در گفتگو با فردا مطرح شد؛

کوثری: هنوز نمی‌توان از پایان مذاکرات سخن گفت

کد خبر: 1169008

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: پایان مذاکرات و حصول توافق بستگی به اروپا و آمریکا دارد چون پیشنهادات ایران باید حتما عملیاتی بشود.

کوثری: هنوز نمی‌توان از پایان مذاکرات سخن گفت

گروه سیاسی فردا: جمع بندی ایران از مذاکرات وین به دست آمریکایی ها رسیده است، اگر آنها با نظر ایران موافق باشند، قرار است هفته آینده با حضور وزرای خارجه توافق احیای برجام رسما امضا شود اما در این میان برخی کارشناسان و صاحب نظران سیاسی معتقدند «حتی اگر برجام احیا شود، عمر آن موقتی خواهد بود چون دولت بعدی آمریکا دوباره از آن خارج می شود».

اسماعیل کوثری در گفتگو با خبرنگار فردا درباره طی شدن مراحل پایانی مذاکرات گفت: از مراحل پایانی مذاکرات صحبت کردن صحیح نیست. ما همچنان نظراتی داریم چون این ما نبودیم که از برجام خارج شدیم، آمریکایی ها در زمان آقای ترامپ این کار را کردند و زیر میز زدند؛ پس آنها به تعهدات شان عمل نکردند و امروز باید پاسخگو باشند.

وی با اشاره به پیشنهادات ایران به ویژه درباره اخذ تضمین های محکم حقوقی و لغو تحریم ها افزود: پایان مذاکرات و حصول توافق بستگی به اروپا و آمریکا دارد چون پیشنهادات ایران باید حتما عملیاتی بشود. این طور نباید باشد که اگر یک شرکتی به ایران برای سرمایه گذاری آمد و کارش را شروع کرد، آمریکایی ها بخواهند برای آن بازه زمانی 3 ماهه یا 6 ماهه تعیین کنند.

نماینده تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آمریکایی ها برای سرمایه گذاری شرکت های خارجی در ایران باید حداقل بازه زمانی 2.5 تا 3 سال را تعیین کنند. البته روی این موضوع همچنان بحث ها ادامه دارد و باید دید این بحث ها به کجا می رسد.

وی درباره احتمال به هم خوردن توافق احیای برجام با روی کار آمدن یک دولت جمهوری خواه در آمریکا توضیح داد: این دولت آمریکا که قرار است توافق را ببندد {اجرای توافق} به خودش ربط پیدا می کند. بحث درباره موضع دولت آینده آمریکا موضوع جداگانه ای است.

کوثری یادآور شد: در مجموع پیشنهادات ما مشخص و مکتوب ارائه شد، هنوز هم متن توافق نهایی نشده است که بخواهیم تفکیکی راجع به این دولت یا دولت آینده آمریکا انجام دهیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها