سالک: پس از ۴۰ سال شاهدیم که یک رئیس‌جمهور از تمام استان‌های کشور بازدید کرده است

کد خبر: 1163690

عضو جامعه روحانیت مبارز نظارت بر حسن اجرای مصوبات را موضوع مهمی دانست و گفت: اجرایی شدن مصوبات رئیس جمهور در استان‌ها عامل مهمی در جلب اعتماد و اطمینان مردم است.

سالک: پس از ۴۰ سال شاهدیم که یک رئیس‌جمهور از تمام استان‌های کشور بازدید کرده است

عضو جامعه روحانیت مبارز نظارت بر حسن اجرای مصوبات را موضوع مهمی دانست و گفت: اجرایی شدن مصوبات رئیس جمهور در استان‌ها عامل مهمی در جلب اعتماد و اطمینان مردم است.

حجت‌الاسلام‌ احمد سالک در تحلیل خود از سفرهای استانی رئیس جمهور گفت: به اعتقاد من پس از ۴۰ و چند سال نخستین باری است که شاهدیم رئیس جمهور ظرف یک سال استان‌های کشور را ولو به صورت فشرده و یک روزه بازدید کرده، با مردم صحبت کرده، مصوباتی داشته و تصمیماتی گرفته است.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: ارزیابی ما از سفرهای استانی رئیس جمهور بسیار مثبت است و این حرکت باید تقویت شود ولو برای بار دوم یا سوم جهت پیگیری اموری که در سفرهای دور اول آن امور را مصوب کرده بودند.

سالک عنوان کرد: نکته دوم اینکه آنچه که مصوب می‌شود و زمان‌بندی دارد باید اجرا داشته باشد. مشکل ما در بحث اجرا است که با موانعی روبه رو می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم وقتی ببینند مصوبات رئیس جمهور از سوی مدیران اجرا شد، سرمایه اجتماعی مخدوش شده و اعتماد توده مردم جلب می‌شود. یعنی مردم عملکرد فرد را می‌بینند، به وی اظهار محبت کرده و ارتباطشان را تقویت می‌کنند.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اجرایی شدن مصوبات رئیس جمهور در استان‌ها عامل مهمی در جلب اعتماد و اطمینان مردم است.

سالک ادامه داد: اگر موضوعاتی که در سفرهای رئیس جمهور مصوب شده به سرانجام نرسد و مانند مصوبات دوره‌های قبلی ریاست جمهوری‌ها فقط یک کلنگی زده شود و ۳۰ سال بعد هم همین‌طور بماند، موجب جلب اعتماد نمی‌شود بلکه به اعتماد توده مردم ضربه می‌زند.

وی تصریح کرد: نکته سوم اینکه اگر رئیس جمهور مصوباتی را در جلسه شورای هر استان انجام می‌دهند، مهمترین مطلب‌اش نظارت بر حسن اجرای آن مصوبات است. یعنی اگر نظارت و پیگیری برای اجرای مصوبات نباشد انگار هیچ خبری نشده ولو سفرهایی هم انجام شده باشد.

نظارت بر حسن اجرای مصوبات موضوع بسیار مهمی است

نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی گفت: نظارت بر حسن اجرای مصوبات موضوع بسیار مهمی است. باید هم مردم را برای نظارت بر اجرای آن مصوبات دعوت کنند و هم دستگاه‌های ذیربط نظارتی باید اجرایی شدن آن مصوبه را پیگیری کنند.

سالک بیان کرد: اگر پیوست و ارتباط قوی میان این سه مساله برقرار شود، آثار بسیار وسیعی بر سرمایه اجتماعی ما خواهد داشت.

وی درباره ارتباط تحقق دولت مردمی با سفرهای استانی رئیس جمهور اظهار کرد: در اینجا باید جمله‌ای را عرض کنم؛ ۳۲ سال توسط حکومت رفسنجانی، خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی در این کشور ریل‌گذاری شده و بخشی از مسائل مانند قانون اصلاح اقتصادی عملی نشده است. یعنی ۱۶ سال باید یک آیین‌نامه را می‌نوشتند اما اینکار را انجام ندادند. زیرا دیدند اگر بخواهند آن آیین‌نامه را اجرا کنند ممکن است با اعتراضات مردمی روبه رو شوند و بنابراین برای اینکه راحت باشند این کار را انجام ندادند.

عضو جامعه روحانیت مبارز عنوان کرد: اکنون آیت‌الله رئیسی آن آئین‌نامه را نوشته و به سمت اجرای آن حرکت می‌کند. این ریل باید تغییر کند و باید به این ترتیب قانونی شود. این موضوع نیاز به زمان داشته و نگرانی‌هایی را به همراه خود دارد.

سالک تحقق دولت مردمی را در اجرای قانون به ویژه قانون اساسی، بستگی به میزان همت و تدبیر و مدیریت دولت مردمی دانست و گفت: هرچه این تدبیر، کارشناسی‌شده، تخصصی و قوی باشد و مجریان هم معتقد به این مصوبات باشند، تحقق دولت مردمی افزایش می‌یابد و دولت مردمی جایگاه خودش را بیش از گذشته پیدا می‌کند وگرنه ممکن است مسائل گذشته تکرار شود./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها