رئیسی: جهانیان نیازمند گنجینه های معارف اسلامی هستند

کد خبر: 1180745

ساری- رئیس جمهور ایران با بیان این که نهج البلاغه بستر حقیقی برای جهاد تبیین و نهضت آگاهی بخشی در عرصه جهانی است، گفت: جهانیان نیازمند گنجینه معارف اسلامی هستند.

رئیسی: جهانیان نیازمند گنجینه های معارف اسلامی هستند

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در پیامی به مناسبت آغاز کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و نهج‌البلاغه در جهان کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه در ساری اظهار داشت: نهج البلاغه میعادگاه باورمندان و دلدادگان امیرمومنان امام علی و (ع) بستر حقیقی برای جهاد تبیین و نهضت آگاهی بخشی در عرصه جهانی است.

وی در ادامه این پیام آورده است: در شرایطی که نوع بشر در سرتاسر عالم چونان تشنگان هستند و به وسیله صاحبان رسانه‌های کج رو نه به سرچشمه حقیقت که به سراب تاریکی رهنمون شدند و خسته از تکرار روایت‌های انحرافی از حق و حقیقت هستند، این کنگره بین المللی فرصت مغتنمی برای معرفی فرهنگ نورانی برآمده از فرهنگ غدیر و مصحف شریف نهج البلاغه خواهد بود.

وی با اظهار اینکه نهج البلاغه گنجینه معارف علوی و نازله روح مبارک امیرمومنان (ع) برای تحقق و تربیت انسان‌های خفته در بستر منیت و حجاب اکبر و معجونی برای دردهای مزمن بشریت از زمان صدور تا پایان تاریخ است و در عظمت این فرهنگ همین بس که اگر زبان تمام اهل معرفت و نوابغ یک زبان باشند نتواند خواهند توانست سخنی در بابت معارف بشر به زبان جاری سازند.

رئیس جمهور ایران با تاکید بر گسترش فرهنگ غدیر در تحقق عدالت در متن زندگی گفت: از نظر امام علی (ع) آن اصلی که می‌تواند تعادل اجتماع را حفظ کند، به پیکر اجتماع سلامت و روح اجتماع آرامش دهد، عدالت است و این عدالت می‌تواند مفاهیم بلند و نهج البلاغه را درون زندگی مردم قابل فهم سازد و آن را در فطرت‌های پاک مردم پایدار سازد.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران و حکمرانی مردمی مفتخر هستیم خود را در امتداد افق روشن بدانیم و جهانیان نیازمند گنجینه‌های معارف اسلامی هستند زیرا کلید حل مشکلات عصر حاضر خواهد بود.

وی افزود: این کنگره سنت و سیره حسنه‌ای برای غواصی در دریای بیکران نهج البلاغه است و این امر شدنی متاعی است که مشتری آن انسان‌های نورانی هستند که بر صراط مستقیم نبوی و علوی در حرکت هستند تا پرچم حقیقی را به صاحب اصلی آن حضرت حجت بن الحسن عسگری (عج) جلوه باطنی امیر مؤمنان (ع) برسانند.

پیام رئیس جمهور توسط سید محمود حسینی پور استاندار مازندران قرائت شد.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها