تاکید پوتین بر توسعه روابط روسیه با هند

کد خبر: 1168477

رئیس‌جمهور روسیه در پیامی به همتای هندی و همچنین نخست وزیر این کشور، هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال هند از استعمار انگلیس را تبریک گفت.

 تاکید پوتین بر توسعه روابط روسیه با هند

 صفحه اینترنتی کاخ کرملین از پیام ویژه ولادیمیر پوتین خطاب به رهبران هند با موضوع سالروز استقلال این کشور از استعمارگران انگلیسی خبر داد.

منابع رسانه‌ای از مسکو گزارش دادند، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به «داروپادی مورما» رئیس‌جمهور هند و «نارندرا مودی» به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال هند پیام فرستاد و به آنها تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری تاس، در این پیام آمده است: ««در دهه‌های پس از استقلال، کشور شما، در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصاد، حوزه اجتماعی، علم و فناوری به پیشرفت‌های قابل قبولی دست یافته است. هند به حق از قدرت قابل توجهی در صحنه جهانی برخوردار است و نقش سازنده‌ای در حل مسائل فوری در دستور کار بین‌المللی ایفا می‌کند».

ولادیمیر پوتین ادامه داد: «روابط روسیه و هند با روح یک مشارکت راهبردی ممتاز، در حال توسعه است. مسکو و دهلی نو به عنوان بخشی از سازمان ملل، بریکس، سازمان همکاری شانگهای و سایر ساختارهای چندجانبه با موفقیت در زمینه‌های مختلف همکاری می‌کنند و تعامل موثری دارند».

رئیس‌جمهور روسیه افزود: «من مطمئن هستم که تلاش‌های مشترک ما توسعه مستمر مجموعه روابط پربار روسیه و هند را به نفع ملت‌هایمان و به نفع تقویت امنیت و ثبات منطقه‌ای و جهانی تضمین خواهد کرد».

هند روز دوشنبه (امروز) را به عنوان جشن ملی استقلال جشن می‌گیرد. ۱۵  آگوست سال ۱۹۴۷ بود که «جواهر لعل نهرو» اولین نخست‌وزیر هند مستقل پرچم سه رنگ ملی را به اهتزاز درآورد که به نمادی از خروج استعمارگران انگلیسی از هند و استقلال این کشور تبدیل شد.

پیام ویژه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه خطاب به رهبران هند با موضوع سالگرد استقلال این کشور در شرایطی صادر شده که کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس فشارهای زیادی را به هند در خصوص روابط ش با روسیه اتخاذ کرده‌اند.

کشورهای غربی خواستار همراهی همه جانبه هند با فشارهای غرب علیه روسیه در رابطه با جنگ اوکراین هستند اما دهلی نو بارها اعلام کرده که خواهان تداوم روابط خوب با مسکو است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها