منع فعالیت حزبی برای «فائزه هاشمی»

کد خبر: 1171358

در حالی که یک نماینده مجلس گفته فائزه هاشمی به دستور نهادهای امنیتی از فعالیت حزبی منع شده است، دبیر کل سازندگی می گوید چیزی به ما ابلاغ نشده و او در جلسات این حزب شرکت می کند

منع فعالیت حزبی برای «فائزه هاشمی»

اواخر فروردین ماه امسال بود که چهره همیشه جنجالی خانواده هاشمی رفسنجانی یعنی « فائزه » اظهارات بی سابقه ای را درباره حمایت از تحریم های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح کرد.  سخنانی که آن قدر آش را شور کرد که  داد هم قطاران کارگزارانی او را نیز درآورد؛ کرباسچی  گفت که او « قبل از بیان یک مطلب، فکر نمی‌کند» و برادر او محسن که پیشتر به خاطر اظهارات جنجالی فائزه به او توصیه   نامه ای نوشته بود، واکنشی تلویحی و غیرمستقیم به سخنان او داشت و ادعاهای فائزه را رد کرد. اما نکته جالب ماجرا سخنان مرعشی  دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی بود.

فائزه هاشمی

او  اظهارات حاشیه ساز فائزه هاشمی را که برای چندمین بار مطرح می شد ، موضع شخصی او اعلام و تاکید کرد که  موضع حزب کارگزاران نیست. واکنشی غیرمسئولانه که انتقاد بسیاری از رسانه ها و تحلیل گران را به همراه داشت و خراسان در همان برهه خطاب به دبیر کل سازندگی نوشت:«آیا برچسب حقیقی و شخصی زدن به اظهار نظر آن هم سیاسی یک عضو اصلی این شورا، برای رهایی از فشار افکار عمومی، پاک کردن صورت مسئله نیست؟

در خصوص اظهارات مسبوق به سابقه فائزه هاشمی چه تصمیماتی اتخاذ شده و چه تدابیر و برنامه ای برای تکرار نشدن جنجال آفرینی های همیشگی این عضو شورای مرکزی حزب سازندگی، توسط حزب در نظر گرفته شده است؟» بعدها اگر چه فائزه نسبت به اظهاراتش درباره پیامبر اسلام و  هزینه کرد ثروت حضرت خدیجه(س)     از بابت «احتمال خطا در بیان» از «مؤمنان آزاداندیشی که برداشت توهین‌آمیزی داشته‌اند»، پوزش خواست، اما سخنگوی وقت قوه قضاییه اعلام کرد که دادستان به عنوان مدعی‌العموم فائزه هاشمی را تحت تعقیب قرار داده و پرونده‌ای در دادسرا تشکیل شده است.

کمی بعد رسانه قوه قضاییه به نقل از علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره آخرین وضعیت پرونده فائزه هاشمی، نوشت: در این باره برای فائزه هاشمی  قرار مجرمیت صادر شده است و  پس از طی روال قانونی، کیفرخواست پرونده این فرد به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و توهین به مقدسات صادر و به دادگاه ارجاع شده است.

حالا و در تازه ترین خبر  مالک شریعتی نیاسر،  نماینده مجلس وعضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، اعلام کرد که فائزه هاشمی، نماینده سابق مجلس و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، بر اساس اظهارنظر نهادهای امنیتی از فعالیت حزبی منع و محروم شده است.  مالک شریعتی نیاسر اگرچه به جزئیات محرومیت فائزه هاشمی از فعالیت حزبی اشاره نکرد اما گفت که او اقداماتی علیه مصالح کشور و تبلیغات علیه نظام داشته است و به‌دلیل محکومیت‌هایی که داشته و بنا بر اظهارنظر نهادهای امنیتی، اجازه فعالیت حزبی ندارد و این محرومیت به او اعلام شده است. در این بین اما نکته جالب ماجرا آن جاست که  حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، در واکنش به این خبر اعلام کرد که  در این باره چیزی به حزب کارگزاران سازندگی ابلاغ نشده است و فائزه هاشمی در جلسات حزب حضور فعال دارد. حال باید منتظر ماند و دید که سرنوشت فعالیت های سیاسی فائزه هاشمی و پیامدهای اظهارات جنجالی و حاشیه ساز او به کجا ختم می شود .

منبع: خراسان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها