نماینده مجلس: مذاکرات به علت کج‌فهمی و زیاده‌خواهی غرب زمین‌گیر شده است

کد خبر: 1164369

عضو کمیسیون امنیت داخلی و سیاست خارجی مجلس گفت: مذاکرات به دلیل کج‌فهمی و زیاده‌خواهی غرب و آمریکا زمین‌گیر شده است، دستگاه دیپلماسی نیاز به اجماع ملی و حمایت دارد تا حقوق ملت را استیفا کند.

نماینده مجلس:  مذاکرات به علت کج‌فهمی و زیاده‌خواهی غرب زمین‌گیر شده است

جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۴ مردادماه) در صحن علنی مجلس در نطق میان دستور خود گفت: عمر مجلس یازدهم از نیمه گذشته است و این مجلس نیز مانند ادوار گذشته نیازمند آسیب‌شناسی اقدامات انجام شده و انجام نشده است، کارهای بزرگی مانند تصویب بودجه محرومیت‌زدایی، قانون جهش تولید مسکن، رفع موانع تولید، تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار، اصلاح احکام ساختار بودجه و ده‌ها کار ارزشمند دیگر که انجام داده‌ایم اما هنوز ۱۰ ها چالش و ابربحران بارش بر دوش ملت و نمایندگان ملت سنگینی می‌کند.

وی تصریح کرد: فروش خودروهای بی‌کیفیت داخلی به شیوه لاتاری و بخت‌آزمایی ادامه دارد و قانون واردات خودرو، شما را به قربانگاه مصلحت‌های غیرعقلانی و غیرمنطقی برده‌اند. بانک‌ها همچنان با ربا مردم را ورشکسته می‌کنند و ما از جایگاه رأس امور فقط نظاره‌گر رباخواری، بی‌ارزش شدن پول ملی، افزایش نقدینگی، رسیدن تورم به بالای ۵۵ درصد و رفتن ۲۶.۵ میلیون از جمعیت ایران به زیر خط فقر هستیم.

رحیمی بیان کرد: پرستاران و نیروهای طرحی بعد از کاهش موقت کرونا بیکار شدند، پزشکان و نیروهای بهداشت و درمان در دریافت حقوق و مزایا دچار مشکل هستند. معلمان، بازنشستگان، کشاورزان، دامپروران، بازاریان، کارمندان و کارگران وضع بهتری از پرستاران و پزشکان درگیر در کرونا ندارند. کمتر روزی است هموطنان و همشهریان ما و شما برای استخدام فرزندان بیکار و یا برای گرفتن وام به دفاتر ما مراجعه نکنند و ابراز شرمندگی نکنیم. همچنین امروزه مهاجرت‌ها، فرار سرمایه و کوچ غم‌انگیز نخبگان ما همچون دردی جانکاه بر قلب و روح ما و همه علاقه‌مندان به ایران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: به دولت تاختن، وزرا را نقره داغ کردن و استیضاح کردند را همه بلدیم و چاره‌ای جز این راه نداریم اما خواهش می‌کنم در کنار این ظرفیت قانونی، دو سال باقی مانده را از ظرفیت قانونگذاری بیشتر برای حل مشکلات ملت بهره ببریم.

وی ادامه داد: دولت در زمینه بهبود روابط با همسایگان و افزایش تبادلات تجاری، گام‌های ارزشمندی برداشته است. اگر مذاکرات اتمی زمین‌گیر شده نه به دلیل ضعف دستگاه دیپلماسی ما بلکه به دلیل کج‌فهمی، بدفهمی و زیاده‌خواهی غربی‌ها و آمریکایی‌ها است. دستگاه دیپلماسی نیاز اجماع ملی و حمایت دارد تا حقوق حقه ملت ایران را استیفا کند. در شرایطی که بحران و جنگ روسیه و اوکراین نیاز غرب را به انرژی خاورمیانه افزایش داده و شرایط تحریم روسیه باعث شده کسانی که در برج عاج کاخ سرخ کرملین بودند به تهران بیایند، بیش از هر زمان نیاز به اجماع، عقلانیت، دیپلماسی هوشمندانه در مقابل شرق و غرب داریم تا منافع ملت ایران را حفظ کنیم و قربانی بازی قدرت‌های بزرگ نشویم.

رحیمی جهان آبادی عنوان کرد: در شرایط خاص فعلی نیاز داریم شرق و غرب را به یک چشم دیده و در مقابل آنها منافع ملت خود را حفظ کنیم. بعد از گذشت ۴ دهه پر فراز و نشیب از عمر انقلاب اسلامی و نظام اسلامی اکنون زمان آن رسیده که تنش‌زدایی با بسیاری از کشورهای منطقه را با قدرت و عزت ادامه دهیم و همچنین باید با ملت، طیف‌های مختلف سیاسی، گروه‌های صنفی، فعالان مدنی، زنان، جوانان، اقلیت‌های دینی و مذهبی، وکلای دادگستری، استادان دانشگاه، مهندسان و پزشکان، تنش‌زادی کنیم. نیاز داریم حرف‌ها، خواسته‌ها، آرزوها و رویاهای ملت ایران را دوباره مانند انقلاب ۵۷ بشنویم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: زمان آن رسیده بر روند افراط‌گرایی‌های حذفی، تربیون‌های پر هزینه انتصابی، فعالیت‌های غیرشفاف، بودجه‌های ناپیدا و عربده‌کشی‌های سبک‌مغزانی که با هر حرف نادرست خود قلب ورزشکاران، هنرمندان، زنان، جوانان و اقلیت‌ها را آزار می‌دهند مقابله کنیم و بر این افراط‌ها برای همیشه مهر پایان بزنیم.

وی تأکید کرد: نیاز داریم که ملت بزرگ خود را با تنوع فکری، فرهنگی، قومی، مذهبی، سیاسی و عقیدتی در آغوش بگیریم و چتر ایران بزرگ و کهن و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری را بر فراز سر همه ملت ایران با هر تنوع فکری، قومی و مذهبی باز کنیم. باید با هر تفکر یکسان‌سازی مقابله کنیم، زیرا ملتی متنوع، قدرتمند، با فرهنگ، تاریخی و بزرگ به نام ایران را در این سرزمین پهناور داریم. بیش از هر زمان امروز ایران و نظام اسلامی نیازمند اجماع، همگرایی، همدلی و استفاده از همه ظرفیت‌های ملی است. مطمئن باشید که اگر ملت را دریابیم، مشکلات آنها را بشنویم، پای درد و دل آنها بنشینیم، آرزوها، حرف، درد و رنج آنها را در خانه ملت بیان کنیم، نظام اسلامی نیاز به هیچ متحدی در غرب و شرق ندارد و برای ابد می‌تواند در این سرزمین حکمرانی کند./مهر

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها