تناقض گویی آمریکا در ماجرای احیای برجام

کد خبر: 1180682

در حالی که همه کارشناسان تقریبا متفق القول هستند که آمریکایی ها تا انتخابات میان دوره ای کنگره خود به سمت احیای توافق برجام نخواهند رفت و ریسک این کار را بالا می دانند ، برخی مقامات این کشور به نوعی روغن ریخته را نذر امامزاده کرده و اغتشاشات داخلی ایران را بهانه ای برای توافق نکردن ذکر می کنند . این روند به حدی داغ شده که حتی به تناقض گویی هم افتاده اند .

تناقض گویی آمریکا در ماجرای احیای برجام

از سویی راب مالی ،نماینده آمریکا در امور ایران از این می گوید که احیای برجام در دستور کار واشنگتن نیست اما سخنگوی کاخ سفید با بیان این که درهای دیپلماسی همچنان باز است ، دستیابی به توافق در آینده نزدیک را غیر محتمل می داند. با وجود همه این ها نماینده روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی رسیدن به توافق در ماه نوامبر (اواخر آبان) را امکان پذیر توصیف می کند.به گزارش خراسان، راب مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، با اذعان به این که احیای توافق هسته‌ای ایران در دستورکار و تحت تمرکز واشنگتن هم نیست، مدعی شد که هیچ تحرکی در زمینه مذاکرات وین انجام نمی‌شود.وی با بیان این که دولت آمریکا معتقد است که باید از دستیابی ایران به سلاح اتمی جلوگیری کرد، گفت: «دیپلماسی، بهترین راه برای انجام این کار است. ما خواهیم دید که دولت آمریکا برای رسیدن به توافق متمایل است اما در برهه کنونی، تمرکز روی چیزهای دیگر است، زیرا گفت وگوها[ی وین] متوقف شده‌اند» . مالی مدعی شد:‌ «اما دلیل این که گفت وگوها متوقف شده و به بن‌بست رسیده‌اند و این که هیچ حرکتی نمی‌کنند و در تمرکز ما نیستند، این است که ایران طی دو ماه گذشته موضعی را اتخاذ کرد که با بازگشت به توافق در تناقض بود». «کارین ژان پیر» سخنگوی کاخ سفید نیز که در کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، خاطرنشان کرد: «درِ دیپلماسی با ایران باز باقی می‌ماند اما تاکنون شاهد احیای توافق هسته‌ای با ایران در آینده نزدیک نبوده ایم».وی اضافه کرد: «به مقابله با اقدامات ایران و حمایت از نیروهایمان در منطقه ادامه خواهیم داد و در صورت نیاز از نیروی نظامی نیز استفاده خواهیم کرد».

خوش‌ بینی اولیانوف به توافق در مذاکرات ایران در ماه نوامبر

با این حال، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین بامداد سه‌شنبه پیش‌ بینی خوش‌بینانه  خود درباره زمان احتمالی حصول توافق در مذاکرات وین را اعلام کرد و در صفحه توئیتر خود با به اشتراک گذاشتن اظهارات «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه درباره مذاکرات وین، نوشت: «از نظر بنده، هدف احیای برجام، در نیمه دوم ماه نوامبر(اواخر آبان) حاصل می‌شود. هیچ بهانه‌ای برای از مسیر خارج کردن توافق هسته‌ای وجود ندارد».

خراسان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها