مصباحی مقدم: عملکرد موفق بانک مرکزی موجب امید آفرینی در جامعه شده است

کد خبر: 1173447

عضور مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط بانک مرکزی در یک سال گذشته، گفت: عملکرد موفق بانک مرکزی موجب امید آفرینی در جامعه شده است.

مصباحی مقدم: عملکرد موفق بانک مرکزی موجب امید آفرینی در جامعه شده است

حجت الاسلام مصباحی مقدم در نطق پیش از دستور خود در اجلاس مجلس خبرگان با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط بانک مرکزی در یک سال گذشته، عملکرد موفق بانک مرکزی را موجب امید آفرینی در جامعه شده است.

وی، خلق پول بدون معادل، افزایشی بی رویه نقدینگی جریان یافتن نقدینگی، به سمت بخش غیر مولد، واسطه‌گری‌های غیر ضروری، تعلق گرفتن سود بانکی به پول و نه به تولید و تجارت، صوری بدون برخی عقود مشارکتی و عقود مبادله‌ای، معوقات بانکی و بنگاهداری بانک‌ها را از مهم‌ترین چالش‌های اقتصادی کشور بر شمرد و گفت: که برخی مشکلات اقتصادی کشور از نتایج این اشکالات است.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، جلوگیری از خلق نقدینگی، تلاش برای ارتقا و رشد اقتصادی کشور، هدایت نقدینگی به سوی بخش مولد، دارای اولویت و نظارت بر مصرف وجوه، ایجاد هزینه برای بخش غیر مولد، تغییر چرخه سود در نظام بانکی، اصلاح و ساده کردن قراردادهای بانکی، اجرای قانون برای جلوگیری از بنگاه داری بانک‌ها و نظارت جدی، قوی و هوشمند بانک مرکزی بر بانک‌ها و همچنین طراحی سامانه‌ای جهت جلوگیری از صوری شدن قراردادها را راه حل بر طرف کردن چالش‌های اقتصادی کشور و از بین بردن مشکلات اقتصادی دانست.

مصباحی مقدم از تلاش‌های ریاست بانک مرکزی برای عملی کردن نظارت شرعی بر عملکرد بانک‌ها تشکر کرد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها