«فردا» گزارش می‌دهد

بررسی‌ها تا آخر هفته ادامه دارد

کد خبر: 1171184

بررسی دقیق پاسخ‌های آمریکا به محورهای اصلاحی ایران در خصوص ایده‌های هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپایی همچنان در سطوح کارشناسی در جریان است و این روند حداقل تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

بررسی‌ها تا آخر هفته ادامه دارد

گروه سیاست سایت فردا - رسانه نزدیک به شورای امنیت خبر داده که بررسی‌های تهران درباره پاسخی که طرف آمریکایی بعد از چند روز وقت‌کشی به جوابیه تهران به طرح پیش نویس مورد نظر اتحادیه اروپا داد؛ آخر هفته اعلام می‌شود. این درحالی است که برخی تحلیل‌ها کاملا خوشبینانه از قریب الوقوع بودن توافق خبر می‌دهد؛ چنانچه رحیمی جهان آبادی، نماینده مجلس گفته بود که توافق ظرف یک هفته، 10 روز آینده به توافق می‌رسد!  برخی رسانه‌ها نیز همچنان در حال توصیه به دولت برای به تعویق انداختن توافق هستند. برخی دیگر اما گزینه محتمل را ادامه گفت‌وگوها می‌دانند. مثلا روزنامه همشهری نوشته: «روند رایزنی‎‌‌ها به‎ گونه ای پیش می‌رود که برگزاری دور جدیدی از مذاکرات را باهدف رفع اختلاف‎های باقی‎مانده گریزناپذیر کرده‎ و چشم‎انداز حداقل 2تا 3هفته‎ای پیش‎روی تعیین‎تکلیف گفت‎وگوها ترسیم کرده‎ است.»

این روزنامه افزوده: «گمانه‌زنی‌هاا در محافل رسانه‎ای پیرامون گره‌های موجود در مذاکرات ادامه دارد و برخی منابع معتقدند در شرایط کنونی مباحث پادمانی و تضمین‌ها 2گره اصلی برای دستیابی به توافق به‌‎شمار می‎‌‌رود».

به نوشته بلومبرگ، «2مقام که از مذاکرات مطلع بودند، گفتند که اختلاف‌ها بر سر تحقیقات ناظران بین‌المللی (بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی) درباره فعالیت هسته‌ای گذشته جمهوری اسلامی و دریافت ضمانت‌های اقتصادی مورد‌ درخواست تهران درصورت خروج دولت آینده آمریکا از توافق ادامه دارد، همانطور که دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهور وقت آمریکا 4سال پیش چنین کاری را انجام داد».

مقامات تصمیم‌گیرنده اما همزمان همه این تفاسیر، مشغول بحث و بررسی روی پاسخ آمریکایی‌ها هستند. آن طور که نورنیوز نوشته اما این بررسی‌ها تا اخر هفته ادامه دارد. این رسانه نزدیک به شورای امنیت نوشته: بررسی دقیق پاسخ‌های آمریکا به محورهای اصلاحی ایران در خصوص ایده‌های هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپایی همچنان در سطوح کارشناسی در جریان است و این روند حداقل تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

 

 


 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها