سلیمی: شورایعالی ایرانیان در صدد حل مشکلات ایرانیان مقیم خارج برای توسعه کشور

کد خبر: 1181485

رئیس فراکسیون ایرانیان خارج از کشور در مجلس جمعیت عظیم ایرانیان خارج از کشور را ظرفیتی استثنایی تلقی کرد و گفت: شورایعالی ایرانیان در حال رصد، بررسی و ارائه راهکار برای حل مشکلات ایرانیانی است که در خارج از کشور اقامت داشته و قصد توسعه کشور را دارند.


سلیمی:

شورایعالی ایرانیان در صدد حل مشکلات ایرانیان مقیم خارج برای توسعه کشور

رئیس فراکسیون ایرانیان خارج از کشور در مجلس جمعیت عظیم ایرانیان خارج از کشور را ظرفیتی استثنایی تلقی کرد و گفت: شورایعالی ایرانیان در حال رصد، بررسی و ارائه راهکار برای حل مشکلات ایرانیانی است که در خارج از کشور اقامت داشته و قصد توسعه کشور را دارند.

علیرضا سلیمی ، جمعیت عظیم ایرانیان خارج از کشور را یک فرصت تلقی کرد و گفت: بسیاری از آنها به توسعه ایران بسیار علاقمند هستند و به دقت اخبار ایران و پیشرفت آن را رصد می کنند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: بسیاری از ایرانیان خارج از کشور نیز برای پیشرفت و توسعه کشورمان ایده های بسیار جالبی را مطرح می کنند که نشان دهنده عمق علاقه آنها به کشور ایران است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه با توجه به روحیه و رویکردی که ایرانیان مقیم خارج از کشور دارند، فرصتی برای کشور هستند که باید از آن استفاده کرد، اظهار داشت: بسیاری از ایرانیان مقیم خارج از کشور جزء نخبگان علمی هستند که می توانند مسیر رشد و توسعه را برای کشور هموارتر کنند و رهبری هم بحث جدی در رابطه با استفاده از نخبگان مطرح کردند که برخی از آنها در داخل و برخی در خارج هستند.

سلیمی در ادامه بخش دیگری از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج از کشور را در حوزه اقتصادی دانست و افزود: ایرانی های مقیم خارج از کشور می توانند در حوزه اقتصاد در ایران نیز نقش آفرینی کنند و این فرصت سرمایه گذاری نیز نکته ای است که نباید از آن غفلت کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: دیپلماسی عمومی نیز یک فرصت استثنایی است که کشور ما در این حوزه فعالیت داشته و کمتر کشوری می تواند چنین ظرفیتی داشته باشد لذا حضور جمعیت بالای ایرانیان در خارج از کشور می تواند مسیر استفاده از این ظرفیت را نیز هموارتر کند.

وی با بیان اینکه امروز شورای عالی ایرانیان فعال تر از گذشته ایفای نقش می کند و به دنبال این است که راهکاری پیدا کند تا هرچه بهتر مسیر توسعه کشور را ترسیم کنیم، خاطرنشان ساخت: از سوی دیگر اگر گره هایی برای فعالیت ایرانیان در هر نقطه از دنیا در راستای توسعه کشورمان وجود داشته باشد از سوی این شورا حل می شود.

رئیس فراکسیون ایرانیان خارج از کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: کارگروهی در شورای عالی ایجاد شده که در حال رصد، بررسی و ارائه راهکار برای رفع مشکلات ایرانیانی است که خارج از کشور اقامت داشته و قصد توسعه کشور را در حوزه های علمی و اقتصادی دارند که البته اقدامات مناسبی هم برای آنها صورت داده که در مراحل پایانی بررسی ها قرار دارند./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها