در گفتگو با فردا مطرح شد؛

نگاه مردم به دستاوردهای دولت

کد خبر: 1178904

فعال سیاسی اصولگرا گفت: مهم آن است که چقدر آثار اقدامات و دستاوردهای دولت در بلندمدت و میان مدت مشهود شود.

نگاه مردم به دستاوردهای دولت

گروه سیاسی فردا: دولت سیدابراهیم رئیسی در پانزدهمین ماه مسئولیت خود قرار دارد و طبق آمارهای رئیس جمهور این دولت با گسترش روابط در حوزه سیاست خارجی به ویژه تعامل با همسایگان و پیوستن به پیمان شانگهای توانسته تحریم ها را خنثی سازد، صادرات نفت را افزایش دهد، درآمد نفتی را به کشور بازگرداند، بدهی های دولت قبل را بپردازد، کارخانه‌های تعطیل شده را احیا کند، در کنترل تورم به طور معناداری موفق باشد، مطالبات مردم را به شکل مستقیم و بدون واسطه بشنود و در مقام رسیدگی به آنها برآید. با توضیحات یادشده حال این سئوال پیش می آید که مردم از کدام اقدام دولت رضایت دارند؟

محمدعلی پورمختار در گفتگو با خبرنگار فردا درباره میزان رضایت مردم از عملکرد دولت گفت: فعلا از افزایش قیمت ها به شدت نارضایتی وجود دارد. هر جا صحبت و نشست و برخاست است، عدم رضایت از رهاشدن و آزادسازی قیمت ها و عدم نظارت بر بازار مطرح می شود. در بخش های دیگر نیز اتفاقی مشاهده نشده است که دولت اقدامی کرده باشد.

وی درباره اعلام دستاوردها و اقدامات دولت سیزدهم طی 15 ماه گذشته یادآور شد: این اقدامات امکان دارد انجام شده باشند اما مهم آن است که چقدر آثارش در بلندمدت و میان مدت مشهود شود. در حال حاضر هیچ آثاری از آن اقدامات دیده نمی شود. مثلا افزایش فروش نفت و درآمد ارزی نتیجه‌اش کاهش قیمت ارز در بازار خواهد بود اما هم اکنون قیمت دلار و یورو حدود 32 هزار تومان است.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: قاعدتا قیمت کنونی ارز تأثیرش را بر مراودات مردم، تولید و قمیت کالاها و خدمات در بازار می گذارد. از طرفی حذف قیمت ترجیحی زمینه و بهانه ای برای خیلی از تولیدکنندگان و فروشندگان شد تا قیمت محصولات را به طور غیرمنطقی افزایش دهند و همین امر موجب افزایش فشار اقتصادی به مردم شده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها