نماینده مجلس: احتمال توافق ۵۰ درصد است

کد خبر: 1169369

نایب رییس اول کمیسیون انرژی در مجلس در مصاحبه با اقتصادآنلاین گفت: احتمال توافق ۵۰ درصد است، زیرا پیشنهادی که غربی‌ها دادند در داخل کشور بررسی کردند و خیلی موارد را تعدیل و برخی را رد کردند و خیلی موارد را تایید کردند و بعد برای اروپایی‌ها جواب را ارسال کردند و هنوز جواب دریافت نشده است. یقیناً ما تا زمانی که جواب طرف‌ها را دریافت نکنیم، نمی‌توانیم نظر بدهیم. پیشبینی‌ها بر این است راه‌ها نزدیکتر شود. اما بعید نیست یک مورد یا یک بند کل کار را خراب بکند.

نماینده مجلس: احتمال توافق ۵۰ درصد است

قاسم ساعدی، نایب رییس اول کمیسیون انرژی در مجلس در خصوص جلسه مجلس با تیم مذاکره کننده گفت: روند و فرآیند کل مذاکرات در چارچوب نظام است. چون یکسری چارچوب تعیین شده است که مد نظر شورای امنیت ملی، قوه مقننه و بیانات و توصیه های همیشگی مقام معظم رهبری بوده است.

وی در ادامه توضیح داد: ما یک قانون راهبردی برجام داریم که مذاکرات در این چارچوب قرار گرفته است. در جلسه غیر علنی مجلس دبیر شورای امنیت ملی، وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد و به قول معروف همه مسئولین دست اندرکار این امر حضور داشتند.

ساعدی مطرح کرد که خواسته نمایندگان این است که چارچوب قانون راهبردی رعایت شود و گفت: این قانون  به عنوان یک سند بالا دستی باید در نظام جمهوری اسلامی به آن نگاه شود و در آن چارچوب قرار بگیرد. نمایندگان مجلس، تیم مذاکره کننده و شورای امنیت ملی در یک راستا حرکت می‌کنند و آن منافع نظام جمهوری اسلامی است. خطوط قرمز ما نیز همین چارچوب است. هیچگونه توافقی را خارج از قانون راهبردی مجلس را نمی‌پذیریم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: به اذعان دوستان آنچه که مذاکره شده در چارچوب قانون صورت گرفته است. نمایندگان در خصوص صحبت‌های مذاکره کننده ارشد در صحن مجلس نظرات متفاوتی داشتند. نمایندگان نگران هستند که خدایی نکرده خطوط قرمز رعایت نشده باشد. ولی تیم مذاکره کننده با توضیحات کلیات نشان دادند که پیشنویس در چارچوب نظام و قانون راهبردی تدوین شده و همه در بحث مصلحت، منفعت نظام و ملت حرکت می‌کنند. باید گفت اینگونه نشست‌ها قابل تحسین است این چکش کاری‌های سیاسی یکی از ضروریات است.

ساعدی احتمال توافق را ۵۰ درصد دانست و بیان کرد: زیرا پیشنهادی که غربی‌ها دادند در داخل کشور بررسی کردند و خیلی موارد را تعدیل و برخی را رد کردند و خیلی موارد را تایید کردند و بعد برای اروپایی‌ها جواب را ارسال کردند و هنوز جواب دریافت نشده است. یقیناً ما تا زمانی که جواب طرف‌ها را دریافت نکنیم، نمی‌توانیم نظر بدهیم. پیشبینی‌ها بر این است راه‌ها نزدیکتر شود. امت بعید نیست یک مورد یا یک بند کل کار را خراب بکند.

این نماینده مجلس در پایان اشاره کرد: آقای شمخانی با کل روند مذاکرات موافق بود ‌و به تلاش‌ها اشاره کردند و به مشکلی اشاره نکردند.

منبع: اقتصادآنلاین

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها