امیرعبداللهیان: جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود پایبند است

کد خبر: 1164455

وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود پایبند است و از آمریکایی‌ها می‌خواهد واقع بین باشند تا رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار امکان پذیر شود.

امیرعبداللهیان: جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود پایبند است

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و شیخ «احمد ناصر الصباح» وزیر امور خارجه کویت در خصوص روند تحکیم مناسبات دو جانبه، مسائل منطقه‌ای و بین المللی از جمله نشست جده و مذاکرات رفع تحریم‌ها تلفنی گفتگو و تبادل نظر کردند.

دو طرف در این گفتگو با اشاره به روند رو به رشد مناسبات دو جانبه، نسبت به ضرورت توسعه بیش از پیش آن تاکید کردند.

امیرعبداللهیان در این گفتگوی تلفنی ضمن استقبال از فعال شدن کمیته‌های تخصصی، این موارد را نشانه‌های خوبی از روند مثبت همکاری‌های دو جانبه دانست و ابراز امیدواری کرد: با افزایش سفرها و دیدارهای متقابل، زمینه‌های توسعه همکاری‌های دو جانبه فراهم شود.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن دعوت از همتای کویتی خود برای سفر به تهران خاطر نشان کرد: کویت همگام با دیگر کشورهای همسایه، دیدگاه مثبتی را در مورد تقویت مناسبات منطقه‌ای دنبال می‌کند و ایران نیز دست دوستان و همسایگان خود را به گرمی می‌فشارد.

امیرعبداللهیان ضمن تقبیح برخی تلاش‌ها برای دادن رنگ و بوی ضد ایرانی به اجلاس جده، از اینکه با درایت کشورهای منطقه این تلاش‌ها به نتیجه نرسید، ابراز رضایت کرد.

وی افزود: کشورهای منطقه نشان دادند مسئله فلسطین همچنان برای جهان اسلام دارای اولویت بوده و هیچ کشوری در منطقه نمی‌تواند جنایات رژیم صهیونیستی را نادیده بگیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان ضمن مرور روند مذاکرات رفع تحریم‌ها در سه ماه اخیر، گفت: ایران امیدوار است طرف آمریکایی رویکردی واقع بینانه در پیش بگیرد تا مذاکرات به مرحله نهایی خود برسد.

امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود پایبند است و از آمریکایی‌ها می‌خواهد واقع بین باشند تا رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار امکان پذیر شود.

شیخ احمد ناصر الصباح وزیر امور خارجه کویت نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تقدیر از ابتکار جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط با کشورهای منطقه، بر ضرورت گسترش بیش از پیش روابط دو جانبه بین کویت و تهران تاکید کرد و خاطر نشان کرد: رهبری سیاسی کویت همواره به دنبال تقویت رابطه با ایران بوده است و تعیین سفیر جدید کویت در ایران در همین راستا می‌باشد.

وزیر خارجه کویت با اشاره به سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران به کویت و برگزاری نشست مشترک دو کشور در رابطه با مسئله ریزگردها گفت، این سفرها می‌توانند مسائل و موضوعات مورد اهتمام مشترک را از طریق همکاری دو جانبه حل و فصل کنند.

وزیر امور خارجه کویت در مورد اجلاس امنیت و توسعه در جده نیز ضمن رد گمانه زنی‌های انجام شده پیش از اجلاس در مورد اهداف ضد ایرانی این اجلاس، تاکید کرد در سخنان رهبران منطقه بر لزوم ایجاد و حفظ روابط خوب با ایران همواره تاکید شده است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها