سکوت سنگین در اردوگاه اصلاح طلبان /موسوی دیگر چه باید بگوید که لب بگشایید!

کد خبر: 1168579

با گذشت 4 روز از توهین میرحسین موسوی به شهدای مدافع حرم همچنان سکوت سنگین و معناداری در اردوگاه اصلاح طلبان حکمفرماست، سکوتی که عباس عبدی هم آن را غرق در تناقض می داند

سکوت سنگین در اردوگاه اصلاح طلبان /موسوی دیگر چه باید بگوید که  لب بگشایید!

ماجرا از آن جایی شروع شد که چندروز  قبل، وبسایت «کلمه»  بیانیه‌ای را از سوی «میرحسین موسوی» منتشر کرد؛ بیانیه‌ای که با ادبیاتی رادیکال و تند و تیز نگارش شده بود و با حمله به  سیاست های منطقه ای ایران برای مقابله با تروریسم، توهین مستقیم به شهید همدانی و مدافعان حرم را در دل خود جای داده بود. در این میان اما آن چه باور کردنی نبود، سکوتِ جریان های مختلف اصلاح طلبی و چهره های سرشناس آن در برابر هتاکی ها و ادبیات پلشت میر حسین موسوی بود. باید گفت که فارغ از وضعیت فعلی اصلاح‌طلبان و وضعیت منفعلانه آن ها در عرصه سیاسی کشور، بیانیه اخیر میرحسین موسوی اما چیزی نبود  که بتوان به‌راحتی از آن گذشت اما چهره‌های اصلاح‌طلب در قبال آن سکوت اختیار کردند. سکوتی که  داد عباس عبدی را نیز در آورد و این  فعال سیاسی اصلاح طلب در توئیتی اصلاح طلبان را «غرق در تناقضات پایان ناپذیر» توصیف کرد و در این باره  نوشت: «می‌پرسند در باره متن موسوی چرا نظر نمی‌دهم؟ تناقضات و مشکلات فراوان حکومت به جای خود ولی اصلاح‌طلبان با مجموعه‌ای از تناقضات وارد 88 شدند و شد آن چه که نباید می‌شد. در دی 87 مفصل پیامدهای این وضعیت را تقدیمشان کردم البته وقعی ننهادند. از 88 تاکنون غرق در این تناقضات پایان‌ناپذیرند و اکنون نمی‌دانند چه باید بکنند. خرداد 1400 آخرین حلقه این تناقضات را دیدیم. نامه مهندس موسوی نیز بازتابی است از این تناقضات. به فضای عمومی نگاه کنید. هر کس فحش دهد و تندش کند، یک گام جلوتر است. خوشبختانه فضای واقعی عاری از این است.»

موسوی دیگر چه باید بگوید که  لب بگشایید!

در این میان غلامحسین کرباسچی فعال سیاسی اصلاح طلب در روزهای گذشته طی یادداشتی در روزنامه میهن به بیانیه موسوی واکنش نشان داد و در این باره اظهار کرد: «نمی شود کسی را از امکان گفت‌وگو یا مشاوره مشاورانش محروم کرد و بعد انتظار داشت دیگران او را نقد کنند. علاوه بر این، در شرایط حصر اصل این که مهندس موسوی واقعا می خواهد چنین موضوعاتی از سوی ایشان مطرح و منتشر شود، جای تامل دارد، آن هم در شرایطی که کشور درگیر فشارهای خارجی و گرفتاری های اقتصادی است.» پاسخی که با واکنش های مختلفی در فضای مجازی همراه شد و کاربری در این باره نوشت: «رسوایی «صدای داعش» به حدی است که وسط بازی کردن  حاصلی جز تناقض ندارد. ناگزیری کرباسچی از مرزبندی نیم بند با آن متن «کینه توزانه» و در عین حال عذرتراشی از فرامتن  و توجیه اهانت با عقب ماندگی صاحب صدا از زمانه، نمونه ای از این تناقض هاست.» روزنامه صبح نو نیز در شماره روز گذشته خود به اظهارات این فعال سیاسی اصلاح طلب واکنش نشان داد و در این باره نوشت: «بهترین آینه برای بیان تلخی، وضعیت اصلاحات است؛ جناحی که نه‌تنها حاضر نیست مواضع ضدملی موسوی را محکوم کند که خواسته انقلابیون مبنی بر مرزبندی اصلاحات با مواضع او را هم زیر سوال می‌برد. سخن کرباسچی، به‌خوبی استحاله، رادیکالیسم، بی‌عملی و انفعال این جریان سیاسی را نشان می‌دهد. کار در جریان اصلاحات به جایی رسیده که فردی مانند کرباسچی که به میانه‌روی و عمل‌گرایی شناخته می‌شد هم مقابل رادیکال‌هایی مانند محمود صادقی، آذر منصوری، فیض‌ا... عرب‌سرخی و‌ دیگرانی از این دست، تسلیم شده و حاضر نیست با توجه به جملات ضدملی و تاسف‌بار موسوی، مرزبندی کند.» سوال بزرگ اما این جاست که موسوی دیگر چه باید بگوید که  برخی اصلاح‌طلبان لب بگشایند و او را نقد کنند؟

منبع: خراسان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها