اتحادیه اروپا: نشت گاز از خط لوله روسیه، اقدام خرابکارانه است

کد خبر: 1177259

سخنگوی عربی زبان منطقه‌ای اتحادیه اروپا در گفت وگو با یک رسانه عربی، نشت گاز از خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا معروف به خط لوله "نورد استریم ۱" در دو نقطه در اعمال دریایی بالتیک را نه یک حادثه، بلکه یک اقدام خرابکارانه دانست.

اتحادیه اروپا: نشت گاز از خط لوله روسیه، اقدام خرابکارانه است

لوئیز میگوئل بوئنو سخنگوی عربی زبان خاورمیانه  و شمال آفریقای اتحادیه اروپا به شبکه الجزیره قطر همچنین تصریح کرد: باید مشخص کنیم که چه کشوری از افزایش قیمت گاز و توقف ورود آن به اروپا بهره‌مند می‌شود.

این ادعای مقام اروپایی درحالی مطرح می‌شود که دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روز سه شنبه، احتمال هر گونه فرضیه از جمله عملیات خرابکارانه را در موضوع نشت گاز از این خط لوله را منتفی ندانست.

وزارت انرژی دانمارک روز سه شنبه پیش از نشت گاز از خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا معروف به خط لوله "نورد استریم ۱" در دو نقطه در اعمال دریایی بالتیک خبر داده بود.

وزارت انرژی دانمارک روز سه شنبه پیش از نشت گاز از خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا معروف به خط لوله "نورد استریم ۱" در دو نقطه در اعمال دریایی بالتیک خبر داد.

وزارت انرژی دانمارک هشدار داده است این نشتی گاز ممکن است رفت و آمد کشتی ها را با خطر مواجه سازد.

شرکت اپراتور این خط لوله اعلام کرده است که نشتی در خط لوله نورد استریم ۱ از شب گذشته شروع شده است.

دلیل ایجاد نشتی در این خط لوله اعلام نشده است.

این شرکت اپراتور در بیانیه ای، ضمن اعلام اینکه در حال بررسی درباره مسئله رخ داده در خط لوله است، از افت ناگهانی فشار در خط A این مسیر انتقال گاز خبر داد.

سهام دار عمده این خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا، شرکت نفتی گازپروم روسیه است.

شب گذشته نیز برخی رسانه ها از نشت گاز در خط لوله جدید نورد استریم ۲ خبر داده بودند.

خط لوله نورد استریم ۲ نیز برای انتقال گاز روسیه به آلمان و دیگر کشورهای اروپایی احداث شده بود اما بخاط مسائل مرتبط با جنگ اوکراین و تحریم ها علیه روسیه، عملا راه اندازی نشد.

با این وجود، جریان گاز در داخل این خط لوله پمپاژ شده و حالا این نگرانی وجود داد که حجم عظیمی از گاز به دلیل نشتی در این خط لوله، در فضا پراکنده شود و خطراتی را بوجود آورد.

منبع: ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها