ضرورت ارائه گزارش یک ساله رئیس جمهور و وزرا به مجلس

کد خبر: 1171558

نماینده مردم بروجرد در مجلس بر ضرورت ارائه گزارش یک ساله رئیس جمهور و وزرا به مجلس تأکید کرد.

ضرورت ارائه گزارش یک ساله رئیس جمهور و وزرا به مجلس

عباس گودرزی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه 7 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به هیأت رئیسه گفت: بر اساس مواد (235) تا (238) آیین‌نامه داخلی باید رئیس جمهور و هر کدام از وزرا مرداد ماه هر سال گزارش عملکرد یک ساله را به مجلس ارائه و طی 48 ساعت به کمیسیون‌ها ارجاع و پس از بررسی یک ماهه در کمیسیون‌ها، به صحن مجلس ارائه شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مواد گفته شده هر کدام از وزرا 10 دقیقه و رئیس جمهور 20 دقیقه می‌توانند صحبت کنند و همچنین گزارش کمیسیون به مدت 20دقیقه قرائت و دو مخالف هم به مدت 10 دقیقه می‌توانند صحبت کنند و پس از آن چنانچه نمایندگان از صحبت‌های وزرا اقناع نشوند، بر اساس اصل (89) قانون اساسی فرآیند استیضاح دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: چرا هیأت رئیسه 4 ماده از قانون آیین‌نامه داخلی را اجرا نمی‌کند؛ این به معنای کوتاهی در وظیفه است البته ما از دولت به خاطر خدمات و مساعدت و اینکه در وسط میدان تشکر می کنیم اما اصل شأن نظارتی مجلس رعایت آیین‌نامه آن هم اصولی از این قبیل است که نظارت واقعی و حقیقی مجلس اعمال شود و هر ساله وزرا باید گزارش عملکردشان را ارائه کنند و بر آن اساس متناسب با برنامه ارائه شده در زمان رأی اعتماد عملکردشان مورد بررسی قرار گیرد؛ می طلبد هیأت رئیسه مجلس این موضوع را پیگیری کند.

گودرزی یادآور شد: وزیر آموزش و پرورش در کنار اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان به دنبال مشمولیت نیروهای طرح مهرآفرین در طرح رتبه‌بندی است و انتظار می‌رود بیمه تکمیلی فرهنگیان که دچار اشکال جدی است نیز پیگیری شود. همچنین می‌طلبد وزیر بهداشت پیرو وعده داده شده درباره سی.تی.اسکن و پزشک PICU شهرستان بروجرد اقدام کند.

عبدالرضا مصری در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: مواد 235 تا 238 آیین‌نامه به دلیل درخواست دولت سابق در شورای حل اختلاف قوا مطرح شده و در آنجا مسکوت مانده و با اعلام نتیجه به نمایندگان اعلام خواهیم کرد./خانه ملت

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها