واکنش کوثری به بهانه آمریکایی ها برای احیای برجام

کد خبر: 1162546

نماینده تهران در مجلس گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند به برجام بازگردند ولی هیچ تعهد و تضمینی نمی‌خواهند بدهند، اما ما می‌گوئیم ما تخلف نکرده‌ایم، این شما بودید که تعهدات خود را زیر پا گذاشته‌اید به همین دلیل باید تضمین معتبر بدهید.

واکنش کوثری به بهانه آمریکایی ها برای احیای برجام

محمد کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامیدر مورد مذاکرات احیای برجام گفت: سیاست نظام این است که تیم مذاکره کننده،  برخواسته های به حق ملت ایران مقتدرانه پافشاری کند.

وی افزود: به هیچ عنوان نمی توان قبول کرد سپاه که حافظ دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران است و در کنار ارتش و نیروی انتظامی برای تامین امنیت کشور تلاش می کنند، تحریم باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه تحریم ها باید کاملا برداشته شود، گفت: اگر آمریکایی ها بخواهند تحریم ها را به صورت موردی بردارند به تعهداتشان عمل نکرده‌اند، بنابراین به خاطر این موضوع مسائلی را مطرح می کنند در صورتی که اصلا چنین چیزی صحیح نیست.

وی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره سپاه تاکید کرد: این مسائل حرفهای بی ربط است و چون می خواهند سپاه را به گونه‌ای در بین مردم جلوه دهند که مانع از توافق است چنین مطالبی را مطرح می کنند و هیچ کدام از این ادعاهای آمریکا صحت ندارد.

کوثری با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا در باره اینکه سپاه مانع از رسیدن به توافق است، گفت: این مسائل بهانه آمریکایی هاست، حضرت امام چندین سال پیش فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است؛ زمانی که این حرف زده شد برجامی هم  وجود نداشت پس چرا حضرت امام از چنین تعبیری استفاده کردند؟ معمار کبیر انقلاب، مردم آمریکا را شیطان بزرگ نخواندند بلکه سیاستمداران آنها را با چنین صفتی خطاب کردند و در رأس سیاستمداران آمریکایی هم رئیس جمهورشان است، هر رئیس جمهوری در آمریکا روی کار بیاید نقش شیطان را بازی می کند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: بایدن هم یکی از روسای جمهور آمریکا و آلت دست کارتل های بزرگ دنیاست، بنابراین به راحتی دروغ می گوید به همین دلیل مطالبی که تحت این عنوان مطرح می کنند دروغ است. آمریکایی ها با ابزار رسانه تلاش می‌کنند مطالب خلاف واقعشان را به مخاطبین القا کنند.

کوثری گفت: مردم در چهل سال گذشته متوجه دروغ های این ها شده اند ولی با این حال کارِ شیطان دروغگویی و اختلاف افکنی است؛ انگلیس ها از ۲۰۰ سال قبل می گفتند اختلاف بیانداز و حکومت کن، در همه کشورها این کار را انجام می دهند از جمله کشورهایی مثل ایران که دارای استقلالی ستودنی است.

وی با بیان اینکه آمریکا تضمین ندادنش را به واسطه اتهاماتی که به سپاه می زند، پنهان می‌کند، تصریح کرد: ما میگوئیم اولاً باید تضمین دائمی داده شود ثانیاً اگر تضمین دائمی داده نمی شود حداقل برای دولت بایدن که دو سال تا انتهای آن مانده است باید تضمینی بدهند اما زیر بار این تعهدات نمی روند چرا که خودشان را هنوز ابرقدرت می دانند.

نماینده مردم تهران تشریح کرد: دوران ابرقدرتی آمریکا تمام شده است چرا که حتی توان حمایت از کشورهای حامی خودشان را هم ندارند، همه شاهد بودیم که در ماجرای اوکراین آمریکایی‌ها به چه شکلی با متحداشان برخورد کردند، تنها زمانی که تحت فشار قرار گرفتند حاضر شدند قدری کمک تسلیحاتی به اوکراین کنند.

کوثری با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت: بلافاصله پس از توافق برجام از فردو بازدید کردیم؛ دولت یازدهم خیلی سریع تعداد زیادی از سانتریفیوژها را جمع آوری کرد. این مسائل در تعهدات ما در برجام بود اما بعد از آن که ترامپ با قلدری از برجام خارج شد با پررویی مدعی می‌شوند ایران عامل اختلال در برجام بوده است در حالی که آمریکا از برجام خارج شده است و در عین پای‌بندی به تعهداتش، باید پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اهمیت گرفتن تضمین از آمریکایی ها، گفت: خیلی صبر کردیم تا آمریکایی ها به تعهداتشان عمل کنند ولی نه تنها هیچ اقدامی انجام ندادند بلکه با قلدری از توافق خارج شدند.

کوثری تصریح کرد: آمریکایی ها می خواهند به برجام برگردند ولی هیچ تعهد و تضمینی نمی خواهند بدهند ما می‌گوئیم ما تخلف نکرده‌ایم، این شما بودید که تعهداتان را زیر پا گذاشته‌اید به همین دلیل باید تعهد بدهید.

منبع: فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها