«فردا» گزارش می‌دهد

شکایت فراجا از وکلای ملت روی میز هیات نظارت

کد خبر: 1180225

نماینده سبزوار از رسیدگی هیات نظارت به شکایت فراجا علیه چهار نماینده مجلس خبر داد و با تاکید بر این‌که انتقاد خط قرمز نیست، گفت: اگر انتقادی نسبت به روندها صورت گیرد مشکلی ندارد و طبیعتا انتقاد حق نماینده است.

شکایت فراجا از وکلای ملت روی میز هیات نظارت

گروه سیاست سایت فردا - در پی حوادث اخیر و حتی پیش از آن یعنی از وقتی که ویدئوهای متعددی از برخوردهای سلبی و بعضا قهری گشت ارشاد در فضای مجازی منتشر شده و خاطر مردم را آزرده می‌کرد، انتقادات بسیاری به گشت ارشاد و رویکردهایش شروع شد. انتقاداتی که بعضا از تریبون مجلس بیان شد. این انتقادات اما انگار خوشایند پلیس نبود و سبب طرح شکایت علیه نمایندگان منتقد شد. آنطور که جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده تربت جام و تاییاد در مجلس در کانال تلگرامی‌اش نوشته بود، سردار اشتری با ارسال نامه‌ای به مجلس علیه او، پزشکیان نماینده تبریز، سعیدی نماینده چابهار و فرشادان نماینده سنندج شکایت کرده است. دلیل شکایت نیز مواضع این نمایندگان مجلس در قضیه فوت مهسا امینی و برخوردهای گشت ارشاد بوده است. 

از آنجایی که انتقاد حق نماینده است و مردم انتظار دارند که وکلای آنها در خانه ملت اولا نسبت به موضوعات مهم روز بی‌تفاوت نبوده و صدای آنها باشند، دوما این امکان و فرصت را داشته باشند که بدون نگرانی از برخوردهای قانونی و شکایت و این داستان‌ها حرف خود را بزنند؛ شاید انتقاداتی به این شکایت بودیم. چنانچه سید مرتضی حسینی در نشست علنی دیروز مجلس، طی یک تذکر شفاهی گفت: گویا نیروی انتظامی از برخی نمایندگان مجلس که از عملکرد گشت ارشاد انتقاد کرده اند، شکایت کرده است. این عمل یک بدعت و برخلاف اصول ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی است.

نماینده مردم میانه تصریح کرد: گشت ارشاد جزو اصول دین و قانون اساسی نیست که قابل نقد و بازنگری نباشد، آن اندازه که دشمنان نظام از وجود گشت ارشاد بهره برداری کردند، دلسوزان انقلاب بهره ای از آن نبردند. حضرت امام (ره) ۴۰ سال قبل در فرمان ۸ ماده ای خود فرمودند «احدی حق ندارد با مردم رفتار غیراسلامی داشته باشد».

بهروز محبی نجم‌آبادی دیگر نماینده مجلس نیز گفت: قطعا انتقاد خط قرمز نیست اما در عین حال هم نباید گذاره نادرستی به پلیس نسبت داده شود موضوعی که همه باید آن را رعایت کنند.

وی توضیح داد: در چند وقت اخیر در فضای مجازی از عبارات نادرست و دروغ‌پردازی برای تغییر افکار استفاده شده است و نگرش‌ها استفاده می‌شود که حاکمیت‌ها به این مسائل عکس‌العمل نشان می‌دهد لذا اگر همکاران من مطالب نادرستی گفته که مستند نیست پلیس حق شکایت دارد و این موضوع هم در هیات نظارت مورد بررسی قرار می‌گیرد آنها باید حرفهایشان درست و مستند باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همه ما باید مراقب باشیم که گذاره‌ای درست، دقیق و مستند به زبان بیاوریم و انتقادها هم دقیق باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره این‌که آیا نباید نماینده مجلس درباره روند گشت ارشاد انتقاد کند، اظهار کرد: انتقاد اگر از روند باشد بحث دیگری است و قطعا انتقاد از موضوعی حق نماینده است، اما نباید عباراتی به پلیس نسبت داده شود که درست نیست. پلیس روزانه ۳۰ هزار ماموریت انجام می‌دهد که احتمال خطا هم وجود دارد همه باید از نیروهای امنیتی حمایت کنیم این روزها ضرب و جرحی که برای پلیس رخ داده نشان می‌دهد که پلیس ما مظلوم واقع شده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها