امام جمعه موقت تهران: دشمن در اغتشاشات فرزندان ما را نشانه گرفته است

کد خبر: 1180814

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دشمن در اغتشاشات فرزندان ما را نشانه گرفته است، بر لزوم تعلیم و تربیت آموزه های دینی در جامعه تاکید کرد.

امام جمعه موقت تهران: دشمن در اغتشاشات فرزندان ما را نشانه گرفته است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دشمن در اغتشاشات فرزندان ما را نشانه گرفته است، بر لزوم تعلیم و تربیت آموزه های دینی در جامعه تاکید کرد.

آیت الله سیدکاظم صدیقی بعدازظهر چهارشنبه در جمع قضات و کارکنان دادگستری استان، عدالت و علم را دو بال قاضی در امر مهم قضاوت ذکر کرد و گفت: ایمان و علم انسان را ممتاز می‌کند و عادل کسی است که التزام به واجبات دین دارد و علم و اشراف به قانون نیز راهگشای رسیدگی بهتر پرونده‌ها است.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی در دانشگاه، دادگستری و هیچ نهاد و سازمانی صحبت از خدا و خودسازی و نماز نبود افزود: ما اکنون بر سفره شهدا هستیم و نماز جماعت در دادگستری و نهادهای مختلف برگزار می‌شود و باید قدردان این نعمت باشیم و در مسیر کسب رضایت خدا گام برداریم.

مشاور عالی رئیس قوه قضائیه اهمیت خودسازی و تأثیر موعظه در شخصیت انسان را مورد توجه قرار داد و گفت: این روزها دانشگاه‌های مادر معرض مسائلی قرار گرفتند و دشمن در این اغتشاشات فرزندان ما را نشانه گرفت و در این مقطع اهمیت تعلیم و تربیت و آموزه‌های دینی بیشتر مشخص می‌شود زیرا دلی که با موعظه احیا شود دچار دنیا پرستی نمی‌شود و قلب و جانی که تغذیه معنوی ندارد مبتلا به دل مردگی و دنیا پرستی می‌شود.

این مقام عالی قضائی افزود: قانون، امنیت، انسجام، حفاظت وصیانت است و باید همه ما قانونمند باشیم در صورتی که قانونمند باشیم و اگر قانونمند نباشیم انضباط را رعایت نکرده‌ایم.

مشاورعالی رئیس قوه قضائیه داشتن رحم، عاطفه، مهر و لطف را لازمه قبول مسئولیت‌ها دانست و گفت: قضات و کارکنان باید محبت به مردم، رعایت عدالت، انصاف و رعایت حقوق مردم را در وجود خود داشته باشند.

آیت الله صدیقی با اشاره به آیات و روایات و بیان اهمیت تذهیب نفس تصریح کرد: پشت میز کار هرلحظه خدا و اولیای خدا را شاهد کارهای خود بدانیم، نحوه حرف زدن نحوه رفتار و نگاه ما دیده می‌شود، هرلحظه خودسازی کنیم قبل از رسیدگی به پرونده دیگران، پرونده اعمال و رفتار خودمان را بازبینی کنیم و لحظه‌ای از خودسازی غافل نشویم./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها