در دیدار امیرعبداللهیان با زیاد نخاله چه گذشت؟

کد خبر: 1166067

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: مقاومت اسلامی در منطقه و فلسطین در سایه تقویت انسجام، همبستگی و وحدت داخلی خود با صلابت از حقوق مسلم ملت‌های منطقه و فلسطین دفاع خواهد کرد.

در دیدار امیرعبداللهیان با زیاد نخاله چه گذشت؟

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان عصر سه‌شنبه با زیاد نخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه ضمن ابرازخرسندی از دیدار با هیات عالی رتبه جنبش جهاد اسلامی، بر تداوم سیاست و مواضع اصولی و ثابت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان آزادی فلسطین و مقاومت ملت مظلوم فلسطین در برابر تجاوزات و توسعه طلبی‌های رژیم آپارتاید صهیونیستی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به شکست‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا در برابر مقاومت و به وجود آمدن شرایط نوین برای فلسطینیان، ابراز امیدواری کرد با تقویت همگرایی بین کشورهای اسلامی، شاهد ناکامی دشمنان در کمرنگ کردن آرمان مقدس آزادی فلسطین و قدس شریف باشیم.

وزیر امور خارجه ابراز اطمینان کرد که مقاومت اسلامی در منطقه و  فلسطین در سایه تقویت انسجام، همبستگی و وحدت داخلی خود  با صلابت از حقوق مسلم ملت های منطقه و فلسطین دفاع خواهد کرد.

زیاد نخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با ابراز خرسندی از سفرش به تهران و دیدار با امیرعبداللهیان، با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و رهبران شهید مقاومت از جمله سردار شهید سلیمانی از حمایت‌ها و پیشتیبانی‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب از مقاومت مردم فلسطین تقدیر و تشکر کرد.

زیاد نخاله با تمجید از نقش قوی، موثر و سازنده کشورمان در مسائل منطقه، دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران در تعامل با کشورهای مختلف، منطقه و جهان اسلام، را نشانه پویایی و قدرت جمهوری اسلامی ایران ارزیابی کرد و دستاوردها و موفقیت‌های کشورمان را متعلق به همه امت اسلامی دانست.

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین با ابراز تاسف از برخی تلاش‌ها به منظور اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران و کمرنگ کردن تهدید واقعی رژیم صهیونیستی برای منافع و مصالح امت اسلامی و قضیه فلسطین، تلاش‌ها و مواضع جمهوری اسلامی در مقابله با نظام سلطه و حمایت از ملتهای مظلوم در برابر اشغالگران و قدرتهای بیگانه را نوید دهنده خیر و برکت و قوت برای ملت مقاوم فلسطین و تضعیف جبهه دشمنان جهان اسلام دانست و بر ضرورت حفظ و تقویت همبستگی و انسجام کشورهای اسلامی تاکید کرد.

زیاد نخاله همچنین با اشاره به سابقه رژیم صهیونیستی در زیر پا گذاشتن تمامی تعهدات و توافقات خود در روند سازش، تنها گزینه ملت فلسطین برای احقاق حقوق خود و بیرون راندن اشغالگران از سرزمین فلسطین را مقاومت دانست و بر تداوم این راه تاکید کرد.

دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین همچنین با ارائه گزارشی از آخرین تحولات فلسطین، وحدت و انسجام گروه‌های فلسطینی را در راستای تقویت و اقتدار مقاومت اسلامی مردم فلسطین ضروری دانست و بر نقش و جایگاه مهم کشورمان، سوریه و مقاومت لبنان در حمایت از جبهه مقاومت اسلامی تاکید کرد و از حمایت های مردم، رهبری و دولت جمهوری اسلامی ایران تقدیر کرد.

منبع: تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها