درخواست ابوترابی از قوه قضائیه درباره دروغ‌گویان فتنه اخیر

کد خبر: 1179903

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: در روزهای اول فتنه یا به جهالت یا به عمد بعضی از خواص که عمدتا از سران فتنه بودند، آتش‌بیار معرکه شدند و با دروغ‌گویی بنزین بر روی آتش ریختند و مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحریک کردند که قوه قضائیه باید بادروغ گویان با قاطعیت برخورد کند.

درخواست ابوترابی از قوه قضائیه درباره دروغ‌گویان فتنه اخیر

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به آشوب‌های هفته‌های اخیر در کشور گفت: فتنه سال 88 یک فتنه سیاسی و فتنه سال 98 یک فتنه اقتصادی بود، اما آشوب‌ و فتنه اخیر جنبه فرهنگی دارد.

وی افزود: برخلاف فتنه‌های قبل در این دوره مردم با فتنه‌گران همراهی نداشتند اما در مقابل ما خشن‌ترین و غیرانسانی‌ترین رفتارها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از فتنه‌گران شاهد بودیم.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: در هیچ جای دنیا آمبولانس آتش نمی‌زنند اما ما شاهد آتش زدن آمبولانس و اموال عمومی از سوی فتنه‌گران بودیم.

ابوترابی خاطرنشان کرد: فتنه‌گران در این دوره افرادی آموزش‌دیده بودند تا از طریق آشوب و شورش و تخریب اموال عمومی فضای جامعه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برهم بزنند و عده‌ای جوان و نوجوان هیجان‌زده که در روزهای اول آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ همراهی می‌کردند.

وی افزود: افراد هیجان‌زده‌ای که در روزهای اول فتنه‌گران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ همراهی می‌کردند هیچ اطلاعی از پشت صحنه آن نداشتند و حتی نه می‌دانستند مریم رجوی کیست و نه سلطنت‌طلب‌ها چه کسانی هستند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: در روزهای اول فتنه یا به جهالت یا به عمد بعضی از خواص که عمدتا از سران فتنه بودند، آتش‌بیار معرکه شدند و با دروغ‌گویی بنزین بر روی آتش ریختند و مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحریک کردند، اما به تدریج و با گذر زمان و مشخص شدن واقعیات، آتش فتنه کم‌کم فروکش کرد.

ابوترابی خاطرنشان کرد: قوه قضائیه نباید با فتنه‌گران و دروغ گویان مماشات کند و با قاطعیت با آنها برخورد کند.

وی افزود: قوه قضائیه باید با خواص، چه هنرمندان، چه ورزشکاران، چه سیاست‌مدارانی مشخص کند. افرادی که از این گروه‌ها در فتنه چه با تشویق و چه با تحریک و ترغیب مردم معاونت در جرم داشتند، برخورد قاطع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: خساراتی که در جریان این فتنه به اموال عمومی وارد شده باید از عوامل فتنه دریافت شود.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها