میراحمدی: با مدیریت خوب، همه زائران اربعین در سلامتی کامل هستند

کد خبر: 1175553

سید مجید میراحمدی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ فوتی مستقیم از گرمازدگی نه در عراق و نه در جوار مرزهای خودمان نداشتیم گفت: با مدیریت خوبی که انجام شد همه زائران در سلامتی کامل به سر بردند.

میراحمدی: با مدیریت خوب، همه زائران اربعین در سلامتی کامل هستند

سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین در ارتباط زنده تلفنی با بخش خبری 14 شبکه خبر سیما اظهارداشت: در ایام اربعین، آمار فعلی برای خروج از مرزها بیش از سه میلیون و 500 هزار نفر و آمار ورود به کشور نیز نزدیک به سه میلیون نفر است.

وی افزود: امسال در سایه توصیه های ستاد اربعین و توجه زائران به این توصیه ها اتفاقات بسیار خوبی در مرزها رخ داد. نخست، آغاز سفرها از اول ماه صفر بود که تا دهم این ماه، یک میلیون و 500 هزار نفر از زائران به عراق رفتند. دوم، تسریع بازگشت زائران به ایران و عدم موکول کردن آن‌ها به اربعین بود. حدود 70 درصد از زائران پیش از اربعین به مرزها مراجعه کردند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه ماندگاری زائران در مرزها از 24 تا 36 ساعت به نیم ساعت کاهش پیداکرد، تصریح کرد: البته در پیک سفرها این مدت کمی افزایش پیداکرد، اما میانگین مدت انتظار زائران نیم ساعت بود.

میراحمدی در پاسخ به سوالی درباره اینکه تردد از کدام مرزها بیشتر انجام شد، بیان داشت: ما امسال برای مدیریت جمعیت سه میلیون نفری طرح‌ها و برنامه‌های قبلی را پیش بینی و اجرا کردیم. یکی از این برنامه‌ها، افزایش مرزها و مبادی خروج از کشور بود. در این راستا، ما سه مرز را به چهار مرز قبلی اضافه کردیم. مرزهای باشماق، تمرچین و خسروی برای انتقال تجهیزات مواکب اختصاص یافت. برای اولین سال و اولین تجربه، استقبال نسبتاً خوبی از افزایش مرزها انجام شد. برآورد ما این است که در سال های آینده حتما از مرزهای باشماق و تمرچین و همچنین خسروی استقبال بیشتری خواهد شد هرچند که مرز خسروی امسال استقبال بیشتری داشت.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه امسال برای اولین بار هیچگونه محدودیت ترافیکی در مرزها اعمال نشد و هیچ گره ترافیکی نداشتیم، تصریح کرد: این کار به دلیل توسعه زیرساخت ها و چهاربانده کردن جاده ایلام و مدیریت هوشمندانه پلیس راهور فراجا بود.

وی افزود: میزان فوتی های ما نسبت به سال های قبل پایین تر بود. با وجود اینکه امسال با گرمای 50 درجه همزمان بودیم و به لطف خدا تا به حال هیچ فوتی مستقیم از گرمازدگی نه در عراق و نه در جوار مرزهای خودمان نداشتیم. در واقع با مدیریت خوبی که انجام شد همه زائران در سلامتی کامل به سر بردند.

معاون امنیتی ـ انتظامی وزیر کشور گفت: اکنون تردد از مرزهای زمینی انجام می شود. اما تردد اتباع غیر ایرانی مطلقاً از سوی عراق قابل قبول نیست. ما در چند روز گذشته چندین هزار اتباع افغانستانی در مرز شلمچه داشتیم که مجبور شدیم این ها را به عقب بازگردانیم.

وی ادامه داد: در خواست می کنیم اتباع خارجی به هیچ عنوان به مرزهای ایران و عراق مراجعه کنند. اما اتباع ایرانی همچنان می توانند بدون ویزا از مرزها خارج شوند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها