در گفتگو با فردا مطرح شد؛

رضایت مردم از این اقدامات دولت

کد خبر: 1177816

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما برای جبران عقب افتادگی های گذشته نیاز به حرکت سریع تر داریم.

رضایت مردم از این اقدامات دولت

گروه سیاسی فردا: 14 ماه از روی کار آمدن دولت سیزدهم گذشت و حالا این سئوال مطرح می شود که این دولت توانسته کدام مشکل مردم را حل کند؟

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار فردا درباره توانایی دولت سیزدهم در حل مشکلات مردم گفت: در بحث مبارزه با کرونا و واکسیناسیون دولت عملکرد قابل دفاع داشت. وضعیت سخت و دشواری داشتیم و کرونا محدودیت هایی ایجاد کرده بود اما دولت با واردات و تولید واکسن توانست واکسیناسیون سراسری را انجام دهد و نتیجه هم آن شد که امروز آمار تلفات روزانه تا حد قابل ملاحظه ای کاهش یافت.

وی ادامه داد: شرایط کرونایی محدودیت هایی را برای رفت و آمدهای مردم ایجاد کرده بود و کلاس های درس مدارس و دانشگاه ها به شکل مجازی برگزار می شد اما وقتی واکسیناسیون سراسری با موفقیت انجام شد؛ این محدودیت ها کنار رفت و اوضاع به حالت عادی درآمد.

این نماینده مجلس با اشاره به اقدامات دولت در حوزه سیاست خارجی و گسترش همکاریهای بین المللی ایران یادآور شد: در حوزه منطقه ای به عضویت پیمان شانگهای درآمدیم و همچنین روابط با همسایگان نیز تقویت شد بنابراین عملکرد دولت در این حوزه خوب و مثبت ارزیابی می شود.

وی با اشاره به تحرکات دیپلماتیک دولت ادامه داد: دولت در قالب مذاکرات تلاش کرد اختلافات با همسایگان همچون آذربایجان، ترکیه و عربستان را کاهش دهد. همچنین ظرفیت ترانزیتی ریلی و جاده ای کشور و سطح مبادلات تجاری با کشورهای منطقه افزایش یافت بنابراین عملکرد دولت در این حوزه نیز قابل دفاع است.

قادری با اشاره به تصمیمات اقتصادی دولت بیان کرد: گرچه حذف ارز ترجیحی تورم هایی را در قیمت اقلام مختلف ایجاد کرد اما جهت گیری درستی بود. البته در حوزه های عمرانی، اجرای طرح های بزرگ مردمی و صدور مجورهای کسب و کار باید سرعت انجام امور بیشتر شود.

وی افزود: سال گذشته نرخ رشد اقتصادی کشور 4 درصد بود و امسال نیز پیش بینی می شود همین نرخ رشد تکرار شود که بعد از یک دوره نرخ رشد منفی، این اتفاق قابل قبول خواهد بود. البته ما برای جبران عقب افتادگی های گذشته نیاز به حرکت سریع تر داریم.

قادری یادآور شد: در حوزه صادرات نفت نیز گشایش هایی اتفاق افتاد. در گذشته تهدیدهایی متوجه کشور بود و دشمنان اجازه نمی دادند صادرات نفت و فرآورده های نفتی بیشتر شود اما دولت با شجاعت و جسارت موضوع صادرات نفت را دنبال کرد. مشاهده کردیم وقتی کشتی های ما را متوقف می کردند ما نیز اقدامات تلافی جویانه را انجام دادیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تابستان امسال شاهد قطعی آب و برق در حوزه شهری و خانگی نبودیم. گرچه برخی واحدهای صنعتی ما از این اتفاق متضرر شدند چون تولیدات شان به علت قطعی برق کاهش پیدا کرد. البته باید کارهای بیشتری انجام شود تا بیشتر رضایت مردم تأمین گردد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها