مسکو: ناتو عملاً وارد درگیری اوکراین شده است

کد خبر: 1180158

سخنگوی ریاست‌ جمهوری روسیه گفت ناتو عملاً وارد درگیری اوکراین شده؛ با این حال عملیات ویژه تا پایان ادامه خواهد یافت.

مسکو: ناتو عملاً وارد درگیری اوکراین شده است

سخنگوی ریاست‌ جمهوری روسیه گفت ناتو عملاً وارد درگیری اوکراین شده؛ با این حال عملیات ویژه تا پایان ادامه خواهد یافت.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه گفت ناتو عملاً وارد درگیری اوکراین شده اما این به هیچ وجه اهداف فدراسیون روسیه را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و عملیات ویژه تا پایان ادامه خواهد یافت.

سخنگوی کرملین در ادامه گفت مداخله ناتو در درگیری اوکراین، وضعیت را پییچده می‌کند، اما پتانسیل روسیه به این کشور اجازه می‌دهد تا عملیات نظامی ویژه در اوکراین ادامه یابد. به گفته وی، حمایت این ائتلاف نظامی غربی از اوکراین، بسیج داخلی اقتصادی و غیره از سوی روسیه را ضروری می‌کند.

او همچنین در اشاره به بحران انرژی در کشورهای غربی بخصوص اتحادیه اروپا و مشکلات ایجاد شده برای شهروندان اروپایی، در خصوص تلاش برای تعیین سقف قیمت برای انرژی روسیه هشدار داد و گفت «عواقب تعیین سقف قیمت برای گاز روسیه در اتحادیه اروپا بهای دیگری است که شهروندان اروپایی پرداخت خواهند کرد».

دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه پیش‌تر هم اظهارات دبیرکل ناتو را نشان‌دهنده اذعان این ائتلاف غربی به مشارکت در جنگ اوکراین تعبیر کرد. استولتنبرگ گفته بود پیروزی روسیه در این جنگ «فقط یک شکست بزرگ برای اوکراینی‌ها نیست بلکه یک شکست و اتفاقی خطرناک برای همه ما خواهد بود».

کشورهای عضو ناتو به ویژه آمریکا، انگلیس و آلمان علاوه بر تأمین تسلیحات اوکراینی‌ها، با فراهم کردن داده‌های اطلاعاتی به اوکراین در این بحران مداخله دارند. مسکو به این کشورها هشدار داده که کمک‌های آن‌ها به اوکراین موجب طولانی‌تر شدن جنگ و تلفات بیشتر آن خواهد شد.

استولتنبرگ در آستانه نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل با اشاره به حملات موشکی اخیر روسیه به مناطق مختلف در خاک اوکراین مدعی شده بود روسیه بزرگترین تنش را از زمان آغاز جنگ اوکراین ایجاد کرده است. وی اضافه کرد حملات روسیه به زیرساخت‌های اوکراین جدی است و نشان می‌دهد که باید سامانه‌های دفاع هوایی بیشتری برای اوکراین ارسال شود./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها