امیرعبداللهیان: توسعه همکاری‌ها با بولیوی مورد توجه ایران است

کد خبر: 1171387

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار معاون وزیر خارجه بولیوی و هیأت همراه با وی تاکید کرد که توسعه همکاری‌ها با لاپاز مورد توجه و اهتمام جمهوری اسلامی ایران است.

امیرعبداللهیان: توسعه همکاری‌ها با بولیوی مورد توجه ایران است

معاون وزیر خارجه بولیوی و هیأت همراه که برای برگزاری اولین کمیسیون مشترک اقتصادی و چهارمین نشست رایزنی‌های سیاسی به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده‌اند، با وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد.

در این دیدار، امیرعبداللهیان با اشاره به اهمیت روابط ایران و آمریکای جنوبی اظهار داشت، توسعه همکاری‌ها با بولیوی مورد توجه و اهتمام جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر امور خارجه آمادگی بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط اقتصادی با بولیوی، اجرای پروژه‌های زیر ساختی در این کشور، صدور خدمات فنی و مهندسی به بولیوی و نیز افزایش تجارت دو جانبه در حوزه‌های مورد علاقه از جمله کشاورزی را اعلام کرد.

" فردی مامانی ماچاکا" معاون وزیر روابط خارجی بولیوی هم در این دیدار ضمن مفید دانستن این سفر در آشنایی با ظرفیت‌های بالای جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم همکاری و همبستگی دو کشور برای تقویت چندجانبه گرایی و تقویت صلح و امنیت بین المللی تاکید کرد.

وی همچنین توانمندی و ظرفیت‌های بالای ایران در حوزه‌های صنعتی، علمی، فناوری و پزشکی را چشمگیر توصیف و برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را فرصت مهمی در توسعه مناسبات دو کشور دانست.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها