یزدی‌خواه: مجلس با جدیت تمام محاکمه لیدر‌های اغتشاشات را دنبال می‌کند

کد خبر: 1181414

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: آمران و عاملان به اغتشاش و تخریب اموال عمومی باید هزینه‌هایی را که به مردم و نظام وارد کرده‌اند جبران و پرداخت کنند.

یزدی‌خواه: مجلس با جدیت تمام محاکمه لیدر‌های اغتشاشات را دنبال می‌کند

محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی  گفت: در اغتشاشات اخیر عده‌ای آمر و عده‌ای عامل اغتشاش و تخریب اموال عمومی بودند.

وی افزود: آن قشر که آمر به تخریب و اغتشاش بودند از قشر مرفه جامعه نیز هستند که چه از سر عدم تحقیق و بررسی و چه آگاهانه دست به تحریک عده‌ای برای اغتشاش زده‌اند.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه آمران به تخریب و اغتشاش باید خساراتی را که به مردم و نظام زده و اموالی را تخریب کرده‌اند بپردازند، اظهار داشت: پرداخت هزینه و خسارت به بیت المال برای جبران هزینه تخریب اموال عمومی تنها بخشی از خسارات وارد به مردم و نظام را جبران می‌کند.

جوکار خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از هزینه تحمیل شده به کشور و نظام در جریان اغتشاشات اخیر جنبه فرهنگی، اقتصادی، معنوی و بین‌المللی دارد که با پرداخت این هزینه‌ها قابل جبران نیست و آمران به تخریب و اغتشاش باید عملاً در محضر مردم از این کار خود ابراز پشیمانی کنند.

وی افزود: گروه دوم کسانی هستند که با تحریک آمران اغتشاش دست به تخریب و آشوب زده‌اند و این عده همان عاملان اغتشاشات اخیر هستند که دست به تخریب اموال عمومی زدند.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: از نظر پرداخت و جبران هزینه‌های تحمیل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شده به کشور و نظام تفاوتی ندارد که فرد آمر به اغتشاش باشد و چه عامل به اغتشاش، باید هزینه‌هایی را که به مردم و نظام وارد کرده است جبران کند و خساراتی که وارد کرده است را بپردازد.

جوکار خاطرنشان کرد: طبیعی است جرم کسانی که عالمانه و از روی آگاهی دست به تخریب زده‌اند و یا عده‌ای را تحریک به تخریب کرده‌اند سنگین‌تر از کسانی است که از سر ناآگاهی دست به این کار زده باشند.

 مجلس با جدیت تمام محاکمه لیدر‌ها و عناصر اصلی اغتشاشات را دنبال می‌کند

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت جنایت‌های اخیر تجزیه‌طلبان و اقدامات تروریستی دشمنان، با جدیت تمام برخورد و محاکمه لیدر‌ها و عناصر اصلی اغتشاشات و ناامنی‌های اخیر کشور را دنبال می‌کند.

سید علی یزدی‌خواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره نقش تجزیه‌طلبان در ناآرامی‌های اخیر اظهار داشت: راهبرد اصلی نظام استکباری در مورد جمهوری اسلامی ایران، پیگیری توطئه تجزیه‌طلبی در سایه ایجاد ناامنی و ناآرامی است.

وی با تاکید بر اینکه نباید تردیدی در هدف نظام استکباری که به دنبال تجزیه ایران است داشت، تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران و جریان‌های ضد انقلاب در طی ۴۴ سال گذشته علی‌رغم اینکه همه امکانات و ظرفیت‌های خود را برای براندازی و تجزیه ایران اسلامی به کار برده‌اند، اما با مقاومت، ایستادگی و هوشمندی ملت ایران نتیجه‌ای جز شکست عایدشان نشده است.

  نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی در سال‌های ابتدایی انقلاب به دنبال تجزیه ایران بودند این در حالی بود که دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی هنوز در جمهوری اسلامی مستقر نشده بودند.

یزدی‌خواه در ادامه  به جنایت‌های خاندان پهلوی اشاره کرد و گفت: شاه خبیث هم، زمانی که می‌خواست ایران را ترک کند گفت اگر من نباشم ایران، ایرانستان می‌شود و نامی از ایران باقی نخواهد ماند.

وی در ادامه به بصیرت، هوشمندی و مقاومت ملت ایران اشاره کرد و گفت: توطئه‌های دشمنان همواره با روحیه انقلابی، میهن‌دوستی و همچنین فرهنگ متمدن مردم ایران با شکست مواجه شده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت جنایت‌های اخیر تجزیه‌طلبان و اقدامات تروریستی دشمنان، با جدیت تمام برخورد و محاکمه لیدر‌ها و عناصر اصلی اغتشاشات و ناامنی‌های اخیر کشور را دنبال می‌کند.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها