تقلای گانتز برای جلوگیری از توافق با چاشنی ایران‌هراسی

کد خبر: 1170681

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اشاره به سفر خود به واشنگتن برای انتقال پیامی درباره مذاکرات وین، مدعی شد توافق جدید با ایران، تهدیدی برای امنیت جهان و منطقه غرب آسیا است.

تقلای گانتز برای جلوگیری از توافق با چاشنی ایران‌هراسی

 در ادامه اتهام‌زنی‌ها و لفاظی‌های اخیر مقامات رژیم موقت صهیونیستی برای جلوگیری از حصول توافق در مذاکرات وین، «بنی گانتز» وزیر جنگ تل‌آویو از چاشنی ایران‌هراسی برای نگران‌کردن کشورهای غربی استفاده کرد.

گانتز شامگاه چهارشنبه طی بازدید از «پردیس اطلاعاتی و مطالعات سایبری» واقع در بئر السبع، مدعی شد که توافق جدید با ایران، تهدیدی برای امنیت جهان و منطقه غرب آسیا است.

به نوشته وبگاه «یدیعوت آحارونوت» وی در این‌باره گفت: «این توافق، توانمندی‌های [هسته‌ای] ایران به سال‌ها قبل بازنمی‌گرداند، بلکه برای چند سال پیش رو، آنها را فقط محدود می‌کند. این توافقی است که به امنیت جهانی و منطقه‌ای آسیب می‌زند».

وزیر جنگ رژیم کودک‌کُش صهیونیستی با درخواست اعمال تحریم‌های بیشتر بر ایران، اظهار داشت: «حرکت سریع ایران به سمت تسلیحات اتمی باید به‌میزان چشمگیری به عقب بازگردانده شود. همچنین تأمین مالی نوابش در منطقه باید از خط پولی ایران قطع شود».

گانتز همچنین افزود: «عازم واشنگتن هستم تا پیام مهم و روشنی را در رابطه با مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای با ایران منتقل کنم. اسرائیل تا زمانی که بداند چگونه از خود دفاع کند، به افزایش قدرت و توانایی‌های خود ادامه خواهد داد».

این ادعاها در حالی است که وبگاه «آکسیوس» چند روز قبل به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیستی نوشت که دولت واشنگتن در روزهای اخیر به تل‌آویو اطمینان داده که در مذاکرات وین امتیازات جدیدی به ایران نداده است.

دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنج‌ ماهه از پنجشنبه گذشته، ۱۳ مردادماه در شهر وین آغاز شد. این مذاکرات به مدت چهار روز ادامه داشت و روز دوشنبه ۱۷ مرداد با پرواز هیئت‌های شرکت‌کننده به پایتخت‌ها به پایان رسید.

برگزاری این دور از مذاکرات پس از آن صورت گرفت که «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله‌ای در روزنامه فایننشال‌تایمز مدعی شده بود بسته پیشنهادی جدیدی روی میز گذاشته که حاوی راهکارهای به‌روز‌شده‌ای در خصوص رفع تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای ایران است.

بعد از اتمام دور جدید مذاکرات، مقام‌های آمریکا و اتحادیه اروپا مدعی شدند که یک «متن نهایی» به همه طرف‌ها ارائه شده که قابل تغییر نخواهد بود و بایستی یا پذیرفته شود و یا شکست مذاکرات اعلام شود. این ادعا از سوی یک مقام وزارت خارجه ایران رد و اعلام شد: «با توجه به ادامه بحث‌ها درباره چند موضوع مهم باقی‌مانده، هنوز در مرحله‌ای قرار نداریم که از نهایی شدن متن توافق در وین سخن بگوییم».

تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است.

منبع: فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها