«فردا» گزارش میدهد

روایت رسانه‌های آمریکایی از امتیازات غرب به ایران

کد خبر: 1167898

رسانه‌های غربی و مشخصا آمریکایی از یک سو تاکید می‌کنند که تا 15 اوت بیشتر برای اعلام نظر طرفین برجام درباره این پیش نویس که به قول بورل آخرین فرصت مصالحه است، نمانده و از سوی دیگر از امتیازاتی می‌گویند که مدعی هستند غرب در این توافق به ایران داده است.

روایت رسانه‌های آمریکایی از امتیازات غرب به ایران

گروه سیاست سایت فردا - آنطور که تاکید شده، در ایران هنوز هیچ تصمیم قطعی درباره توافق یا عدم توافق گرفته نشده و مسئولان مشغول بررسی پیش نویس جدید هستند. همان پیش نویسی که به گفته اولیانوف اگرچه روی بسیاری از موارد آن توافق شده اما ایران درباره چند کلمه سوال و ابهام دارد که همین چند کلمه می‌تواند توافق را ناممکن کند.

در این شرایط رسانه‌های غربی و مشخصا آمریکایی از یک سو تاکید می‌کنند که تا 15 اوت بیشتر برای اعلام نظر طرفین برجام درباره این پیش نویس که به قول بورل آخرین فرصت مصالحه است، نمانده و از سوی دیگر از امتیازاتی می‌گویند که مدعی هستند غرب در این توافق به ایران داده است.

اینکه مشغول یک فضاسازی رسانه‌ای بوده و برای اعمال فشار به ایران به خاطر امضای توافق تلاش می‌کنند یا واقعیت را می‌گویند به زودی معلوم خواهد شد اما علی الحساب وال استریت ژورنال مدعی است که اگر ایران توافق را امضا کند، اختلافات با آژانس حل خواهد شد.

پولیتیکو نیز مدعی شده که کاهش تحریم های سپاه در بسته نهایی پیشنهادی اروپایی‌ها لحاظ شده است.

نشریه آمریکایی پولیتیکو در گزارشی مدعی شده در متن پیشنهادی اروپا برای احیای برجام که اخیرا در وین روی میز مذاکره قرار گرفته، از برخی تحریم های اقتصادی آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عقب‌نشینی شده و مقرر شده پرونده "فعالیت‌های هسته ای مشکوک" ایران بسته شود.

پولیتیکو گزارش داده: "در حالی که در بسته پیشنهادی جدید اروپا با هماهنگی نزدیک با مقامات آمریکایی، تحریم‌های سپاه همچنان پابرجا هستند و لغو نمی شوند، اما اثربخشی آنها به شدت محدود می‌شود.

بر اساس متن پیشنهادی اروپا، اروپایی‌ها و افراد غیرآمریکایی‌ می‌توانند بدون نگرانی از اعمال تحریم‌های آمریکا، با نهادهای اقتصادی تحت نظر سپاه تجارت کنند، به شرطی که شریک تجاری اصلی آنها در فهرست تحریم‌های آمریکا نباشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها