طرح مجلس برای تعیین تعرفه مشاوران املاک

کد خبر: 1175495

عضو کمیسیون عمران مجلس از بررسی طرح کاهش تعرفه بنگاه‌های معاملات ملکی در کارگروه تخصصی کمسیون متبوعش خبر داد.

 طرح مجلس برای تعیین تعرفه مشاوران املاک

اسماعیل حسین‌زهی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از افزایش سرسام آور قیمت و اجاره بهای مسکن، اظهار کرد: افزایش قیمت مسکن در سال‌های اخیر مباحثی را درباره تاثیر گذاری مشاوران املاک در افزایش قیمت‌ها و اجاره بها به دلیل وابستگی تعرفه آنها به نرخ املاک به وجود آورده است و متاسفانه برخی از بنگاه‌های املاک با دلالی و قیمت سازی زمینه افزایش قیمت‌ها را فراهم می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه در سایه خلاء نظارتی، مشاوران املاک قیمت‌سازی ‌کرده و نه تنها طبق تجربه سال گذشته مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره سقف افزایش 25 درصدی اجاره بها را رعایت نمی‌کنند، بلکه زمینه افزایش قیمت را نیز فراهم می‌کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه متاسفانه نارضایتی از عملکرد  مشاوران املاک افزایش یافته است، اظهار کرد: دفاتر مشاوران املاک بدون نظارت رها شده‌اند، متاسفانه هیچ مسئولیت قانونی برای فعالیت بنگاه‌های مشاوران املاک تعریف نشده است.

حسین‌زهی اضافه کرد: به منظور کنترل و نظارت بر عملکرد بنگاه‌های معاملات ملکی، جمعی از نمایندگان مجلس طرحی تحت عنوان کاهش تعرفه بنگاه‌های معاملاتی را تهیه و تدوین کرده‌اند که کلیات آن نیز به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر طرح کاهش تعرفه بنگاه‌های معاملاتی در کارگروه تخصصی کمیسیون عمران در حال بررسی و چکش‌کاری است و برای جامع‌تر و پخته‌تر شدن آن از تمامی نظرات متخصصان و کارشناسان این حوزه استفاده خواهیم کرد.

نماینده خاش در مجلس با تاکید بر اینکه طبق طرح مذکور تلاش خواهیم کرد که معیاری برای تعرفه مشاوران املاک  تعیین شود، گفت: امیدواریم با تصویب و اجرای دقیق چنین طرحی نقص‌های موجود در عملکرد مشاوران املاک رفع شود.

منبع: تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها