عباس امیری‌فر در گفت‌وگو با «فردا»:

وزارت خارجه باید در قبال فضاسازی‌های آژانس فعالانه‌تر عمل کند

کد خبر: 1174509

عباس امیری‌فر گفت: اگر با قدرت بیشتر پیش برویم، غربی‌ها تسلیم می‌شوند و مذاکرات با حفظ منافع ایران به نتیجه خواهد رسید.

وزارت خارجه باید در قبال فضاسازی‌های آژانس فعالانه‌تر عمل کند

گروه سیاست سایت فردا: وضعیت مذاکرات هر روز پیچیده‌تر می‌شود و در شرایطی که گفته می‌شد یک‌قدمی امضای نتیجه نهایی قرار داریم اما آژانس باز هم ادعاهایی تازه علیه ایران مطرح کرده و مقامات اروپایی و آمریکایی‌ می‌گویند بعید است در کوتاه‌مدت نتیجه‌ای از مذاکرات حاصل شود.

عباس امیری‌فر، فعال و تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «علت اصلی در خود آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها قلمداد می‌شود. آنها شفاف نیستند و می‌خواهند توپ را در زمین ایران بیندازند. ایران امروز پاسخ‌های منطقی داده است و آنها یا باید می‌پذیرفتند یا باز هم بهانه‌جویی می‌کردند. ما امر معقولی خواستیم و گفتیم باید تضمین داده شود. رژیم صهیونیستی هم لابی‌های گسترده‌ای می‌کند و غربی‌ها نشان داده‌اند تابع نظرات صهیونیست‌ها هستند. ما امروز باید با قدرت پیش برویم و معطل آنها نمانیم. واقعیت این است که دنیای کنونی، دنیای زور است و اگر کوچک‌ترین ضعفی از خود نشان دهیم، سوءاستفاده می‌کنند».

او ادامه داد: «اگر قرار باشد باز هم توافقی ناقص و بدون ضمانت اجرا امضا شود همین مشکلاتی که دیدیم تکرار می‌شود. امروز مقصر خود غربی‌ها هستند و می‌خواهند فشار آورند تا امتیاز بیشتر بگیرند اما ما نباید به بازی آنها تن دهیم و باید بر سر اصول خود بمانیم».

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره یک‌بام‌ و دوهوای غربی‌ها در موضوع مذاکرات بیان کرد: «تعارض‌های غربی‌ها ناشی از زیاده‌خواهی‌های آنهاست. صهونیست‌ها هم علیه ما کار می‌کنند اما امروز قدرت ما بیشتر است و غنی‌سازی 60درصد را هم رد کرده‌ایم. از اول انقلاب نشان داده شده است که اگر با قدرت پیش برویم، پیروز میدانیم و در صورت ایستادگی، آنها عقب می‌نشینند. اکنون اگر توافقی صورت نگیرند بیشتر به ضرر غربی‌هاست و به هر حال آنها زمستان سختی را در پیش خواهند داشت. صهیونیست‌ها هم بی‌خود تلاش می‌کنند. آنها می‌دانند اگر ما قدرت هسته‌ای را داشته باشیم، می‌دانند شکست‌خورده‌ خواهند بود. قدرتی هم ندارند جز فضاسازی و کارهای تبلیغاتی».

او همچنین مطرح کرد: «آژانس هم یکی دیگر از مقصران ماجراست. ادعاهایی که منافقین و صهیونیست‌ها کرده‌اند منشأ تکیه آنهاست در صورتی که هیچ سندی علیه ایران وجود ندارد. البته وزارت خارجه باید فعال‌تر در قبال فضاسازی‌های آنها عمل کند. وزارت خارجه باید افکار عمومی را تحت تأثیر قرار دهیم».

امیری‌فر در پایان گفت: «به نظر من با این شرط که با قدرت بیشتر پیش برویم، غربی‌ها تسلیم می‌شوند و مذاکرات با حفظ منافع ایران به نتیجه خواهد رسید. امضای توافقی قاطع‌تر خیلی بهتر است تا یک توافق نیم‌بند و بدون ضمانت اجرا».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها