محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با «فردا»:

گلایه‌های ما باید به گوش دیگر کشورها رسانده شود

کد خبر: 1175476

محمد حسن آصفری حضور در مجمع عمومی سازمان ملل را یک امر تشریفاتی و معمول می‌داند اما امیدوار است که در دیدارهای حاشیه‌ای آن فرصتی فراهم شود تا گلایه‌های ایران از بدعهدی آمریکا به گوش دنیا برسد.

گلایه‌های ما باید به گوش دیگر کشورها رسانده شود

گروه سیاست سایت فردا – سیدابراهیم رئیسی در دومین روز مجمع عمومی سازمان ملل یعنی چهارشنبه سخنرانی خواهد کرد اما اهمیت سفر او فقط برای آنچه که پشت تریبون می‌گوید نیست. به باور تحلیلگران اصلی ترین وجه اهمیت این سفر، دیدارهای حاشیه‌ای است. به خصوص که پرونده مذاکرات هسته‌ای باز است و وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد کشورمان نیز در این سفر همراه رئیسی هستند.

محمدحسن آصفری، نماینده مجلس در گفت‌وگو با «فردا» درباره فرصت‌های این سفر و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: اجلاس‌ها مجمع عمومی از جمله اجلاس‌های تشریفاتی است که سالانه برگزار می‌شود و کشورها مسائل و موارد مورد نظر خود را مطرح می‌کنند.

برای ایران نیز مهم است که از فرصت به دست آمده استفاده شود. دیدارهای آقای رئیس جمهور با روسای جمهور کشورهای مختلف می‌تواند به افزایش سطح همکاری در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، سیاسی و فرهنگی منجر شود. این دیدارها زمینه خوبی است برای اینکه با روسای جمهور کشورهای مختلف ارتباط گیری شده و مذاکراتی با آنان انجام شود. 

این بدعهدی که آمریکا در حوزه برجام داشتند باید به سمع و نظر کشورهای مختلف برسد تا بدانند که آمریکا واقعا قابل اعتماد نیست و جمهوری اسلامی پای تعهدات خود بوده و هست.

سازمان ملل باید جایگاه خود را که یک جایگاه بی طرفانه است ، از دست ندهد و نسبت به اقداماتی که آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده‌اند و حتی برخی اقلام غذایی و دارویی را تحریم کرده است؛ اعتراض کند. اگرچه که متاسفانه به خاطر استقرار سازمان ملل در آمریکا، این سازمان به نهادی برای پیاده کردن سیاست‌های امریکایی‌ها تبدیل شده است. به هرحال لازم است که این سازمان بی طرفی خود را در راستای احقاق مواد منشور حقوق بشر که خودش تهیه کرده است، حفظ کند و در بیانیه پایانی نسبت به سیاست های خصمانه امریکا نسبت به برخی کشورها از جمله جمهوری اسلامی، اعتراض کند.

او با اشاره به همراهی امیرعبداللهیان و علی باقری در این سفر با رئیسی گفت: «به هرحال قرار است که در حاشیه این سفر موضوعات و مسائل سیاسی مورد توجه قرار بگیرد و حضور آقایان می‌تواند زمینه ایجاد مذاکرات و گفت و گو بین ما و دیگر کشورها به خصوص کشورهای 1+4 را فراهم کند و اعتراضات و گلایه های ما را به گوش آنها برساند و روشن شود که چرا آنها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها