محسن کوهکن در گفت‌وگو با «فردا»:

رئیسی در دام حاشیه‌ها گرفتار نشد

کد خبر: 1166034

محسن کوهکن گفت: دولت سیزدهم در مسئله برجام از سر دفاع از اقتدار و حیثیت مردم ایران و ایستادگی بر سر مواضع اصولی ملت ایران عمل کرد.

رئیسی در دام حاشیه‌ها گرفتار نشد

گروه سیاست سایت فردا: در روزهای اخیر بسیار این موضوع مطرح می‌شود که دولت سیزدهم اگر در ترازوی نقد منصفانه قرار گیرد، چه نمره‌ای می‌گیرد؟ آیا نقاط قوتش بیشتر بوده یا نقطات ضعفش؟

محسن کوهکن، نماینده اسبق مجلس و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «در دولت تصمیماتی گرفته شده است که می‌توان نفس تصمیمات قابل ارزیابی است. به نظرم مهم‌ترین تصمیم دولت در یک سالِ عمرش درباره ارز 4200تومانی بود. همه می‌دانستند که این ارز باعث ایجاد رانت، فساد اقتصادی و سوءاستفاده می‌شود اما هیچکس زیربار رفع اساسی این بحران نمی‌رفتند. دولت از خود جسارت به خرج داد و این جراحی بزرگ اقتصادی را آغاز کرد. البته این تصمیم برای اجرای صحیح نیازمند اتفاقات دیگری در بخش‌های دیگر است از جمله فرهنگ اقتصادی، حوزه نظارت و... که باید به این موضوعات هم توجه کرد».

او ادامه داد: «نکته دوم که تفاوت این دولت با دولت قبل را به وضوح نشان می‌دهد، سیاست دولت آقای رئیسی در قبال برجام بود. دولت سیزدهم در مسئله برجام از سر دفاع از اقتدار و حیثیت مردم ایران و ایستادگی بر سر مواضع اصولی ملت ایران عمل کرد و خب مشخص است که ایستادگی در اگر در کوتاه‌مدت جواب ندهد اما حتما نفعش در میان‌مدت و بلندمدت به کشور می‌رسد. از طرفی دولت توانست ارتباط‌های خوبی با کشورهای همسایه برقرار کند و اختلافات را هم در موارد زیادی با همسایگان یا رفع کرده است یا در مسیر حل‌وفصل است».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «ویژگی مثبتی که بیشتر به شخص آقای رئیسی برمی‌گردد آن است که علی‌رغم انتقادهای جریان‌های رقیب او دم دام حاشیه‌ها گرفتار نشد و اتفاقا با منتقدان هم با منشی صحیح برخورد کرد و از یاد نمی‌بریم که آقای روحانی در مواجهه با منتقدانش از چه ادبیاتی استفاده می‌کرد و مدام منتقدان دولت را بی‌سواد می‌خواند اما آقای رئیسی نه‌تنها وارد فضای جدل با منتقدان نشد که صدای آنها را هم می‌شوند. علاوه بر این آقای رئیسی ارتباط میان دولت و ملت را تقویت کرد و می‌بینیم که چه میزان سفر استانی می‌رود.  دولت در حوزه کنترل بیماری کرونا و تهیه واکسن هم خوب عمل کرد که نباید از نظر دور داشت».

کوهکن نقاط قابل انتقاد دولت را اینگونه شرح داد: «نقدی که من نسبت به دولت دارم آن است که باید از نیروهای قوی‌تری استفاده می‌شد. واقعیت این است که ما فرصت آزمون و خطا نداریم. در استفاده از نیروها باید دقت بیشتری شود تا ذیل توجه به جوانگرایی از تجربه مدیریتی افراد غافل نشویم. حتما بسیار مهم است که برای مثال یک استاندار فرد مؤمن، متدین، پاکدست و متعهدی باشد اما در کنار همه این فضائل مهم باید تجربه و تخصص لازم را هم داشته باشد که بتواند بخشی از مشکلات مردم را حل کند. لازمه خدمت تخصص است».

او در پایان در پاسخ به این پرسش که چه نمره‌ای به دولت رئیسی در یک‌سالی که از عمرش گذشت، می‌دهید، گفت: «در نمره‌دادن تمام شرایط، محدودیت‌ها و امکانات دولت را باید در نظر گرفت تا از انصاف دور نشد. با در نظرداشتن همه این موضوعات من تا اینجای کار نمره 16 را به دولت آقای رئیسی می‌دهم».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها