«فردا» گزارش می‌دهد

آمریکا نقاب برداشت

کد خبر: 1179644

طرف آمریکایی که تا دیروز توپ را در زمین ایران انداخته و سعی داشت ما را مقصر عدم احیای برجام جلوه دهد حالا رسما گفته که به اغتشاشات در ایران دل بسته و تمرکزی بر ادامه مذاکرات ندارد.

آمریکا نقاب برداشت

گروه سیاست سایت فردا - آمریکایی‌ها که تا حالا سعی داشتند توپ مذاکرات را در زمین ایران انداخته و عدم احیای برجام را به اصرار ایران برای دریافت تضمین و تحقق سایر شروط مد نظر خود نسبت دهند، بالاخره نقاب از چهره‌ برداشته‌اند. 

آنها که همزمان با بروز برخی ناآرامی‌ها در ایران طی اظهارات و مواضعی مداخله جویانه روی واقعی خود را نشان داده بودند، این بار عیان‌تر عمل کرده و صراحتا گفته‌اند که دیگر تمرکزی بر به نتیجه رسیدن مذاکرات ندارند و به حمایت از معترضان - بخوانید اغتشاشگران - می‌پردازند.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دیروز اعلام کرد که «تمرکز کنونی ما بر شجاعت قابل توجهی است که ایرانیان از طریق اعتراضات مسالمت آمیز و استفاده از حقوق اساسی خود نشان می‌دهند. تمرکز کنونی ما حمایت و کمک به آنان است».

او در پاسخ به اینکه آیا آمریکا همچنان به تلاش برای احیای برجام علاقه‌مند است گفت: « این موضوع الان در کانون توجه ما نیست».

پرایس ادامه داد: «کاملا روشن است و ایرانی‌ها هم خیلی واضح نشان داده‌اند که این توافقی نیست که آنها مایل به پذیرش آن باشند. توافق مسلما قریب‌الوقوع به نظر نمی‌رسد

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها