ضارب سلمان رشدی: هیچ ارتباطی با سپاه ندارم

کد خبر: 1169215

هادی مطر ضارب سلمان رشدی در مصاحبه ای گفته هیچ ارتباطی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ندارد.

ضارب سلمان رشدی: هیچ ارتباطی با سپاه ندارم

 هادی مطر، شهروند آمریکایی لبنانی تبار که هفته گذشته سلمان رشدی را در جریان یک گردهمایی در نیویورک با چاقو مورد حمله قرار داد  و به شدت مجروح کرد،  در نخستین مصاحبه خود در زندان با روزنامه نیویورک پست آمریکا- که به صورت ویدئویی انجام شده- برخی ادعاها و شائبه های مطرح شده در محافل آمریکایی درباره ارتباطش با سپاه پاسداران ایران را رد کرد و گفت هیچ ارتباطی با سپاه ندارد.

او در عین حال تاکید کرد به آیت الله خمینی رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران احترام ویژه ای قایل است.

مطر 24 ساله در مصاحبه خود در این رابطه گفته است:" من به آیت الله خمینی احترام می گذارم. من فکر می کنم او یک فرد بزرگ است."

او در مصاحبه خود گفته تنها چند صفحه از رمان رشدی، موسوم به "آیات شیطانی" را خوانده است، اما گفت که ویدیوهایی از نویسنده را در یوتیوب دیده است. او گفت: "من او (رشدی) را خیلی دوست ندارم."

هادی مطر همچنین از اینکه رشدی از حمله او جان سالم به در برده ابراز تعجب کرده و گفته فکر نمی کرده او از این حمله جان سالم به در ببرد.

مقامات بیمارستان محل بستری رشدی 75 ساله اعلام کرده اند حال او رو به بهبود است. رشدی پس از این حمله تنها یک چشم خود را از دست داده است.

پس از حمله به این نویسنده هندی تبار، برخی رسانه ها و محافل سیاسی غربی تلاش کردند ضارب این حمله را مرتبط با ایران و سپاه پاسداران بدانند و به این بهانه  خواستار فشار بیشتر بر تهران شوند.

خانواده هادی مطر اقدام او را محکوم کرده و مادرش در مصاحبه ای کوتاه با نیویورک تایمز گفته حرفی برای گفتن ندارد.

منبع: عصر ایران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها