«فردا» گزارش می‌دهد

تلاش دوباره قطر

کد خبر: 1160092

وزیرخارجه قطر امروز به تهران آمده و با دبیرشورای عالی امنیت ملی مذاکره می‌کند. این درحالی است که گفت‌وگوهای غیرمستقیم ایران و آمریکا در دوحه چندان رضایت‌بخش نبود.

تلاش دوباره قطر

گروه سیاست سایت فردا - قطر عزم خود را جزم کرده تا در مذاکرات هسته‌ای و احیای برجام، همچنین در روابط ایران و آمریکا نقشی ایفا کند. شاهدش همان مذاکراتی که بعد از امدن و رفت‌های مقامات قطری در دوحه برگزار شد. آن گفت‌وگوهای غیر مستقیم بین تهران و واشنگتن البته از نگاه طرفین نتیجه‌بخش نبود و مثلا همین دیروز رابرت مالی، نماینده آمریکایی‌ها در مذاکرات هسته‌ای آن را اتلاف وقت خواند. موضع طرف ایرانی هم در آن مذاکرات و بعد از آن تغییری نکرده است. 

قطر اما کوتاه نیامده و ناامید هم نشده است. از این رو است که وزیر خارجه خود را امروز به تهران می‌فرستد. آنطور که ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه  امروز گفته «با توجه به روابط بسیار خوب و رو به گسترش ایران و قطر، در دیدار مقام قطری با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، علاوه بر روابط دوجانبه، موضوعات مورد علاقه در حوزه منطقه ای و بین المللی نیز مورد گفتگو و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.»

گفتنی است، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر بعداز ظهر امروز چهارشنبه ۱۵ تیرماه با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

باید منتظر ماند و دید که این دیدار چه نقشی در ادامه مذاکرات دارد. وزیر قطری حرف و پیغام یا پیشنهاد تازه‌ای آورده یا آمده که ایران را راضی به پذیرش نظرات طرف مقابل کند؟

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها