«فردا» گزارش می‌دهد

واکنش ایران و آمریکا به متن پیشنهادی اروپا

کد خبر: 1164732

اروپا بهترین و احتمالا آخرین راهکار پیشنهادی خود را در قالب یک پیش‌نویس روی میز گذاشته و واکنش تهران و واشنگتن به آن تعیین کننده خواهد بود.

واکنش ایران و آمریکا به متن پیشنهادی اروپا

گروه سیاست سایت فردا - اتحادیه اروپا به عنوان تسهیل کننده مذاکرات هسته‌ای هر چه در توان گذشته و آخرین متنی که فکر می‌کند می‌تواند مورد توافق قرار بگیرد را روی میز گذاشته است. این را جوزپ بورل، در مقاله خود در فایننشال تایمز نوشت و معاون او یعنی مورا هم در توییتی بر بهترین بودن آن تاکید داشت. 

درباره اینکه تصمیم دو طرف اصلی برجام یعنی ایران و آمریکا پیرامون این پشنهاد چه خواهد بود، نمی‌دانیم اما نگاهی به مواضع طرفین و واکنش آنها نسبت به این پیش‌نویس می‌تواند قدری راهگشا باشد.

در ایران پاسخ این اظهارات اروپایی را علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران داد و او هم در توئیتی نوشت : «در طول هفته گذشته، تبادل نظرهای جدی و سازنده‌ای با طرف‌های مقابل درباره مذاکرات وین انجام شده است».وی افزود: «هماهنگ کننده ایده‌های خود را برای جمع بندی مذاکرات ارائه کرده است. ما نیز ایده‌هایی برای جمع بندی مذاکرات، هم از لحاظ شکلی و هم محتوایی داریم که به اشتراک گذاشته خواهد شد.»

واشنگتن اما از پیش‌نویس تازه استقبال گرمی کرد. ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آنها با اشاره به اینکه با پیش نویس ماه مارس موافق بوده‌اند گفت که این پیش نویس را بررسی خواهند کرد. 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها