امیر واحدی: نیروی هوایی توانسته یک قدرت فناورانه شود

کد خبر: 1178628

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه امروز هم باید در مسیر دستیابی به محصولات به روز حرکت کنیم، گفت: برنامه‌های زیادی برای تولید محصولات دانش بنیان داریم.

امیر واحدی: نیروی هوایی توانسته یک قدرت فناورانه شود

امیر حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در همایش ملی جایگاه علم و فناوری هوایی در دوران دفاع مقدس که صبح امروز (شنبه) در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری برگزار شد، گفت: عملیات‌های هوایی دوران دفاع مقدس شامل ابعاد فنی، مدیریتی و خلاقیت‌های نیروی انسانی است که در پژوهش‌های شما دانشجویان جوان مورد بررسی قرار گرفته و می‌گیرد.

وی ادامه داد: برخی از عملیات‌های هوایی دوران دفاع مقدس از درجه کیفی، فنی و گسترده گی بسیار بالایی برخوردار بوده اند که همچنان نمونه آن در دنیا وجود ندارد؛ عملیات کمان ۹۹ در زمره این عملیات‌ها قرار دارد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: در عملیات کمان ۹۹ بیش از ۱۴۰ فروند هواپیمای شکاری بمب افکن در خاک دشمن مدیریت شده و به بمباران اهداف پرداختند که این چنین حجم، گستردگی و دقت عملی در سطح عملیات‌های هوایی دنیا کم نظیر است.

امیر واحدی تصریح کرد: نیروی هوایی به واسطه تجربیات دوران دفاع مقدس امروز توانسته است در شرایط دشواری که دشمنان به واسطه تحریم‌های ظالمانه ایجاد کرده اند، خود را به عنوان یک قدرت علمی و فناورانه مطرح کند و با بهره گیری از تجهیزات متخصصان داخلی پاسخگوی تهدیدات پیشرو باشد.

وی با اشاره به اینکه همه ما باید در راستای ایجاد نیروی هوایی در تراز انقلاب اسلامی تلاش کنیم، گفت: امروز از شما جوانان غیور این مرز و بوم انتظار می‌رود که نیازهای عملیاتی نیروی هوایی را احصا کرده و با تلاش‌های علمی و دانش بنیان خود این نیازها را مرتفع کنید تا همواره قدرتمندانه پاسخگوی تهدیدات در این عرصه باشیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با تاکید بر هوشمندی سازی و بهینه سازی تجهیزات دفاعی، گفت: تولیدات و پژوهش‌های علمی ما باید مطابق با دانش روز و در راستای رسیدن به تجهیزات دفاعی دانش بنیان باشد.

امیر واحدی گفت: باید با هم افزایی و تلاش مضاعف سازمان جهاد خودکفایی نیروی هوایی و مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی در مسیر تحقق نقشه جامع دفاعی با در نظر گرفتن اولویت‌های نیروی هوایی حرکت کرده و هم افزایی لازم را ایجاد کنیم.

وی اعلام کرد: برنامه‌های زیادی برای تولید محصولات دانش بنیان داریم.

منبع:مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها