کرملین: اروپایی‌ها هزینه سیاست پوچ سران خود را پرداخت می‌کنند

کد خبر: 1171726

سخنگوی کرملین گفت اروپایی‌ها مجبور به پرداخت بهای سیاست‌های غیرمعقول و پوچ رهبران خود در ارتباط با روسیه در حوزه انرژی هستند، در حالی که سود آن عاید آمریکا می‌شود.

کرملین: اروپایی‌ها هزینه سیاست پوچ سران خود را پرداخت می‌کنند

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه گفت که مردم معمولی اروپا مجبور به پرداخت بهای سیاست‌های غیرمعقول رهبران خود در ارتباط با روسیه هستند، در حالی که متحدان آمریکایی بروکسل از منابع عایدی انرژی ثروتمند می‌شوند. 

به گزارش «اسپوتنیک»، پسکوف سه‌شنبه (۳۰ اوت) در گفت‌وگو با خبرنگاران توضیح داد: متاسفانه، قدم به قدم بروکسل و کشورهای اروپایی فقدان مطلق عقل خود را نشان می‌دهند. این در انگیزه‌های ضد روسی، فوران نفرت نسبت به کشور ما و در اقدامات کاملاً غیرمنطقی و حتی پوچ در حوزه انرژی که باید هزینه آن را مردم کشورهای اروپایی-اتحادیه اروپا، انگلیس و غیره پرداخت کنند اما مثلاً برای شرکت‌های آمریکایی سودآوری را ممکن می‌کند، نمایان شده است.

او در واکنش به مباحث احتمالی در بروکسل درباره ممنوعیت روادید گردشگری برای روس‌ها گفت امکان حتی بحث درباره چنین نظراتی در سطح اتحادیه اروپا نشان‌دهنده «مجموعه‌ای از مرزهای غیرمنطقی با جنون» است که در میان نخبگان سیاسی اتحادیه اروپا رایج است.

به نوشته اسپوتنیک، در پی جنگ اوکراین، اتحادیه اروپا به صورت جمعی و کشورهای این بلوک به صورت فردی در ماه‌های اخیر اقداماتی را اتخاذ کرده‌اند تا وابستگی به نفت، گاز و زغال سنگ روسیه را کاهش دهند. این اقدامات باعث سر به فلک گذاشتن قیمت انرژی در غرب شده و این اتحادیه را با توجه به نزدیک بودن زمستان تهدید می‌کند. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه سیاست اروپایی‌ها را «خودکشی» توصیف کرده است.

سخنگوی کاخ کرملین:مردم اروپا، بازنده اصلی اقدامات «نامعقول» بروکسل علیه روسیه هستند

سخنگوی ریاست‌جمهور روسیه می‌گوید بازنده اصلی سیاست‌های «نامعقول» سران اروپا در حوزه انرژی، مردم عادی کشورهای اروپایی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه اقدامات کشورهای اتحادیه اروپا برای کاهش وابستگی به گاز، نفت، و زغال‌سنگ روسیه که اکنون منجر به افزایش نگرانی‌ها آنها نسبت به فصل زمستان شده را نوعی «خودکشی» توصیف کرد.

به گفته پسکوف، مردم عادی اروپا دارند هزینه سیاست‌های غیرمنطقی رهبرانشان در رابطه با روسیه را می‌پردازند، درحالی‌که آمریکایی‌ها از ثروت انرژی ثروثمند شدند.

وی که امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در مسکو صحبت می‌کرد، دراین‌باره افزود: متأسفانه بروکسل و تک‌تک کشورهای اروپایی گام‌به‌گام، نبود مطلق عقلانیت اقداماتشان را به نمایش می‌گذارند.

به‌دنبال آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی ضمن کاهش شدید خرید نفت، گاز و زغال‌سنگ روسیه، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال کردند. همچنین وزرای انرژی کشورهای اتحادیه اروپا چهارم مرداد در توافقی متعهد شدند که در راستای کاهش وابستگی به سوخت و انرژی روسیه، از آگوست ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۳، مصرف گاز خود و در نتیجه واردات گاز از روسیه را به میزان ۱۵ درصد کاهش دهند.

غول انرژی روسیه (گازپروم) نیز در اقدامی تقابلی اعلام کرد که صادرات گاز به اروپا را تا ۲۰ درصد ظرفیت تولیدی خود کاهش داده است. با این کاهش عرضه، هم‌اکنون صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق خطوط نورد استریم به ۳۱ میلیون متر مکعب در روز یا نزدیک به ۲۰ درصد ظرفیت تولیدی کاهش یافته است. بسیاری از کارشناسان و مقامات اروپایی پیش‌بینی می‌کنند با نزدیک‌شدن به فصل سرما، قیمت گاز در اروپا جهشی افزایش خواهد یافت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها