اروپا است

 «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با «ولادیمیر ماکی» وزیر خارجه بلاروس گفت: نشست سران ناتو در مادرید بار دیگر نشان داد که کشورهای عضو ناتو از همه کشورها انتظار اطاعت بی قید و شرط از اراده خود را دارند.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، لاوروف افزود، من معتقدم که همه چیز برای همه واضح و مبرهن است. آنها از گفتن این مساله ابایی ندارند و بار دیگر دیگر در نشست ناتو در مادرید آن را تکرار کردند. آنها از همه انتظار اطاعت بی قید و شرط دارند که نشانه‌ای از منافع خودخواهانه آنها به ویژه منافع آمریکاست.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که اروپای مدرن که توسط اتحادیه اروپا نمایندگی می‌شود، استقلال خود را از دست داده است و کاملا تسلیم مواضع تحمیلی توسط ایالات متحده است.

وی اضافه کرد، از جمله آن، در بخش تحریمهای اقتصادی است که با رد واردات از روسیه درحال تخریب زنجیره لجستیکی و مالی‌ای هستند که ایجاد آن دهه‌ها طول کشیده است.

وزیر خارجه روسیه در ادامه تاکید کرد، اگر نگاهی به لیست تحریمها بیندازید و تحریمهای اعمال شده توسط اتحادیه اروپا علیه روسیه و بلاروس را با تحریمهایی که آمریکا اعمال کرده مقایسه کنید، می‌بینید که آنها(آمریکاییها) به دنبال راحتی خودشان هستند و در حوزه‌هایی که اقتصادشان آسیب جدی می‌بیند چندان فعال نیستند. هرچند که اقتصادشان از این تحریمها تاثیر منفی می‌گیرد اما اقتصاد اروپاییها خیلی بیشتر آسیب میبیند.

این دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد که واشنگتن تلاش می‌کند نه تنها روسیه را تضعیف کند بلکه همچنین اتحادیه اروپا را به عنوان رقیب تضعیف کند.

اظهارات وزیر خارجه روسیه پس از برگزاری نشست ضد روسی سران ناتو در مادرید انجام شده است. «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو روز چهارشنبه در همین نشست گفت، روسیه تهدیدی مستقیم و چین چالشی برای منافع این اتحاد محسوب می‌شود.

وی با لفاظی علیه روسیه این کشور را «چشمگیرترین و مستقیم‌ترین تهدید» علیه امنیت ناتو توصیف کرد و گفت، این اتحاد نظامی باید پیامدهای امنیتی ناشی از سرمایه‌گذاری چین بر روی تسلیحات مدرن دوربرد را در نظر بگیرد.

منبع: فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها